• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    Emlan93 skrev 2021-05-19 10:21:43 följande:
    Hej!! Nu har jag kommit hem från första ultraljudet. Jag fick inte bara se ett tickande hjärta utan två. Jag är helt i chock. Var så beredd på att inte få se någon bebis alls, men så ligger det två i magen. Helt galet. Hon trodde på enäggstvillingar, men lite för tidigt att säga helt säkert. Enäggs-graviditeter är mer riskfyllda än andra sa hon, så om det går bra och de små vill stanna kvar kommer det bli täta kontroller varannan vecka från v.16. Annars såg det fint ut, en i v 8+2 den andra i v 8+3 mätte hon. Ska på första hälsosamtalet hos bm imon, fick en remiss. Så får vi se hur allt går. Men just nu, är jag glad och överraskad!<3
    Åh stort Grattis <3
    Jag var ju med om samma häftiga grej, så jag vet hur chockad man blir :D
    Jag fick också se mina i v. 8+2 och 8+3. Längtar så tills nästa gång!
    Mina är förmodligen tvåäggs- och kan se tydliga skillnader på våra bilder. MIna hade en tydlig skiljevägg och låg liksom i varsin "bubbla".

    Återigen stort Grattis!
  • Emlan93
    BFdec2021 skrev 2021-05-19 10:34:50 följande:

    Åh vad fantastiskt! Stort grattis! :D


    Nafplion skrev 2021-05-19 10:38:28 följande:

    Så häftigt!!! Stort grattis!


    mandarincurd skrev 2021-05-19 11:14:29 följande:

    Men wow så häftigt!!! <3


    bananmilkshake skrev 2021-05-19 11:17:57 följande:

    Men gud så kul!! Grattis x 2! 


    VirrePirre06 skrev 2021-05-19 11:40:22 följande:

    Vad roligt, grattis :)


    KNAS2 skrev 2021-05-19 11:50:40 följande:

    Men jisses så kul!!

    Stort stort grattis!


    neongirl skrev 2021-05-19 14:12:36 följande:

    Wow! Vilken härlig överraskning. Förstår att du är chockad, men ändå så roligt att det inte bara är en utan två små liv därinne. Håller tummarna att allt går bra! <3


    Grapefrukt89 skrev 2021-05-19 17:38:03 följande:

    wooow!!! så kul!!


    Thewalk skrev 2021-05-19 17:53:18 följande:

    Åh stort Grattis <3

    Jag var ju med om samma häftiga grej, så jag vet hur chockad man blir :D

    Jag fick också se mina i v. 8+2 och 8+3. Längtar så tills nästa gång!

    Mina är förmodligen tvåäggs- och kan se tydliga skillnader på våra bilder. MIna hade en tydlig skiljevägg och låg liksom i varsin "bubbla".

    Återigen stort Grattis!


    Men ni är ju för Underbara! Tusen tack!! Tankarna snurrar och det lär det nog göra ett tag. Men sjukt spännande och läskigt på samma gång! <3
  • Emlan93
    Thewalk skrev 2021-05-19 17:53:18 följande:

    Åh stort Grattis <3

    Jag var ju med om samma häftiga grej, så jag vet hur chockad man blir :D

    Jag fick också se mina i v. 8+2 och 8+3. Längtar så tills nästa gång!

    Mina är förmodligen tvåäggs- och kan se tydliga skillnader på våra bilder. MIna hade en tydlig skiljevägg och låg liksom i varsin "bubbla".

    Återigen stort Grattis!


    Ja juste ja!!! Så galet! BM visade först bara den ena, och jag frågade om hon såg hjärtljud, hon sa ja det gör jag, så blev jag lite rörd, sen zoomade hon ut lite och frågade om jag såg det hon såg. Jag funderade lite, va är det två? Så sjukt. Som på film!

    Åh kan inte du ladda upp din bild igen så jag får se! <3
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-19 08:25:39 följande:

    Wow... Låter som en fantastisk upplevelse! <3

    Många som ska ha KUB snart asså!

    För min del är det torsdag nästa vecka som gäller och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att allt är ok. Har fått bruna flytningar nu... Men läkaren sa sist att jag inte skulle vara orolig för det, för i mitt fall kan det handla om att kroppen rensar ut det gamla blodet de såg i livmodern som var kvar... Det var nämligen ett stort kärl som brast och som lämnade en hel del blod kvar i livmodern. Det är en annan sak om man störtblöder färskt blod +  har en del smärtor också...

    Vi får se!


    Åh! Men det låter ju trots allt bara så naturligt att kroppen nu jobbar på att rensa ut det gamla blodet ur livmodern. :) det känns ju som att kroppen gör precis vad den borde göra. Sen är det såklart obehagligt att fortsätta se någon form av spår efter det, men det är säkert bara helt i sin ordning <3 Då är det en dryg vecka kvar för dig! Så spännande!! :D
    bananmilkshake skrev 2021-05-18 18:55:49 följande:

    Tack så jättemycket för ditt utförliga svar! Skönt att hon förstod att ni kanske var lite nervösa! Vad gulligt att den stod på huvudet :D Och vad häftigt ändå att man kan påverka läget genom att vara uppe och röra på sig. Åh nu längtar jag jättemycket! Jag kommer ju gå själv men vi pratade om det och kände ändå att det är okej, plus att det hade varit så svårt att få till en ny tid då min sambo bara kan en dag per vecka. Och man har ju begränsad tid.

    Just det, jag har läst att man gärna ska vara kissnödig innan ul, men det står inget på min lapp så jag bryr mig nog inte om det... har ändå en liten tågresa + promenad dit så det hinner jag säkert bli ändå i och för sig.


    Aa det var några som sa det till mig också, att man skulle komma lite kissnödig för att allt då syns bättre. Var inget jag fick info om när besöket bokades och inget jag tänkte på inför det, och sedan blev det ju dessutom att jag fick gå och kissa just för att få fostret att flytta sig lite så att BM kunde se lite bättre :) så det var ju tom blåsa som gav resultat, hehe. Vilken dag var det som du skulle dit? :)
  • Sellerin
    Emlan93 skrev 2021-05-19 10:21:43 följande:

    Hej!! Nu har jag kommit hem från första ultraljudet. Jag fick inte bara se ett tickande hjärta utan två. Jag är helt i chock. Var så beredd på att inte få se någon bebis alls, men så ligger det två i magen. Helt galet. Hon trodde på enäggstvillingar, men lite för tidigt att säga helt säkert. Enäggs-graviditeter är mer riskfyllda än andra sa hon, så om det går bra och de små vill stanna kvar kommer det bli täta kontroller varannan vecka från v.16. Annars såg det fint ut, en i v 8+2 den andra i v 8+3 mätte hon. Ska på första hälsosamtalet hos bm imon, fick en remiss. Så får vi se hur allt går. Men just nu, är jag glad och överraskad!<3


    Wow så fräckt!! Vilken chock det ändå måste vara alltså! Då är ni hittills två stycken i tråden som ska ha tvillingar <3 :D
  • bananmilkshake
    Sellerin skrev 2021-05-19 20:05:58 följande:

    Aa det var några som sa det till mig också, att man skulle komma lite kissnödig för att allt då syns bättre. Var inget jag fick info om när besöket bokades och inget jag tänkte på inför det, och sedan blev det ju dessutom att jag fick gå och kissa just för att få fostret att flytta sig lite så att BM kunde se lite bättre :) så det var ju tom blåsa som gav resultat, hehe. Vilken dag var det som du skulle dit? :)


    Jag får försöka planera in en lagom kissnödighet. :D

    På tisdag! Dagarna går sååå sakta.
  • Nugget

    Känns som att nästan alla här har gjort sitt först ultraljud! Är i vecka 11(10+2) & ska inte göra första ultraljudet förens vecka 13(12+4)!! :(

  • VirrePirre06
    Nugget skrev 2021-05-19 20:43:28 följande:

    Känns som att nästan alla här har gjort sitt först ultraljud! Är i vecka 11(10+2) & ska inte göra första ultraljudet förens vecka 13(12+4)!! :(


    Jag får inte göra ett enda förens rul i juli, är själv i vecka 11 :( Dock bokat privat kubtest om 2 veckor så då får jag ia fse om det är något kvar i magen :) Helt sjukt vad dåligt region sthlm har med prover och ultraljud
  • bananmilkshake
    Nugget skrev 2021-05-19 20:43:28 följande:

    Känns som att nästan alla här har gjort sitt först ultraljud! Är i vecka 11(10+2) & ska inte göra första ultraljudet förens vecka 13(12+4)!! :(


    Åh, förstår att det är lång väntan! Många av oss har nog fått tidigt pga tidigare problem, jag har haft 2 missed abortions tex och fick två tidiga pga det och min stora oro. Sen som VirrePirre säger så bokar många privat också! Det hade jag till mina förra graviditeter som jag aldrig ens hann gå på, och hade gjort det igen om jag inte fått genom regionen den här gången. :) 
  • Emlan93
    Sellerin skrev 2021-05-19 20:08:48 följande:

    Wow så fräckt!! Vilken chock det ändå måste vara alltså! Då är ni hittills två stycken i tråden som ska ha tvillingar <3 :D


    Ja helt sjukt alltså, så stora odds är det ju ändå inte :D, det går inte att ta in! Kram!!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET