• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Sellerin
    Spartacus12 skrev 2021-05-02 21:38:02 följande:

    Första barnet, 28 år och BF den 25 dec???????? Är i vecka 7 och helt ärligt mår jag piss sen 2 veckor tillbaka. Började med den värsta smärtan i magen jag någonsin kännt... Åkte in på gyn och gjorde vul, allt såg bra ut och gyn sa att jag förmodligen upplever så kallad växtvärk. Den är hemsk, blir förlamad av smärta och gråter. Sen en vecka tillbaka är det illamåendet, det vill inte försvinna, sitter i hela dagarna. Såg fram emot att vara gravid, men gud var inte beredd på att det skulle vara så jobbigt. Har inte heller berättat för någon om graviditeten (förutom fästmannen såklart) så jag har inte riktigt någon att prata med???? usch ville inte komma in med dålig stämning men var tvungen att skriva av mig!


    Stort grattis till graviditeten!

    Så jobbigt med sådan smärta som du beskriver! Att växtvärk kan göra så ont! Kan du äta något eller blir illamåendet värre av att äta? Hoppas du inte ska behöva lida av att må illa dagarna långa i allt för lång tid! Gud det tär ju på psyket!

    Du kmr inte med dålig stämning! Vi finns ju här för att stötta varandra och hjälpas åt på denna nya resa som vi alla påbörjat <3
  • bananmilkshake
    Sellerin skrev 2021-05-03 19:09:54 följande:

    Ja det är jobbigt både och ju :(

    Tror ändå att vila-vila-vila är bäst när det gör ont!

    Min molvärk kommer och går, men har aldrig varit särskilt intensiv vid något tillfälle.

    Du ska väl snart göra ett vul till, eller misstar jag mig? Jätteskönt att de följer utvecklingen med täta mellanrum :)


    Det är ju det! Men jag är glad för minsta symptom. Skönt att du haft lindrigt!

    Ja om en vecka! Det känns väldigt bra. Hoppas dom kan tänka sig boka in ett till sen också, innan kub, heh. Och du har kub på onsdag? Vad skönt att få det gjort!! Hoppas det är bra med dina värden. :)
  • KNAS2
    mandarincurd skrev 2021-05-03 09:03:35 följande:

    V.6

    Jag mår helt okej! Vaknade dock upp med världens jävla mensvärk (i alla fall för mig som varit väldigt skonad från mensvärk hela mitt liv), blev orolig, skrev till en vän som lugnade ner mig och google lugnade (faktiskt) ner mig. Nu är det över. Mvc imorgon.

    Hur mår du?


    Skönt att du har vänner som kan lugna dig. Vi har ännu inte berättat för någon. Vill vänta lite till.

    Mitt illamående har varit under kontroll nu någon dag och då blir man ju också orolig. Haha! Aldrig kan Det vara bra.

    Igår hade jag hälsosamtal, träffade en jättego barnmorska och vi pratade om allt kändes det som. Bokade även in inskrivning och KUB så det händer inom en månad vilket känns skönt :)
  • KNAS2
    Sellerin skrev 2021-05-03 15:06:54 följande:

    Det är lite upp och ner, men det som är konstant är att jag aldrig känner mig 100% frisk! Alltid är det något, hehe. Har också nästäppa som vissa skrev. Haft det i kanske 3 veckor. Sambon fick ta soffan i natt för jag bara låg där och snörvlade :( på jobbet undrar de om jag är lite förkyld, men nej det är ju bara väderomslaget och säkert pollen (hihi).

    Äter massvis och hur ofta som helst. Mår illa till och från, det kommer närsomhelst på dygnet. Trött de flesta dagar. Inte orkat träna sedan jag åkte skidor i mitten på mars..

    Men tycker det är så underbart att vara gravid! <3

    Fick min kub tidigarelagd så gör den redan på onsdag. Tycker det är jobbigt att jag har två sköldkörtelvärden som var helt åt skogen vid senaste provtagningen, men har ju dubblat min medicindos nu och hoppas att den lille inte har hunnit ta skada av att värdena varit fel :(

    Hoppas ditt samtal med BM idag har gått bra!


    Men så spännande med KUB för dig. Hoppas att det går bra!! Jag var på hälsosamtal igår och då bokade vi inskrivning och KUB så det händer inom en månad nu. Hoppas på att veckorna går snabbt! :)
  • MrsXy
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-01 17:06:11 följande:

    Nix! Men jag tycker det är väldigt fint att jag och sambon eventuellt får ett december-barn! Vi är superpeppade! Vi har ingen i vår närmaste familj som är födda så sent på året heller, därför känns det superhäftigt och speciellt för oss. Jag gillar det SKARPT!  Solig 


    Vad fint ! Samma här Solig
  • mandarincurd
    KNAS2 skrev 2021-05-04 07:05:54 följande:

    Skönt att du har vänner som kan lugna dig. Vi har ännu inte berättat för någon. Vill vänta lite till.

    Mitt illamående har varit under kontroll nu någon dag och då blir man ju också orolig. Haha! Aldrig kan Det vara bra.

    Igår hade jag hälsosamtal, träffade en jättego barnmorska och vi pratade om allt kändes det som. Bokade även in inskrivning och KUB så det händer inom en månad vilket känns skönt :)


    Har bara berättat för en vän som varit gravid, så känns som ett bra stöd. <3

    Var hos mvc idag och fick precis som du en jättemysig barnmorska!
  • Jennjenn91

    Hej alla soon-to-be decembermammor!


    Har följt tråden sen den skapades men inte riktigt vågat hoppa in. Förens nu!    Jag fyller 30 i sommar och har aldrig varit gravid innan så jag har nog inte riktigt fattat vad som händer med kroppen och i hjärnan och i livet.


    Är beräknad till 8/12 enligt preglife, har inskrivning om typ 3 veckor och jag är så jäkla vilsen i hela denna graviddjungeln så jag vet inte vad jag ska ta mig till.


    Spydde för första gången igår kväll! Annars mår jag illa jämt och tycker allt luktar skit. haha.


     

  • bananmilkshake
    Jennjenn91 skrev 2021-05-04 10:55:09 följande:

    Hej alla soon-to-be decembermammor!


    Har följt tråden sen den skapades men inte riktigt vågat hoppa in. Förens nu!    Jag fyller 30 i sommar och har aldrig varit gravid innan så jag har nog inte riktigt fattat vad som händer med kroppen och i hjärnan och i livet.


    Är beräknad till 8/12 enligt preglife, har inskrivning om typ 3 veckor och jag är så jäkla vilsen i hela denna graviddjungeln så jag vet inte vad jag ska ta mig till.


    Spydde för första gången igår kväll! Annars mår jag illa jämt och tycker allt luktar skit. haha.


     


    Hej och välkommen! Glad Ja då har du hamnat på rätt ställe, tror vi alla här är helt förvirrade och vilse, haha. 

    Hoppas du får börja må bättre snart! {#emotions_dlg.flower}
  • KNAS2
    Jennjenn91 skrev 2021-05-04 10:55:09 följande:

    Hej alla soon-to-be decembermammor!

    Har följt tråden sen den skapades men inte riktigt vågat hoppa in. Förens nu!    Jag fyller 30 i sommar och har aldrig varit gravid innan så jag har nog inte riktigt fattat vad som händer med kroppen och i hjärnan och i livet.

    Är beräknad till 8/12 enligt preglife, har inskrivning om typ 3 veckor och jag är så jäkla vilsen i hela denna graviddjungeln så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

    Spydde för första gången igår kväll! Annars mår jag illa jämt och tycker allt luktar skit. haha.

     


    Välkommen till oss andra virriga höns!

    Här tar vi hand om varandra och dela allt? - högt som lågt! :)
  • Emlan93

    Hej på er!! Välkomna ni nya! Senaste dagarna slog tröttheten till. Idag känner jag mig lite piggare. Både i helgen var jag tvungen att sova middag och igår däcka jag i soffan vid 7. Någon mer?? Förra veckan vaknade jag på natten 3 gånger av ont magen och var tvungen att gå upp och kräkas. Verkar som det blev lite bättre när jag inte åt middag för sent. Men vet inte alltså. Gick in I vecka 7(6+1) igår, så fortfarande är ju allt så tidigt, sjukt att allt redan blivit så påtagligt senaste veckan! Kram!

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET