• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28398 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28398

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Hedda­)
    Mon 29 Mar 2021 05:09
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:31:55 följande:
    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...
    Bullshit..Jag skulle slå en stekpanna i huvudet om en slampa var med min manSkrattande
    inget försvar att hon visste inte - nej, men nu vet hon ju.

    Kan du inte bara tala om för henne att hon bara är ett ligg för den här gudomliga "mannen"
  • Anonym (Hedda­)
    Mon 29 Mar 2021 05:37
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:
    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...
    Det känns ärligt talat som att det är något som inte stämmer med din "story"
    att du är SÅ insatt i ALLT...

    Men om din man var otrogen med nån du visste vem det var så skulle du bara bli lite arg på henne, men bara rikta din ilska mot din man...ok??
  • fgnuzw­i1
    Mon 29 Mar 2021 06:14
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 16:33:33 följande:
    Anonym (Suck) skrev 2021-03-28 15:17:28 följande:

    Håller med. Hon är korkad, elak, självcentrentisk och förtjänar verkligen INTE bättre! Hoppas hon får lida när älskaren blir påkommen, utkastad och ändå INTE väljer våpet!


    Där tycker vi olika då. Hon gör fel, absolut, men hon förtjänar kärlek och lycka i livet!
    Ja, hon gör fel, absolut??... är man så korkad och lever på "kickar" från ett hjärta i ett sms, etc så kan hon väl bli lycklig på samma sätt en stund genom att ta en sil på en toalett..

    Dom är "lyckliga" just då av en fix, men sen är dom inte lika lyckliga längre skulle du stötta henne i det..
  • Mon 29 Mar 2021 08:21
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:31:55 följande:
    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...
    Jag tycker inte det är något försvar.
    Även om hon inte visste från början att han är gift och har barn så vet hon det nu,men fortsätter ändå sin relation med honom.
    Och hon hade kunnat backa och sagt till honom att det inte blir något mer sex för honom innan han lämnat sin fru.
    Då hade hon fått veta vart han står.
    Det borde hon visserligen veta ändå med tanke på att han ljuger både henne och sin fru trakt upp i ansiktet.
    Men kanske är det vad hon borde göra nu med. Ställa krav på honom.
    Då kanske hon får upp ögonen för vem han är,om hon inte är totalt blind.
  • Anonym (Hedda­)
    Mon 29 Mar 2021 10:29
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 11:56:00 följande:

    Min vän vet vad jag tycker. Hon borde ge sig ut och dejta, träffa någon som kan träffa henne på samma villkor, någon som kan ge henne det hon vill ha. Men hon är fast besluten om att detta är mannen för henne... Det är i det valet jag stöttar henne. Jag har sagt till henne att trots att de båda ser sig som ett par i framtiden kan han när som helst vända och bestämma sig för att stanna hos frun (precis som han gjort hittills), han kan när som helst avsluta deras kontakt. Allt är på hans villkor. Jag vill inte se henne sårad, jag tycker hon förtjänar bättre. Men om hon nu anser att detta är det bästa och jag inte kan få henne på andra tankar så kan jag inte göra annat än att stötta henne. Inte stötta det de gör eller hur hon behandlas, men stötta henne!


    Konstigt förut skrev du att "jag tycker ju det är mer ok det hon gör (dvs vara otrogen) än vad hon själv gör" 
    Sen skriver du tvärt om att hon vet vad jag tycker "hon borde ge sig ut och dejta osv" så man blir ju helt förvirrad med vad du står eller tycker??

    Stötta henne med att gå ut med henne och dejta istället - hon kunde ju "ligga runt" med andra enligt hennes dröm prins...
  • Anonym (Trist­)
    Mon 29 Mar 2021 16:25
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:

    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...


    Så du vet hur hans äktenskap är bakom stängda dörrar för att du känner en bekant till deras vänner?!? Brukar du tro på långväga skvaller om andra?

    Hade han velat ha din vän så hade han valt henne.
  • Mon 29 Mar 2021 16:27
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:

    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...


    Du är kompis med nån som... Hur kom det här ens på tal?

    Du och dina vänner låter skvallriga och gränslösa.

    Integritet, är det ett begrepp ni känner till..? :-/
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Mon 29 Mar 2021 17:54
    Fiona M skrev 2021-03-29 16:27:56 följande:

    Du är kompis med nån som... Hur kom det här ens på tal?

    Du och dina vänner låter skvallriga och gränslösa.

    Integritet, är det ett begrepp ni känner till..? :-/


    Jag visste inget från början, men de messar en hel del och jag såg av misstag hans namn... När hon sedan var lite deppig under en period frågade jag var det var. Hon svarade att det var kärleksbekymmer och jag frågade då om det gällde mannen vars namn jag sett. Hon blev först alldeles tyst och försökte ljuga bort det. Det var först några dagar senare hon ringde upp mig och frågade hur jag kunde veta. Sen den dagen berättar hon det mesta om dom...
  • Anonym (Peter­)
    Tue 27 Jul 2021 21:47

    Hur gick det sen TS?

  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Tue 27 Jul 2021 23:26
    Anonym (Peter) skrev 2021-07-27 21:47:31 följande:

    Hur gick det sen TS?


    Du, han ligger faktiskt i skilsmässa... Vad som sen händer med min vän och honom vet jag inte men de träffas i alla fall fortfarande!
  • Anonym (Lihge­r)
    Tue 27 Jul 2021 23:43
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-07-27 23:26:36 följande:

    Du, han ligger faktiskt i skilsmässa... Vad som sen händer med min vän och honom vet jag inte men de träffas i alla fall fortfarande!


    Pga

    Att

    Otroheten

    Upptäcktes?
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Wed 28 Jul 2021 09:53
    Anonym (Lihger) skrev 2021-07-27 23:43:12 följande:

    Pga

    Att

    Otroheten

    Upptäcktes?


    Nej, det har den inte gjort. Han vill inte längre leva med sin fru...
  • Anonym (Mänsk­ligt)
    Mon 6 Sep 2021 19:11

    Hur blev det ts? Är han och din väninna tillsammans eller det blev inget?

  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Mon 6 Sep 2021 22:17
    Anonym (Mänskligt) skrev 2021-09-06 19:11:57 följande:

    Hur blev det ts? Är han och din väninna tillsammans eller det blev inget?


    De träffas fortfarande! Men hans skilsmässa har inte gått igenom ännu (eller vad det nu heter) så det är fortfarande lite hemligt. Han har flyttat ifrån sin fru till ett tillfälligt boende...
  • Anonym (A 2)
    Tue 7 Sep 2021 19:17

    Okej.

Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?