• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Grapefrukt89
    bananmilkshake skrev 2021-05-01 11:45:41 följande:

    Nån mer som själv fyller år i december förresten? Jag fyller den 21:a och hoppas nån ny kommer in i tråden med det bf-datumet snart (är dock glad att jag själv slipper den dagen, haha). Skrattande


    Nix! Men jag tycker det är väldigt fint att jag och sambon eventuellt får ett december-barn! Vi är superpeppade! Vi har ingen i vår närmaste familj som är födda så sent på året heller, därför känns det superhäftigt och speciellt för oss. Jag gillar det SKARPT!  Solig 

  • bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-01 16:54:59 följande:

    Kul ändå ju! Många bäckar små ju ^^

    Hade inskrivning i torsdags och min BM var så gullig och förstående. Hon sa själv att hela proceduren fram till KUB kan kännas som en sån lång väntan och är svår såklart också ibland. Allt är både spännande och läskigt samtidigt. Tyckte det var skönt att hon satte ord på exakt samma saker som jag hade beskrivit likadant. ^^

    Så jag tänker att allt man kan få som en extra skjuts/pepp i denna väntan är ju bra! 4 dagar kan kännas väldigt stort och skönt för en själv. Det sägs ju att var dag som går gör att barnet blir starkare och bidrar till att chanserna ökar till att den också stannar.

    Massa pepp till dig! Så fint att kunna följa andra i samma situation som en själv <3 Denna tråd är ju fantastisk ^^


    Vad kul att du haft din inskrivning! Hur var det, vad gjordes och tog det lång tid? Skönt att du fick en du trivs med, det är ju så viktigt! Första gången jag var gravid fick jag en uråldrig miniatyrtant som var högst ocharmig. xD

    Ja precis, det var skönt att den veckan blev så kort, nu är det redan vecka 10 imorgon.

    Tack, och massa pepp tillbaka till dig! <3 Är så glad för den här tråden, så mycket stöd alltså!
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-05-01 11:45:41 följande:

    Nån mer som själv fyller år i december förresten? Jag fyller den 21:a och hoppas nån ny kommer in i tråden med det bf-datumet snart (är dock glad att jag själv slipper den dagen, haha). 


    Grapefrukt89 skrev 2021-05-01 17:06:11 följande:

    Nix! Men jag tycker det är väldigt fint att jag och sambon eventuellt får ett december-barn! Vi är superpeppade! Vi har ingen i vår närmaste familj som är födda så sent på året heller, därför känns det superhäftigt och speciellt för oss. Jag gillar det SKARPT!   


    Har samma situation som Grapefrukt89, ingen i familjen fyller år sent på året på varken min eller sambons sida, så känns bara kul att få en familjemedlem att fira även runt slutet på året! Ser ju ut att bli BF i november för min del.

    Hade tidigare en tanke om att hellre få barn tidigare under året, men oj vad det släppte när det inte tog sig månad efter månad som man försökte.. Och glädjen är ju bara så enorm att ens få lov att vara med om detta - att få bli mamma!! <3

    Fyller själv år i januari men har gått i skolan med de som är födda året före mig, tyckte inte det gjorde något alls. Ja, man fyller år sist i klassen, och vissa är 1 år äldre än en själv, men spela roll :P
  • mandarincurd

    Oj, tror min trötthet börjar kicka in nu. För visst ska man väl kunna hålla sig vaken längre än 18:30? Haha... inget illamående än så länge, tack och lov. Jag går dock och äter på något lite då och då, inbillar mig att det hjälper. På tisdag nästa vecka ska jag till MVC!

  • bananmilkshake
    mandarincurd skrev 2021-05-01 18:36:54 följande:

    Oj, tror min trötthet börjar kicka in nu. För visst ska man väl kunna hålla sig vaken längre än 18:30? Haha... inget illamående än så länge, tack och lov. Jag går dock och äter på något lite då och då, inbillar mig att det hjälper. På tisdag nästa vecka ska jag till MVC!


    Haha ja jag tror man ska det! Från den här tiden är jag helt död av trötthet. Lägger mig oftast vid 21. xD

    Vad spännande, är det hälsosamtal eller inskrivning? :)
  • mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-05-01 19:00:07 följande:

    Haha ja jag tror man ska det! Från den här tiden är jag helt död av trötthet. Lägger mig oftast vid 21. xD

    Vad spännande, är det hälsosamtal eller inskrivning? :)


    Jag är bara i vecka 6 så jag antar hälsosamtal...? Hmm, borde väl vara det! Blodprov, kolla sköldkörteln etc. Är dock sjukt nervös och blir lite hypokondrisk och tänker att ?JAG KOMMER GARANTERAT HA NGT FEL?. Normalt? xD
  • bananmilkshake
    mandarincurd skrev 2021-05-01 19:10:01 följande:

    Jag är bara i vecka 6 så jag antar hälsosamtal...? Hmm, borde väl vara det! Blodprov, kolla sköldkörteln etc. Är dock sjukt nervös och blir lite hypokondrisk och tänker att ?JAG KOMMER GARANTERAT HA NGT FEL?. Normalt? xD


    Ja om det är första besöket så är det hälsosamtal! Vad kul. :) Jag tror inte man får lämna prover förrän inskrivningen, men kanske är olika i olika län! Haha gud ja, tänker samma. Har haft missfall också så är totalt paranoid och säker på att jag har alla fel som går att ha! D;
  • mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-05-01 19:35:11 följande:

    Ja om det är första besöket så är det hälsosamtal! Vad kul. :) Jag tror inte man får lämna prover förrän inskrivningen, men kanske är olika i olika län! Haha gud ja, tänker samma. Har haft missfall också så är totalt paranoid och säker på att jag har alla fel som går att ha! D;


    På telefonen så sa hon blodprov etc så jag antar det blir så! Skönt att jag inte är ensam i att känna så haha. Ledsen för missfallen, hoppas det går bra denna gång!!! <3
  • bananmilkshake
    mandarincurd skrev 2021-05-01 19:46:34 följande:

    På telefonen så sa hon blodprov etc så jag antar det blir så! Skönt att jag inte är ensam i att känna så haha. Ledsen för missfallen, hoppas det går bra denna gång!!! <3


    Jaha, ååh lyckliga du! Det är ju jättebra, skönt att få göra det så pass tidigt. :) Jag har inskrivning 10 maj så jag hoppas verkligen det blir gjort då... tack!!! <3
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET