• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-05-26 17:26:35 följande:
    Vad härligt att höra att allt såg bra ut även om barnmorskan inte var den charmigaste. :)
    Tack! Nä, man kan inte få allt liksom. Tungan ute Är glad att jag fick bra personal dom gånger jag verkligen behövde det. :) 
  • bananmilkshake
    Thewalk skrev 2021-05-26 17:25:35 följande:

    Idag var jag på inskrivning, gjorde alla tester osv.
    Jag hade också turen att få göra ett snabbt UL. 
    Jag var lite orolig att något ev. skulle ha hänt en av tvillingarna och ville verkligen se att båda vuxit. Det var så häftigt, och jag är så tacksam mot barnmorskan som lät mig göra detta fast det egentligen inte "ingår" i detta besök
    Fullt ös var det. Den ena var väldigt livlig och det såg ut precis som att den vinkade, den andra lite lugnare men allt med tillväxt och hjärtslag såg bra ut :)

    Det är verkligen otroligt att få se de små liven! Obeskrivligt :) 


    Men så härligt, och vad fint gjort av henne. Glad Och vad kul att dom var så aktiva! Måste varit fantastiskt att se. Hjärta Min lilla låg rätt stilla, den kanske sov, haha.
  • Thewalk
    bananmilkshake skrev 2021-05-26 17:40:46 följande:
    Men så härligt, och vad fint gjort av henne. Glad Och vad kul att dom var så aktiva! Måste varit fantastiskt att se. Hjärta Min lilla låg rätt stilla, den kanske sov, haha.
    Det var verkligen fantastiskt :) 
    Stort Gratts till de bra resultaten på KUB, så skönt att allt var bra :D
  • Fjaril90

    Jag bokade ett privat ultraljud nyss, till imorgon redan. Är så spänd! Känns viktigt för oss att vi båda är med på första UL och förhoppningsvis får se ett tickande hjärta. Tror vi båda inte riktigt har förstått att det verkligen händer än och det känns som det kan tas bort från oss vilken sekund som helst. Har tampats med katastroftankar länge och de vilar inte precis just nu.. hehe..

    Åh vad jag längtar! Började pirra i magen så fort det var bokat, så nu får jag hålla tummarna att det är en levande liten krabat vi får se imorgon kväll. 

  • Fjaril90
    Thewalk skrev 2021-05-26 17:25:35 följande:

    Idag var jag på inskrivning, gjorde alla tester osv.
    Jag hade också turen att få göra ett snabbt UL. 
    Jag var lite orolig att något ev. skulle ha hänt en av tvillingarna och ville verkligen se att båda vuxit. Det var så häftigt, och jag är så tacksam mot barnmorskan som lät mig göra detta fast det egentligen inte "ingår" i detta besök
    Fullt ös var det. Den ena var väldigt livlig och det såg ut precis som att den vinkade, den andra lite lugnare men allt med tillväxt och hjärtslag såg bra ut :)

    Det är verkligen otroligt att få se de små liven! Obeskrivligt :) 


    Åh vad härligt att du fick kika in! Min barnmorskemottagning gör inte ultraljud så kommer inte få den turen, men vad skönt att er hade det så! Vad underbart att allt var bra också!
  • Fjaril90
    bananmilkshake skrev 2021-05-26 15:55:13 följande:

    En fråga! Blir ni liksom trötta i magen när ni anstränger er? Jag plockade ogräs och satt mycket på huk och det känns lite obekvämt, som att det tryckte för mycket på magen (ska såklart byta ogrästaktik och stå på knä istället). Det blev mycket upp och ner och böjande och fick som en obekväm obehagskänsla i magen. Är i vecka 13 snart 14.

    Kan det vara ligamenten och det som inte hängde med i mina rörelser? Växtvärk i livmodern som vaknar till när jag rör på mig? Det försvinner fort när jag vilar. Nån som upplever samma?


    Vad jobbigt :/ jag har inte märkt något sådant, men kan inte heller säga att jag har varit så aktiv på senaste. Får dock ont/obehag när jag nyser eller hostar, men det är ju en helt annan sak haha. 

    Det låter dock väldigt rimligt att det är ligamenten som blir lite extra dragna i, i vissa positioner/rörelser. 
  • mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-05-26 15:55:13 följande:

    En fråga! Blir ni liksom trötta i magen när ni anstränger er? Jag plockade ogräs och satt mycket på huk och det känns lite obekvämt, som att det tryckte för mycket på magen (ska såklart byta ogrästaktik och stå på knä istället). Det blev mycket upp och ner och böjande och fick som en obekväm obehagskänsla i magen. Är i vecka 13 snart 14.

    Kan det vara ligamenten och det som inte hängde med i mina rörelser? Växtvärk i livmodern som vaknar till när jag rör på mig? Det försvinner fort när jag vilar. Nån som upplever samma?


    Jag har inte det än men jag är bara i vecka 10 snart. Men har hört att situps kan vara väldigt obekvämt och då ?klämmer? du ju ihop dig på samma sätt! :)
  • mandarincurd
    Thewalk skrev 2021-05-26 17:25:35 följande:

    Idag var jag på inskrivning, gjorde alla tester osv.

    Jag hade också turen att få göra ett snabbt UL. 

    Jag var lite orolig att något ev. skulle ha hänt en av tvillingarna och ville verkligen se att båda vuxit. Det var så häftigt, och jag är så tacksam mot barnmorskan som lät mig göra detta fast det egentligen inte "ingår" i detta besök

    Fullt ös var det. Den ena var väldigt livlig och det såg ut precis som att den vinkade, den andra lite lugnare men allt med tillväxt och hjärtslag såg bra ut :)

    Det är verkligen otroligt att få se de små liven! Obeskrivligt :) 


    Åh vad mysigt att få se dom och skönt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i nu? Vad är det för tester man gör på inskrivningen? Jag vet inte om jag varit på inskrivning ännu haha, men jag har varit där och tagit blodprov, vägt mig och lite annat. Kanske bara är hälsosamtal?
  • bananmilkshake
    Fjaril90 skrev 2021-05-26 19:21:03 följande:
    Vad jobbigt :/ jag har inte märkt något sådant, men kan inte heller säga att jag har varit så aktiv på senaste. Får dock ont/obehag när jag nyser eller hostar, men det är ju en helt annan sak haha. 

    Det låter dock väldigt rimligt att det är ligamenten som blir lite extra dragna i, i vissa positioner/rörelser. 
    Jag har inte heller varit så aktiv, så kroppen kanske fick en chock. :) 

    Ja, jag tycker också det, baserat på vad jag läst. Det känns iaf inte som att det ska vara nåt dåligt. Jag gjorde en tråd om det också, men det har inte kommit några svar där än. Kanske ringer bm imorgon bara för att höra! 
    mandarincurd skrev 2021-05-26 19:43:06 följande:
    Jag har inte det än men jag är bara i vecka 10 snart. Men har hört att situps kan vara väldigt obekvämt och då ?klämmer? du ju ihop dig på samma sätt! :)
    Jaha, ja men då borde det ju kunna vara samma fenomen. Usch, kan verkligen inte tänka mig situps nu (aldrig annars heller iofs...)! Men då känner jag mig lite lugnare. Kanske ringer bm imorgon för att höra, alltid skönt att höra direkt från kunniga även om internet ofta ger bra svar. :) 
  • bananmilkshake
    Fjaril90 skrev 2021-05-26 19:21:03 följande:
    Vad jobbigt :/ jag har inte märkt något sådant, men kan inte heller säga att jag har varit så aktiv på senaste. Får dock ont/obehag när jag nyser eller hostar, men det är ju en helt annan sak haha. 

    Det låter dock väldigt rimligt att det är ligamenten som blir lite extra dragna i, i vissa positioner/rörelser. 
    Kom på en sak, om du inte provat redan, så se till att inte ha kroppen raklång när du nyser, utan luta dig lite framåt/dra upp benen/kryp ihop lite. Då gör det förhoppningsvis inte ont! 

    Jag har tydligen haft ligamentsmärtor även som icke-gravid. Har så länge jag kan minnas fått ont när jag nyser, det känns precis som en sträckning. :) 
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET