• Anonym (Skalman)

    Förstår inte hennes resonemang

    Lärde känna en kvinna i min egen ålder av en slump för några månader sedan. Vi klickade rätt fort och har umgåtts när vi kan. Vi har båda precis kommit ur lite trassliga förhållanden. Vi har hållit det på en vänskaplig nivå, men hon har samtidigt många gånger skrivit hur glad hon är att vi träffats, hur trygg hon känner sig med mig och hur öppen hon kan vara när vi pratar. Jag har också sagt att jag känner samma sak.

    Vi är båda singlar och sugna på att ge oss ut i dejtingsvängen men av någon anledning verkar det inte finnas på hennes karta att hon och jag kanske skulle ge varandra en chans. Hon har sagt hur svårt det är att hitta vettiga killar och hur katastrofala dejter hon varit på men håller mig samtidigt på ett behörigt avstånd.

    Jag hade förstått det om hon uttryckligen sagt till mig att jag inte är hennes typ. Men hon säger ju hela tiden vilken bra person jag är och hur hon trivs med mig - ändå vill hon inte ge det en chans att utvecklas vidare.

    Det känns lite som att bli nekad en jobbansökan och sen ringer den arbetsgivaren varje vecka för att klaga på den de anställde istället för dig.

    Vill inte låta bitter men jag är lite konfunderad eftersom om JAG hade träffat en person som jag klickar så bra med hade jag absolut gett det en chans. Känns ju bättre att göra det med någon man vet att man trivs med istället för att chansa på en dejtingsajt - igen.

    Resonerar jag helt fel här?

  • Svar på tråden Förstår inte hennes resonemang
  • Anonym (H)
    Anonym (Skalman) skrev 2021-02-28 15:15:46 följande:

    Fast hon försöker, och tar en massa smällar. Det har hon själv sagt. Tycker det är lite konstigt att hon gör det än att försöka med nån hon trivs med.

    Men vi är väl olika, jag får helt enkelt acceptera det och leta på annat håll.


    Med personer där hon inte offrar en fungerande relation om det inte funkar, där ligger skillnaden.
  • Anonym (Skalman)
    Anonym (H) skrev 2021-02-28 15:18:56 följande:
    Med personer där hon inte offrar en fungerande relation om det inte funkar, där ligger skillnaden.
    Antar det, fast jag kommer aldrig förstå det. Särskilt inte om hon skulle bestämma sig för att bli ihop med någon som behandlar henne illa.
  • Anonym (Rakt på sak)

    Välkommen till vänskapszonen. Du är hennes terapeut och axel att gråta ut mot, inget annat, inte ens vänner. Hon utnyttjar dig.

  • neverpreggo

    Hur kan det vara så märkligt tänk att vilja ha någon som vän istället för partner? Hur många gör inte slut eller slutar dejta för att det inte finns rätt känslor men de är egentligen bra vänner...


    Jag är bisexuell och vill inte vara tillsammans med mina vänner av samma kön även om jag älskar dom.

  • AnnaSthlm

    Har du frågat rakt ut om hon vill följa med på en dejt? Har du uttryckligen bjudit ut henne?

  • Anonym (*-*)

    Vad har hon sagt när du sagt att du är intresserad av henne som partner?

  • Anonym (Skalman)
    AnnaSthlm skrev 2021-02-28 16:13:48 följande:

    Har du frågat rakt ut om hon vill följa med på en dejt? Har du uttryckligen bjudit ut henne?


    Lurar på att göra det faktiskt. Eller i alla fall fråga rätt ut om hon skulle kunna tänka sig att vara mer än bara vänner.
  • Anonym (Skalman)
    Anonym (*-*) skrev 2021-02-28 16:18:08 följande:

    Vad har hon sagt när du sagt att du är intresserad av henne som partner?


    Har inte sagt det rätt ut (för jag har inte varit helt säker själv först). Men hon har sagt nån gång att hon hoppas jag bara är intresserad av henne som vän. Då hade vi inte lärt känna varandra så bra ännu.
  • Anonym (ppp)

    Jag hade absolut frågat, lite så där lagom avslappnat. Ta det när hon beklagar sig över att det är svårt att få till en vettig dejt. 
    "ja men jag finns ju här. Vi kan väl ta en liten dejt" (med glimten i ögat), tvekar hon då så vet du att det inte kommer bli mer än vänskap. 

    Eller så är du ännu mer rättfram.
    "Jag gillar dig, vi har kul ihop, det har du sagt också - är det inte dags att vi har en riktig dejt?  Eller vill du bara ha mig som kompis? "

  • neverpreggo
    Anonym (Skalman) skrev 2021-02-28 16:41:08 följande:
    Har inte sagt det rätt ut (för jag har inte varit helt säker själv först). Men hon har sagt nån gång att hon hoppas jag bara är intresserad av henne som vän. Då hade vi inte lärt känna varandra så bra ännu.
    Då ska du verkligen inte bjuda ut henne på dejt.
Svar på tråden Förstår inte hennes resonemang