• Tjabbatjena

    Jobberbjudande

    Hej

    Har ett litet problem eller vad man skulle kalla det.

    Det är så att jag sökt 2 jobb och kom vidare på båda.

    Jobb nr 1 hade jag andra intervjun samma dag som första intervjun på jobb 2 och under den intervjun så sa rekryteraren att hen ville bjuda in till nästa, så vi bestämde dag och tid.

    Dagen efter får jag jobberbjudande från jobb 1 som jag accepterar och ska skriva kontrakt dagen innan intervju 2 på jobb 2, ( jag har inte avbokat ännu eftersom jag inte skrivit på än) problemet är att jag råkade svara nej när rekryteraren frågade om jag var med i någon annan process.

    Så hur ska man meddela att man fått ett erbjudande och där med inte kan komma på intervjun?

    Någon som har något bra tips ? Vill ju inte göra bort mig mer än jag redan gjort :)

    Sorry för ett veligt inlägg :)

  • Svar på tråden Jobberbjudande
  • Anonym (Enkelt)

    Bestäm dig först för vilket jobb du vill satsa på. Eftersom du redan blivit erbjuden jobb 1 är det väldigt enkelt, du skriver så klart under kontraktet så fort du kan och avbokar intervju för jobb 2.

  • Anonym (Enkelt)

    Missade den där lilla passagen om hur man gör... Suck.... Man säger: Hej! Det här är person X, jag skulle ha kommit på intervju hos er dag Y men jag har redan blivit erbjuden en anställning så jag får tyvärr avboka det. Tack! Sedan lägger man på. Och man ser så klart till att ha skrivit under kontrakt för jobb 1 först.

Svar på tråden Jobberbjudande