• Anonym (Mathias)

    Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?

    En är trevlig och schysst, inte sexistisk eller nåt sånt, försöker vara rolig och gör allt för att få er intresserade men icke då. Vad ska man göra mer? Hur ska en vara? En kan väl inte vara  helt perfekt inte, det är väl ingen. Eller tycker ni det att en man ska vara helt perfekt för att passera er långa kravlista? Nå det gäller väl inte alla kvinnor det förstår jag väl, men väldigt många verkar ha så höga krav på mannen tycker jag.

  • Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?
  • Anonym (Lilla My)

    För mig är personligheten och humor viktigast. Det är mkt sällan jag faller för endast ett utseende

    Jag har blivit kär i killar som inte varit snygga, men där det klickat och han fått mig att må bra helt enkelt!

    Han lyssnar på mig, skrattar åt mina skämt, stöttar mig när jag behöver det.

    Perfekt är ingen, och en perfekt man är inget jag letar efter.

  • Anonym (E)
    Anonym (Lilla My) skrev 2021-03-13 01:56:11 följande:

    För mig är personligheten och humor viktigast. Det är mkt sällan jag faller för endast ett utseende

    Jag har blivit kär i killar som inte varit snygga, men där det klickat och han fått mig att må bra helt enkelt!

    Han lyssnar på mig, skrattar åt mina skämt, stöttar mig när jag behöver det.

    Perfekt är ingen, och en perfekt man är inget jag letar efter.


    Finns det någon i hela världen som är perfekt? Visa mig, är på riktigt nyfiken.
  • Anonym (E)

    [quote=81003713][quote-nick]Faile skrev 2021-03-12 21:22:06 följande:[/quote-nick]

    Väldigt många som är emot att du använder benämningen "en" vilket förvånar mig. Jag använder det inte själv men vet att det är ändå är relativt vanligt, så för mig känns det mer obildat att ens ifrågajasätta detta än bara ignorera.

    Ja, som att använda en man i sitt språk, det är väldigt udda.... En kvinna och en man...är en annan sak.

  • Anonym (E)

    Ett sidospår kanske. Jag mår jättebra i dessa Coronatider. Väldigt tråkigt förstås, med alla dödsfall och besvärlig sjukdom, men jag mår jättebra i dessa underliga tider.

    Nu är jag som många andra i samhället, passar mig perfekt.

    Jag smälter in. Det är nog faktiskt så, att jag äntligen funnit min plats i livet

    Jag älskar livet. Nu är vi på gång. Ta en dag i taget. En som älskar livet!

  • Anonym (123)
    Faile skrev 2021-03-12 21:22:06 följande:

    Väldigt många som är emot att du använder benämningen "en" vilket förvånar mig. Jag använder det inte själv men vet att det är ändå är relativt vanligt, så för mig känns det mer obildat att ens ifrågasätta detta än bara ignorera. 


    För mig är det en dealbreaker. Jag kan inte ha ett förhållande med någon som beter sig som en fåne.
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-11 17:55:18 följande:
    Det finns en dejtinggrupp på Facebook där man skriver och gillar offentligt, och där kan man få ett hum om vilka som får uppmärksamhet och vilka som inte får det. Jag tror det speglar ganska bra hur det ser ut på andra dejtingsidor också. Har även hört från en som jobbat på dejtingsida att sanningen är att det inte är ett ställe för män som ser medelbra ut eller sämre. Du behöver nog i så fall vara en riktigt fena på att skriva bra profiltext och skriva bra meddelanden, samt veta hur du tar rätt sorts foton. Inget är ju omöjligt. 
    Det är skillnad på facebookgruppen där man ser vad som sker och andra datingsiter är man kan vara mer provat. Klart att en vacker bild drar uppmärksamhet i första skedet, men det betyder ändå inte att du vet vad de sedan skriver om i privata PM. 

    Jag håller också med "Dude" om att profiltexten är oerhört viktig. Ju mer nyanserad man klarar av att vara i text, desto bättre budskap till den som läser. Folk är olika: Jag tittade inte så väldigt mycket på foton när jag nätdejtade, jag läste texten först, bedömde om personen verkade vara av det slag jag var nyfiken på, tittade på åldern (ville helst träffa en i ungefär min egen ålder) och tittade på var personen bodde. Var det för långt bort ger jag upp direkt även om personen verkade väldigt bra annars. 
    Jag ville veta om personer hade barn (det har jag själv), om personen rökte (för då är han rökt - ursäkta ordvitsen! Flört )  osv. Vissa saker som jag anser vara viktiga om man skulle bo ihop med mig resten av livet. 

    Är idag gift med en man jag mötte online, han hade världen sämsta foto (bara ETT också) där han tittade ner så man såg mest pannan), men hans skrivande väckte mitt intresse, vi sågs på dejt och resten är historia. Inne på ca 7 år tillsammans nu. Allt är bara toppen och har varit från dag ett. 

    Jag anser (om jag får analysera lite) att det är skillnad på "folk och folk". När man är lite äldre (var 40 + när jag gav mig ut på datingsidorna) och har varit gift innan så vet man kanske lite mer om livet och vad man själv vill, än om man är ganska ung och scrollar runt på de där siterna och liksom bara tar det som det kommer. Jag förstår då att fotona kanske är prio ett för vissa, medan det för mig och personer som är mer som jag är, inte tänker så. Man försöker se helheten och för mig säger det en person uttrycker i en välformulerad text, så mycket mer än ett fräckt foto.
    Min man har beskrivit hur oerhört tacksamt det var att jag hade skrivit en så tydlig text om vad jag önskade/inte önskade och beskrivit mig själv en hel del. Han kände sig som om det var han som hade skrivit texten så han var liksom tvungen att kontakta mig. Det visade sig att vi har så många beröringspunkter gemensamt. Kanske hade vi inte fått kontakt alls om vi hade skrivit mer generella och "vanliga" profiltexter. 
  • Anonym (123)
    Anonym (aaa) skrev 2021-03-13 08:17:25 följande:
    Det är skillnad på facebookgruppen där man ser vad som sker och andra datingsiter är man kan vara mer provat. Klart att en vacker bild drar uppmärksamhet i första skedet, men det betyder ändå inte att du vet vad de sedan skriver om i privata PM. 

    Jag håller också med "Dude" om att profiltexten är oerhört viktig. Ju mer nyanserad man klarar av att vara i text, desto bättre budskap till den som läser. Folk är olika: Jag tittade inte så väldigt mycket på foton när jag nätdejtade, jag läste texten först, bedömde om personen verkade vara av det slag jag var nyfiken på, tittade på åldern (ville helst träffa en i ungefär min egen ålder) och tittade på var personen bodde. Var det för långt bort ger jag upp direkt även om personen verkade väldigt bra annars. 
    Jag ville veta om personer hade barn (det har jag själv), om personen rökte (för då är han rökt - ursäkta ordvitsen! Flört )  osv. Vissa saker som jag anser vara viktiga om man skulle bo ihop med mig resten av livet. 

    Är idag gift med en man jag mötte online, han hade världen sämsta foto (bara ETT också) där han tittade ner så man såg mest pannan), men hans skrivande väckte mitt intresse, vi sågs på dejt och resten är historia. Inne på ca 7 år tillsammans nu. Allt är bara toppen och har varit från dag ett. 

    Jag anser (om jag får analysera lite) att det är skillnad på "folk och folk". När man är lite äldre (var 40 + när jag gav mig ut på datingsidorna) och har varit gift innan så vet man kanske lite mer om livet och vad man själv vill, än om man är ganska ung och scrollar runt på de där siterna och liksom bara tar det som det kommer. Jag förstår då att fotona kanske är prio ett för vissa, medan det för mig och personer som är mer som jag är, inte tänker så. Man försöker se helheten och för mig säger det en person uttrycker i en välformulerad text, så mycket mer än ett fräckt foto.
    Min man har beskrivit hur oerhört tacksamt det var att jag hade skrivit en så tydlig text om vad jag önskade/inte önskade och beskrivit mig själv en hel del. Han kände sig som om det var han som hade skrivit texten så han var liksom tvungen att kontakta mig. Det visade sig att vi har så många beröringspunkter gemensamt. Kanske hade vi inte fått kontakt alls om vi hade skrivit mer generella och "vanliga" profiltexter. 
    Hur man är när man är "lite äldre" är precis lika individuellt som hur man är som ung.
    Jag erkänner att jag alltid varit lite ytlig och är det än idag, så 56 år jag är.
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (E) skrev 2021-03-13 03:05:48 följande:
    Finns det någon i hela världen som är perfekt? Visa mig, är på riktigt nyfiken.
    Är man för perfekt blir en ju tråkig till slut.
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (aaa) skrev 2021-03-13 08:17:25 följande:
    Det är skillnad på facebookgruppen där man ser vad som sker och andra datingsiter är man kan vara mer provat. Klart att en vacker bild drar uppmärksamhet i första skedet, men det betyder ändå inte att du vet vad de sedan skriver om i privata PM. 
    Kanske en liten skillnad, men det är ändå ett exempel på en dejtingsida och layouten är ganska lik med att man har foton och presentation. Män skriver till betydligt fler kvinnor och kvinnor skriver nästan bara till de mest attraktiva/manliga. Det visar ju på en skillnad mellan könen när det gäller onlinedejting.
  • Anonym (123)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-13 11:43:55 följande:
    Är man för perfekt blir en ju tråkig till slut.
    Hoppsan, här glömde du visst bort dig för ett ögonblick.

    Någon som envisas med att säga "en" istället för "man" och det inte beror på dialekt ÄR jättetråkig från första stund.
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (123) skrev 2021-03-13 08:04:10 följande:
    För mig är det en dealbreaker. Jag kan inte ha ett förhållande med någon som beter sig som en fåne.
    Du kanske borde tänka om lite och modernisera dig en aning? 
    Från språkinstitutet:

    Det är unga, medvetna språkbrukare som använder en, och åtminstone i Sverige förekommer det både i tal och i skrift. Bakgrunden är att man vill undvika pronomenet man för att det inte anses könsneutralt. Trots att en numera används av unga personer är det ingalunda något nytt pronomen. Det har länge förekommit i dialekter och talspråk, i synnerhet i Sverige. Också i finlandssvenska dialekter har en använts. I den finlandssvenska dialektordboken finns bland annat följande exempel från Kyrkslätt: si: vå:ta föttär hållär e:n frisk.

    www.sprakinstitutet.fi/sv/publikationer/sprakspalter/arena_2005/hen_en_och_man.28955.news~:text=Trots%20att%20en%20numera%20anv%C3%A4nds,talspr%C3%A5k%2C%20i%20synnerhet%20i%20Sverige.
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (123) skrev 2021-03-13 11:57:13 följande:
    Hoppsan, här glömde du visst bort dig för ett ögonblick.

    Någon som envisas med att säga "en" istället för "man" och det inte beror på dialekt ÄR jättetråkig från första stund.
    Jag använder både och! Om du varit lite mer uppmärksam så hade du kunnat läsa det i min trådstart.
  • Anonym (Lilla My)
    Anonym (E) skrev 2021-03-13 03:05:48 följande:

    Finns det någon i hela världen som är perfekt? Visa mig, är på riktigt nyfiken.


    Jag skrev ju att ingen är perfekt.

    Så varför vill du att jag ska visa dig en perfekt person när jag precis skrev att ingen är perfekt?
  • Anonym (Var inte så ytlig)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-12 22:06:39 följande:
    Jag tror att det blev missförstånd utifrån min beskrivning av vad jag tror att män generellt sett attraheras av i ett initialt skede. Jag skrev aldrig att det var jag som tyckte så utan män i allmänhet, för själv så tycker jag personligheten är minst lika viktigt som utseendet även när man först tar kontakt med en kvinna.

    Till min fördel så skrev jag ju faktiskt så här i mitt inlägg #115 Skrattande"Jo men längden spelar ingen roll, hon måste inte ha högt självförtreodne och hon får vara blyg, hon får vara både mullig och smal, spelar ingen roll om hon gillar eller ogillar att resa, eller tränar eller ej. Utseendet spelar roll men hon måte inte se ut som en modell eller ens i närheten. Fast hon bör ha ett snällt utseende. Och att hon inte har brist på empati."

    Åh var träffar man såna som dig egentligen?? Som hellre gillar tunnhåriga och ärrade män. Jag tycker det låter intressant att ha en sån lite annorlunda attraktion av män. Men ni finns väl förstås lite överallt, men kanske finns vissa gemensamma drag hos er eller intressen. Säkert har ni en mer fascinerande personlighet!
    Då förstår inte jag varför du skulle ha så svårt att få en kvinna intresserad - Jag vet iof inte vad du skriver i din profil text - på dejting sidor, men kanske det är där problemet ligger - inte ditt utseende - då MÅNGA har olika smak och tycke- Dom som bara intresserar sig för nån som är snygg på dejting sidor - kanske bara är ute efter sex...Det finns väl bättre och sämre dejting sidor också- kanske du ska prova nån annan??

    .Sen finns det Många tjejer som gillar vad man lärt sig från 5 års ålder INTE är dom stereotypa snygga killarna = stereotypa tjejer killar är oftast fotomodeller/kändisar etc - men dom ser inte ut som dom gör på bilder och så vidare i verkligheten - bilderna är OFTA retuscherade i tidningar etc-eller och så har dom "fixat" sitt utseende med tex botox,  silikon, etc el/och har ett ton med smink på sig-både kvinnor och även killar...

    Jag vet inte om tjejer som gillar fula män - enligt "normen" för mig är dom sexiga-) har så mycket gemensamt - förutom att vi gillar killar som anstränger sig -på andra sätt än med utseendet och INTE är så fåfänga, sen gillar jag en "riktig karl" som kan fixa i huset, med bilen och gärna är duktig på nånting speciellt tex teknik  ja och gillar hitta på lite annorlunda saker ibland TEX skjuta prick med gevär--sen i ett längre förhållande är det jätte viktigt för mig att han gillar djur spec hundar-annars går det fet bort ha ha... Har du inte sett filmen "hundtricket" eller Bonde söker fru )
  • Anonym (Var inte så ytlig)
    Anonym (123) skrev 2021-03-13 08:21:21 följande:
    Hur man är när man är "lite äldre" är precis lika individuellt som hur man är som ung.
    Jag erkänner att jag alltid varit lite ytlig och är det än idag, så 56 år jag är.
    Självklart är det hur man är- precis lika individuellt när man är äldre som ung...
    Men jag tror inte hon menade att inte var så - utan bara att när man blivit äldre och haft fler förhållanden/längre förhållande- så vet man mer vad man vill och söker hos en kommande partner...Så tycker jag iaf som äldre - jag "vet" vad jag vill ha och inte vill ha..Nu är jag ju gift, men jag förstår vad hon menade -tror jag i alla fall )
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (Var inte så ytlig) skrev 2021-03-14 05:11:37 följande:
    Då förstår inte jag varför du skulle ha så svårt att få en kvinna intresserad - Jag vet iof inte vad du skriver i din profil text - på dejting sidor, men kanske det är där problemet ligger - inte ditt utseende - då MÅNGA har olika smak och tycke- Dom som bara intresserar sig för nån som är snygg på dejting sidor - kanske bara är ute efter sex...Det finns väl bättre och sämre dejting sidor också- kanske du ska prova nån annan??

    .Sen finns det Många tjejer som gillar vad man lärt sig från 5 års ålder INTE är dom stereotypa snygga killarna = stereotypa tjejer killar är oftast fotomodeller/kändisar etc - men dom ser inte ut som dom gör på bilder och så vidare i verkligheten - bilderna är OFTA retuscherade i tidningar etc-eller och så har dom "fixat" sitt utseende med tex botox,  silikon, etc el/och har ett ton med smink på sig-både kvinnor och även killar...

    Jag vet inte om tjejer som gillar fula män - enligt "normen" för mig är dom sexiga-) har så mycket gemensamt - förutom att vi gillar killar som anstränger sig -på andra sätt än med utseendet och INTE är så fåfänga, sen gillar jag en "riktig karl" som kan fixa i huset, med bilen och gärna är duktig på nånting speciellt tex teknik  ja och gillar hitta på lite annorlunda saker ibland TEX skjuta prick med gevär--sen i ett längre förhållande är det jätte viktigt för mig att han gillar djur spec hundar-annars går det fet bort ha ha... Har du inte sett filmen "hundtricket" eller Bonde söker fru )
    Ja profiltexten är nog lite tråkig, och jag tror inte onlinedejting passar mig helt enkelt! Får prova nåt annat. 

    Oj jag är inte en så händig man, så du skulle nog inte falla för mig då haha... Eller intresset finns inte där, sen är möjligt att jag kanske är händig trots allt. En dold talang kanske!

    Sen har jag ett problem... och det är att jag är lite blyg. Inte så att jag är tystlåten, utan blyg när det väl kommer till kritan att skruva upp något en växel så att säga.
  • Anonym (Var inte så ytlig)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-14 23:16:30 följande:
    Ja profiltexten är nog lite tråkig, och jag tror inte onlinedejting passar mig helt enkelt! Får prova nåt annat. 

    Oj jag är inte en så händig man, så du skulle nog inte falla för mig då haha... Eller intresset finns inte där, sen är möjligt att jag kanske är händig trots allt. En dold talang kanske!

    Sen har jag ett problem... och det är att jag är lite blyg. Inte så att jag är tystlåten, utan blyg när det väl kommer till kritan att skruva upp något en växel så att säga.
    Det med att killen är händig är inte ett måste, men att han är duktig på nånting är väl trevligt , sen om det är teknik, laga mat eller nåt annat spelar inte så jätte stor roll...Det viktigaste är att han  gillar djur speciellt hund precis som jag-för mig alltså!!!..
    Det vet jag många tjejer som tycker är viktigt att killen gillar djur - det var därför jag frågade om du inte hade sett filmen "hundtricket" 

    Men alla älskar ju inte djur såklart- förstår jag ju, men jag tror nog en gemensam hobby eller intresse är viktigt vad det än kan vara... 

    Om du är blyg så är det ju lättare att träffa nån med ett gemensamt intresse-även online eller inom en klubb eller ute på "byn" om du så gillar shack, löpning eller hundar- det finns så många ex på hobbys att nånting brukar alltid passa en..
  • Anonym (Dude)

    Tycker att frågeställningen i starten är en smula fel, men antar att den beror på att du har hållit på ett tag utan att lyckas och tappat modet lite grann. Shit happens, det är bara att resa sig igen.
     
    Du frågar hur en (man) ska vara för att få kvinnor intresserade. Jag är i någorlunda samma sits som du och vill hitta någon att vara en del av mitt liv och vice versa. Eftersom jag har inte dejtat på några decennier har jag gjort lite "research" först. Jag tror att det som jag kan göra för att initialt fånga en kvinnas uppmärksamhet är att ta hand om mig själv, dvs. vara hel och ren men det är mycket viktigt att man i den processen inte tar på sig en mask och försöker vara någon annan som man tror kvinnor vill ha. Då är man inte sig själv och  hela "marknadsföringen" blir fel så att säga, tänk t.ex. McDonalds reklam där man påstår att deras hamburgare är goda och nyttiga. Så fort man tar en tugga av deras "burgare" då förstår man. Du vill att den som blir intresserad av dig är intresserad av den personen som du är.
    Även om man skulle lyckas med bedriften att hitta nån magisk formel som attraherar alla kvinnor på planeten, man vill ju inte ha dem alla. Jag vill ha en som jag gillar och som gillar mig. Jag tror att det rätta vägen att gå är att presentera mig som den jag är och om hon gillar vad hon ser och inte minst om jag gillar vad jag ser, då har vi kanske en grund för att bygga ett förhållande på. När jag säger vad hon/jag ser, då tänker jag inte fotomodellkroppar osv. utan hela intrycket.
    Man kan inte förändra kvinnorna och få dem att "sänka kraven" och även om man rent hypotetiskt kunde, det vore bara dumt. Du vill inte att en kvinna ska välja att vara med dig och tänka: "Ehh, den här får duga". Det enda vi kan förändra är bara oss själva. En bra början är att t.ex. läsa alla seriösa svar här i tråden och ta en funderare varför dessa människor tycker si och så och varför de tycker att detta är något du behöver höra.
    Om du gillar att läsa, då skulle jag vilja föreslå dig att införskaffa boken "No more mr. nice guy", det känns som att den skulle kunna ge dig ett antal "ahaa!" moment, det fick jag i alla fall.
    @Hanna - du skulle nog kunna fundera på en alternativ karriär som dejting coach, IMHO.  Flört

Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?