• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06

    Någon annan som har nästäppa? Jag är tyvärr nässprays beroende sedan många år tillbaka, dock tar jag småsmå sprut 2-4gånger per dag, men känns ändå jobbigt. Men vad jag läst på janusinfo.se så ska det inte vara speciellt skadligt, men man oroas ändå. Och självklart funkar bara otrivin mentol som är det sämsta att ta när man är gravid :'(

  • KNAS2
    VirrePirre06 skrev 2021-05-04 22:02:03 följande:

    Någon annan som har nästäppa? Jag är tyvärr nässprays beroende sedan många år tillbaka, dock tar jag småsmå sprut 2-4gånger per dag, men känns ändå jobbigt. Men vad jag läst på janusinfo.se så ska det inte vara speciellt skadligt, men man oroas ändå. Och självklart funkar bara otrivin mentol som är det sämsta att ta när man är gravid :'(


    Jag har också blivit täppt. Jag tar ett pyttesprut innan jag ska sova. Har pratar med andra som varit gravida som sagt att de tagit det vid läggdags så jag kör på! :)
  • Ballerinakladdkaka

    Vilken härlig tråd! Blev gravid med IVF och är ungefär i vecka 8, tror att jag föder slutet på december. Nästa vecka har vi tid för ultraljud och får veta exakt ???? Har än inte berättat för familj och därför vänder jag mig hit för att få råd och tips. Ju mer jag läser på om tips på att välja barnmorska tappar jag hoppet mer. Finns det ingen bra där ute?! ????

    Kan ni snälla rekommendera en bra, omtänksam, ärlig och agerande barnmorska i Stockholm? Helst nära Sundbyberg. Men så länge hon är bra åker jag vart som helst! ????????

  • bananmilkshake

    En till fråga! Om ni ligger platt ner, känns det något där livmodern är då? Säg gärna vilken vecka ni är i också (så svårt att komma ihåg)! 

    Om jag ligger i sängen och känner mellan höftbenen liksom så känns det inget där under. Jag är i vecka 10 så det ska ju tydligen vara en hel apelsin där inne. Möjligtvis att det känns lite ömt. Men inte som att det är en livmoder där, haha. Men sen på vissa ställen står det att den inte kommer upp bakom blygdbenet förrän typ vecka 15 eller vad det var (jag visste inte ens den var så långt ner, jag har ju tex mensvärk högre upp än så...). 

  • MissJ00

    Bara jag som är extremt rädd för mat just nu? Haha.

    Skulle in i nordstan och köpa lunch. Ställde mig i salladsbaren, tänkte "hur länge har den kycklingen legat där?" Gick till espressohous, tänkte " kan jag lita på att kycklingen i dessa mackor är fräsch?" Ostmacka nej, skinkmacka nej.

    Sluta med två stora pommes på donken, näringsrikt va?! :D

  • MissJ00

    Bara jag som är extremt rädd för mat just nu? Haha.

    Skulle in i nordstan och köpa lunch. Ställde mig i salladsbaren, tänkte "hur länge har den kycklingen legat där?" Gick till espressohous, tänkte " kan jag lita på att kycklingen i dessa mackor är fräsch?" Ostmacka nej, skinkmacka nej.

    Sluta med två stora pommes på donken, näringsrikt va?! :D

  • mandarincurd
    Ballerinakladdkaka skrev 2021-05-05 08:57:51 följande:

    Vilken härlig tråd! Blev gravid med IVF och är ungefär i vecka 8, tror att jag föder slutet på december. Nästa vecka har vi tid för ultraljud och får veta exakt ???? Har än inte berättat för familj och därför vänder jag mig hit för att få råd och tips. Ju mer jag läser på om tips på att välja barnmorska tappar jag hoppet mer. Finns det ingen bra där ute?! ????

    Kan ni snälla rekommendera en bra, omtänksam, ärlig och agerande barnmorska i Stockholm? Helst nära Sundbyberg. Men så länge hon är bra åker jag vart som helst! ????????


    Grattis! <3

    Tappa inte hoppet. Jag har fått världens bästa BM som sa saker som ?det här kommer bli så häftigt? och ?du kommer klara detta galant? och var bara positiv, mysig, härlig, skämtsamt. Har tyvärr ingen att rekommendera i Sumpan... hoppas du får några tips!
  • mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-05-05 08:58:39 följande:

    En till fråga! Om ni ligger platt ner, känns det något där livmodern är då? Säg gärna vilken vecka ni är i också (så svårt att komma ihåg)! 

    Om jag ligger i sängen och känner mellan höftbenen liksom så känns det inget där under. Jag är i vecka 10 så det ska ju tydligen vara en hel apelsin där inne. Möjligtvis att det känns lite ömt. Men inte som att det är en livmoder där, haha. Men sen på vissa ställen står det att den inte kommer upp bakom blygdbenet förrän typ vecka 15 eller vad det var (jag visste inte ens den var så långt ner, jag har ju tex mensvärk högre upp än så...). 


    Hahah ska man kunna känna den? Jag skulle nog inte våga. Höll nästan på att spy när jag såg provröret med mitt blodprov igår (::::
  • neongirl
    MissJ00 skrev 2021-05-05 10:59:10 följande:

    Bara jag som är extremt rädd för mat just nu? Haha.

    Skulle in i nordstan och köpa lunch. Ställde mig i salladsbaren, tänkte "hur länge har den kycklingen legat där?" Gick till espressohous, tänkte " kan jag lita på att kycklingen i dessa mackor är fräsch?" Ostmacka nej, skinkmacka nej.

    Sluta med två stora pommes på donken, näringsrikt va?! :D


    Haha vad jobbigt, men du är nog inte ensam. :) Kan tänka mig att det är vanliga tankar. Jag är vegan så är redan van vid att inte äta sådant som man ska undvika under graviditeten. Däremot är jag sjukt hungrig hela tiden. Inte van vid att vara så hungrig. Så det låter extremt jobbigt att vara rädd för mat haha.
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET