• Anonym (Mathias)

    Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?

    En är trevlig och schysst, inte sexistisk eller nåt sånt, försöker vara rolig och gör allt för att få er intresserade men icke då. Vad ska man göra mer? Hur ska en vara? En kan väl inte vara  helt perfekt inte, det är väl ingen. Eller tycker ni det att en man ska vara helt perfekt för att passera er långa kravlista? Nå det gäller väl inte alla kvinnor det förstår jag väl, men väldigt många verkar ha så höga krav på mannen tycker jag.

  • Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 15:00:06 följande:

    Jo jag spårade nog ur lite där!

    Var kan man träffa kvinnor som gillar blyga män? För det hör väl ändå inte till vanligheterna. Män gillar ofta blyga kvinnor tycker jag mig höra men inte tvärtom. Är en blyg så är det inte lätt o ändra på det.


    Jag tror inte att det är ont om kvinnor som gillar blyga män. Problemet är väl snarare att det är svårt att lära känna nya människor när man är blyg efterasom blyghet brukar innefatta/betyda att man lätt blir tyst och inbunden bland nya människor. Så det bästa är väl att långsiktigt bygga upp sociala nätverk, sammanhang där detkommer in nya människor ibland men där man ändå träffar samma människor flera gånger (så att man har mer tid på sig att skapa kontakt och visa vem man är) . Föreningsliv, kurser, mer öppna kompisgäng är exempel på det.
  • Anonym (milla2)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2021-03-07 15:03:38 följande:

    Citerar inlägg från honkie i en annan tråd. SÅ HIMLA BRA!

    Alla kvinnor år såklart olika...

    Men det jag har insett, och vad som gjort kärlekslivet väldigt mycket enklare, är att kvinnor tänder på hur du ser på dem.

    Allt annat är ganska sekundärt. Självklart underlättar det om du i övrigt är ren och iaf har en liten tanke när du klär dig på morgonen.

    Men med rätt uppvaktning kan många knappt vänta...

    Sen hur kvinnor faktiskt ska uppvaktas är en annan utmaning. Vissa gillar mycket ögonkontakt, andra mycket frågor och någon som lyssnar. Det är skillnad på att stirra och råka fastna med blicken. De flesta älskar humor, men alla gillar inte all humor. Man får Jabba lite och känna sig fram.


    Vilken tråd?
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2021-03-07 15:03:38 följande:

    Citerar inlägg från honkie i en annan tråd. SÅ HIMLA BRA!

    Alla kvinnor år såklart olika...

    Men det jag har insett, och vad som gjort kärlekslivet väldigt mycket enklare, är att kvinnor tänder på hur du ser på dem.

    Allt annat är ganska sekundärt. Självklart underlättar det om du i övrigt är ren och iaf har en liten tanke när du klär dig på morgonen.

    Men med rätt uppvaktning kan många knappt vänta...

    Sen hur kvinnor faktiskt ska uppvaktas är en annan utmaning. Vissa gillar mycket ögonkontakt, andra mycket frågor och någon som lyssnar. Det är skillnad på att stirra och råka fastna med blicken. De flesta älskar humor, men alla gillar inte all humor. Man får Jabba lite och känna sig fram.


    Så som t ex om en kvinna är väldigt vacker så ska man säga att man tycker dem ser vacker ut alltså?
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-03-07 15:11:12 följande:
    Jag tror inte att det är ont om kvinnor som gillar blyga män. Problemet är väl snarare att det är svårt att lära känna nya människor när man är blyg efterasom blyghet brukar innefatta/betyda att man lätt blir tyst och inbunden bland nya människor. Så det bästa är väl att långsiktigt bygga upp sociala nätverk, sammanhang där detkommer in nya människor ibland men där man ändå träffar samma människor flera gånger (så att man har mer tid på sig att skapa kontakt och visa vem man är) . Föreningsliv, kurser, mer öppna kompisgäng är exempel på det.
    Problmet är ju också att män uppvakta och kvinnor uppvaktas, väldigt förenklat, men det är ju lite så det ser ut av säkert en massa olika anledningar. Gäller ju inte alla förstås, men just det gör det ju svårare för blyga män än för blyga kvinnor eftersom de blyga kvinnorna hittas medan de blyga männen hittas inte så lätt för det är inte så många som söker själva.
  • Anonym (123)

    Man ska inte säga "en" där det ska vara "man".
    Börja där.

    Det är en total dealbreaker!

  • honkie
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 15:41:43 följande:

    Så som t ex om en kvinna är väldigt vacker så ska man säga att man tycker dem ser vacker ut alltså?


    Aldrig det första man gör. Problemet där är att många kvinnor är vackra, och du vill inte låta det gå inflation i dina komplimanger.

    En kvinna vill känna att hon är snygg innan du kommer för nära, det är först långt senare som du faktiskt uttalar det, typ i sängen.

    Säger du till en vacker kvinna att hon är vacker så lär du bara vara en i raden
  • Anonym (123)
    Anonym (Om jag vore singel) skrev 2021-03-05 21:39:25 följande:

    Om jag vore singel skulle jag söka efter:

    Humor

    Bra värdegrund

    Tycka om att resa, gå på restaurang och fika.

    Gilla promenader och träning

    Tycka om att spendera tid med mig

    Gärna åka på utflykter

    Inte röka

    Inte ha hund

    Ha ett jobb/studera


    Fast det kan bli svårt... vad är humor liksom?
    Alla skrattar inte åt samma saker.

    Vad är en "bra värdegrund"`? Samma där, alla har inte samma värderingar.
  • Anonym (Kidd)

    Män som funderar på "hur de ska vara" när de är tillsammans med kvinnor, har problem med kvinnor.

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-06 22:04:18 följande:
    "En" använder jag för att främja jämställdheten mellan könen. Kort och gott.

    Hur då störd? Och hur snygg är du? Är du singel?
    Ja, jag förstod att det var något sådant. Men den gubben går inte. Kvinnor tycker inte att en man är attraktiv, för att han säger att han är feminist, säger att han främjar jämställdheten och liknande. Snarare - och särskilt om man upplever detta som en ensam och lite inkrökt man - blir man misstänksam.

    Det är dessutom inte så enkelt, som att alla kvinnor ansluter sig till feminismens mer aviga och fåniga sidor. Som detta med orden "hen" och "en". Jag gör det t.ex. inte. Finns även gott om kvinnor - särskilt till höger på den politiska skalan - som inte är feminister alls. 
  • Anonym (Kidd)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 12:08:36 följande:
    En har väl all rätt att skriva och tycka som en vill. Sluta kritisera andras sätt att uttrycka sig skulle jag säga. Börja där.
    Men du frågar ju i tråden. Varför klandrar du då sen de svar du får?

    Är du intresserad av att få ihop det med feminister, kan det säkert finnas en poäng i att skriva "en" istf "man", men i allmänhet tror jag inte du kommer röna några större framgångar bland kvinnor, genom det.

    På samma sätt som att du inte kommer att bli succé bland kvinnor genom att du kastrerar dig.
Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?