• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • bananmilkshake
    Jennjenn91 skrev 2021-05-05 16:38:31 följande:

    Jaha, haha! Jag är så galet dålig på anatomin så jag vet knappt var livmodern sitter i vilket fall. 

    Förstoppad kan jag däremot gå i god för! :D Har varit sen plusset typ. Allt vatten i världen hjälper inte så jag tänker att jag ska börja missbruka linfrön i nån asidophilusyoghurt eller nåt sånt kul!

    Kanske kan hjälpa, vem vet..


    Den är tydligen iaf längre ner än vad jag visste. :o

    Ja fyfan vad jobbigt det är. Jag har haft problem nu av och till snart ett år, eftersom jag fått två missfall på kort tid så har det liksom gått i ett. Suuuck.

    Googla på linfrön först, en del avråder från det vid graviditet! Jag provade psylliumfrön, kiwi, plommonjuice, mängder med vatten, inget hjälpte, haha. Så nu blir det hederliga läkemedel istället.
  • mandarincurd
    MissJ00 skrev 2021-05-05 15:38:27 följande:

    Jag har inte känns mycket alls än, bara pytte lite då och då, är i v 7 (6+3)


    Skönt!!
  • mandarincurd
    VirrePirre06 skrev 2021-05-05 16:01:38 följande:

    Har oxå mycket molvärk idag, känns lite obehagligt haha. Är i v. 9, 8+3 :)


    Haha ja det är inte jätteskönt!
  • Thewalk

    Hej på er

    Idag fick jag en liten blödning, eller snarare rosaaktig flytning, några droppar bara. Vet att det är normalt och försöker att inte få panik. Men samtidigt har mina bröst slutat ömma. Jag har haft extremt känsliga bröst, inte kunnat ligga på mage ens. Men nu känner jag inte av ömma brösten alls.
    Usch är så orolig över denna kombo. Har tokbölat och försöker att tänka på annat, men det går inte. 

    Hoppas att ni haft en bättre dag.

  • bananmilkshake
    Thewalk skrev 2021-05-05 18:22:20 följande:

    Hej på er

    Idag fick jag en liten blödning, eller snarare rosaaktig flytning, några droppar bara. Vet att det är normalt och försöker att inte få panik. Men samtidigt har mina bröst slutat ömma. Jag har haft extremt känsliga bröst, inte kunnat ligga på mage ens. Men nu känner jag inte av ömma brösten alls.
    Usch är så orolig över denna kombo. Har tokbölat och försöker att tänka på annat, men det går inte. 

    Hoppas att ni haft en bättre dag.


    Åh men du, det behöver inte vara någon fara! Samma sak hände mig för några veckor sedan. Klarrött blod (dock väldigt lite), en konstig värk i magen och efter det bruna flytningar. Det sammanföll med att mina symptom kändes extra svaga. Pga mina dåliga erfarenheter så var jag 100% säker på MA, alltså jag var helt övertygad. Men på vul slog ett hjärta och det fanns inte spår av någon blödning! 

    Ta det lugnt, lägg dig ner och vila om det känns bättre (jag tyckte det kändes bättre då), och fäst dig inte så jättemycket vid symptomen. Mina har gått upp och ner hela tiden. 

    Du har säkert läst det, men det är jättevanligt att små blodkärl brister när livmodern växer, eller ett blodkärl runt livmodertappen. Att det bara var rosa och alltså väldigt lite blod låter ju mer som att det var det som hänt! 
  • Thewalk
    bananmilkshake skrev 2021-05-05 18:53:23 följande:
    Åh men du, det behöver inte vara någon fara! Samma sak hände mig för några veckor sedan. Klarrött blod (dock väldigt lite), en konstig värk i magen och efter det bruna flytningar. Det sammanföll med att mina symptom kändes extra svaga. Pga mina dåliga erfarenheter så var jag 100% säker på MA, alltså jag var helt övertygad. Men på vul slog ett hjärta och det fanns inte spår av någon blödning! 

    Ta det lugnt, lägg dig ner och vila om det känns bättre (jag tyckte det kändes bättre då), och fäst dig inte så jättemycket vid symptomen. Mina har gått upp och ner hela tiden. 

    Du har säkert läst det, men det är jättevanligt att små blodkärl brister när livmodern växer, eller ett blodkärl runt livmodertappen. Att det bara var rosa och alltså väldigt lite blod låter ju mer som att det var det som hänt! 
    Jag känner mig verkligen övertygad om att något inte står rätt till men tack för dina råd och fina ord och för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det inger lite hopp :) 
    Jag ska försöka göra som du skriver och tänka på annat..
  • bananmilkshake
    Thewalk skrev 2021-05-05 19:12:13 följande:

    Jag känner mig verkligen övertygad om att något inte står rätt till men tack för dina råd och fina ord och för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det inger lite hopp :) 

    Jag ska försöka göra som du skriver och tänka på annat..


    Jag förstår absolut den känslan. Kan du få ett ultraljud någonstans?
  • KNAS2
    Thewalk skrev 2021-05-05 18:22:20 följande:

    Hej på er

    Idag fick jag en liten blödning, eller snarare rosaaktig flytning, några droppar bara. Vet att det är normalt och försöker att inte få panik. Men samtidigt har mina bröst slutat ömma. Jag har haft extremt känsliga bröst, inte kunnat ligga på mage ens. Men nu känner jag inte av ömma brösten alls.

    Usch är så orolig över denna kombo. Har tokbölat och försöker att tänka på annat, men det går inte. 

    Hoppas att ni haft en bättre dag.


    Vilken vecka är du i?

    Jag hade med en liiiten blödning I typ v. 5.. Allt mitt hopp var då som bortblåst. Men det kom inget mer och sen fick jag se ett tickande hjärta på VUL. Jag håller tummarna för att det går vägen för dig!
  • Thewalk
    bananmilkshake skrev 2021-05-05 19:23:48 följande:
    Jag förstår absolut den känslan. Kan du få ett ultraljud någonstans?
    Jag tänker att jag ska ringa mottagningen imorgon och fråga om det är möjligt. Jag har inte tid förrän 26/5, men ska be om att få komma innan. Hoppas på att kunna få göra ett VUL.
  • bananmilkshake
    Thewalk skrev 2021-05-05 19:27:26 följande:

    Jag tänker att jag ska ringa mottagningen imorgon och fråga om det är möjligt. Jag har inte tid förrän 26/5, men ska be om att få komma innan. Hoppas på att kunna få göra ett VUL.


    Bra, jag håller tummarna!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET