• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Hallonglass91
    September1518 skrev 2021-05-01 13:57:28 följande:

    Är det någon som närmar sig bim här? Hur mår alla och går det bra för er? Jag mår bra men man kan inte hjälpa att känna efter i kroppen hela tiden och det sticker i brösten, drar i magen, värker i ryggen. Men tror det mesta är inbillning eller har annan förklaring! Över en vecka kvar till bim så väntan är lång.


    Åh vad kul!! Hoppas hoppas! På något sätt känner jag att det inte gick vägen denna gången. Jag har inga symptom och ändå känner jag efter haha. Jag har BIM på fredag eller lördag? Så nästan samtidigt som dig! Väntar med spänning.
  • September1518
    Syren93 skrev 2021-05-02 13:04:49 följande:

    Ja, det är nog svårt att veta till 100 % förrän närmre BIM då!

    Ja, det känns skönt. Dock jobbigt att behöva gå igenom det "igen" *suck*. Men, nya tag!


    Jag förstår verkligen det! Men tänk sen när ni har er bebis är det värt det och menat att vara!
  • September1518
    Hallonglass91 skrev 2021-05-02 14:58:14 följande:

    Åh vad kul!! Hoppas hoppas! På något sätt känner jag att det inte gick vägen denna gången. Jag har inga symptom och ändå känner jag efter haha. Jag har BIM på fredag eller lördag? Så nästan samtidigt som dig! Väntar med spänning.


    Vi får se imorgon om det är någon skillnad på testet... vill så gärna veta nu haha!

    Brukar du ha tidiga symptom? Det är snart! Spännande! Hoppas du är gravid!
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-05-02 09:27:17 följande:

    Fick väldigt tydlig metallsmak i munnen igår, så började bli lite fundersam, men i morse kom mensen som var ganska väntad! Känns skönt, hoppas att jag efter mensen kan få ett negativt grav test så jag slipper vara förvirrad sen, hehe.


    Ja, och så kanske kroppen blir mer redo nu nästa cykel kan du tänka <3
  • Hallonglass91
    September1518 skrev 2021-05-02 15:18:11 följande:

    Vi får se imorgon om det är någon skillnad på testet... vill så gärna veta nu haha!

    Brukar du ha tidiga symptom? Det är snart! Spännande! Hoppas du är gravid!


    Ja, tack, hoppas det. Men vågar inte tro det denna gång.

    Jag har bara varit gravid en gång innan och då fick jag inte direkt så mycket konkreta symptom förens i vecka 5-6 men kände på mig att jag var gravid? Känns inte så nu. Men ska testa mig nu i veckan. Hoppas ditt test blir positivt i veckan med! (Ang ditt test står det ju på förpackningen att om det visar positivt så spelar det ingen roll hur starkt sträcket är, ett positivt är ett positivt test. Men man har ju sett andra som tagit test som blivit starkare och starkare ju längre tid som går, så det verkar vara lite motsägande haha).
  • September1518
    Hallonglass91 skrev 2021-05-02 16:26:51 följande:

    Ja, tack, hoppas det. Men vågar inte tro det denna gång.

    Jag har bara varit gravid en gång innan och då fick jag inte direkt så mycket konkreta symptom förens i vecka 5-6 men kände på mig att jag var gravid? Känns inte så nu. Men ska testa mig nu i veckan. Hoppas ditt test blir positivt i veckan med! (Ang ditt test står det ju på förpackningen att om det visar positivt så spelar det ingen roll hur starkt sträcket är, ett positivt är ett positivt test. Men man har ju sett andra som tagit test som blivit starkare och starkare ju längre tid som går, så det verkar vara lite motsägande haha).


    Aha men då är det kanske inte så konstigt om du inte känner något nu även om du vore gravid! :) Vilken dag tänkte du testa och med vilket test?

    Ja jag tänker också på det. Men samtidigt testade jag aldrig med ett testa tidigt test för att se så det var negativt efter missfall och mensen så därför tänker jag att det kan vara lite hormon kvar efter missfallet. Jag har förstått att hcg dubblas var tredje dag så det bör väl öka, får testa några dar nu hehe. Har bara två ultratidiga test till sen bara vanliga. Håller med att det är lite konstigt men dom menar väl att det alltid är plus oavsett styrka men det kanske ändå ökar med hcg-nivån?
  • September1518
    Hallonglass91 skrev 2021-05-02 16:26:51 följande:

    Ja, tack, hoppas det. Men vågar inte tro det denna gång.

    Jag har bara varit gravid en gång innan och då fick jag inte direkt så mycket konkreta symptom förens i vecka 5-6 men kände på mig att jag var gravid? Känns inte så nu. Men ska testa mig nu i veckan. Hoppas ditt test blir positivt i veckan med! (Ang ditt test står det ju på förpackningen att om det visar positivt så spelar det ingen roll hur starkt sträcket är, ett positivt är ett positivt test. Men man har ju sett andra som tagit test som blivit starkare och starkare ju längre tid som går, så det verkar vara lite motsägande haha).


    Aha men då är det kanske inte så konstigt om du inte känner något nu även om du vore gravid! :) Vilken dag tänkte du testa och med vilket test?

    Ja jag tänker också på det. Men samtidigt testade jag aldrig med ett testa tidigt test för att se så det var negativt efter missfall och mensen så därför tänker jag att det kan vara lite hormon kvar efter missfallet. Jag har förstått att hcg dubblas var tredje dag så det bör väl öka, får testa några dar nu hehe. Har bara två ultratidiga test till sen bara vanliga. Håller med att det är lite konstigt men dom menar väl att det alltid är plus oavsett styrka men det kanske ändå ökar med hcg-nivån?
  • Hallonglass91
    urba skrev 2021-05-01 20:16:57 följande:

    Bim om ca 10 dagar... Haft 2 missfall sedan januari. Hoppas hoppas på denna gång..

    Du verkar ju ha tydliga symptom : )


    Beklagar dina missfall! Hoppas hoppas.
  • Hallonglass91
    September1518 skrev 2021-05-02 16:43:53 följande:

    Aha men då är det kanske inte så konstigt om du inte känner något nu även om du vore gravid! :) Vilken dag tänkte du testa och med vilket test?

    Ja jag tänker också på det. Men samtidigt testade jag aldrig med ett testa tidigt test för att se så det var negativt efter missfall och mensen så därför tänker jag att det kan vara lite hormon kvar efter missfallet. Jag har förstått att hcg dubblas var tredje dag så det bör väl öka, får testa några dar nu hehe. Har bara två ultratidiga test till sen bara vanliga. Håller med att det är lite konstigt men dom menar väl att det alltid är plus oavsett styrka men det kanske ändå ökar med hcg-nivån?


    Haha ja, gör det! Så hoppas vi det blir starkare och starkare nu då.

    Jag tänker att jag ska testa mig på tisdag morgon om jag kan hålla mig tills dess med ett tidigt gravtest, och sen med ett vanligt test på fredag om jag inte får mens på fredag (och om testet på tisdag inte visar positivt då?) :)
  • September1518
    Hallonglass91 skrev 2021-05-02 17:43:03 följande:
    Haha ja, gör det! Så hoppas vi det blir starkare och starkare nu då.

    Jag tänker att jag ska testa mig på tisdag morgon om jag kan hålla mig tills dess med ett tidigt gravtest, och sen med ett vanligt test på fredag om jag inte får mens på fredag (och om testet på tisdag inte visar positivt då?) :)
    Tack, hoppas så mycket jag med!

    Spännande, snart tisdag! Hoppas det blir ett streck då.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?