• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06

    Hej Måndag, hur mår alla i sin graviditet just nu? :) Själv har jag haft huvudvärk som kommer och går i 4 dagar nu, annars är allt toppen :D

  • neongirl
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 09:33:11 följande:

    Hej Måndag, hur mår alla i sin graviditet just nu? :) Själv har jag haft huvudvärk som kommer och går i 4 dagar nu, annars är allt toppen :D


    Hej!

    Jag mår bra förutom att värmen har varit jobbig. Har mått lite lätt illa och varit helt slut. Idag är det tack och lov lite svalare. Vilken vecka är du i nu?
  • Miniflin
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 09:33:11 följande:

    Hej Måndag, hur mår alla i sin graviditet just nu? :) Själv har jag haft huvudvärk som kommer och går i 4 dagar nu, annars är allt toppen :D


    Hallå där! Jag mår bra, det har jag i princip gjort hela graviditeten :) Jag är lite tröttare än vanligt och har lite ömma bröst och känsliga bröstvårtor. Lite lätt molvärk då och då bara. Igår kunde jag känna att det kändes annorlunda och lite hårdare längst ned på magen men det syns inte mycket alls utanpå. Är i vecka 11+5 idag :) 
  • KNAS2
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 09:33:11 följande:

    Hej Måndag, hur mår alla i sin graviditet just nu? :) Själv har jag haft huvudvärk som kommer och går i 4 dagar nu, annars är allt toppen :D


    Går in i vecka 16 imorgon. Känner mig lugn och mår bra. Både illamående och huvudvärk har gått över för min del vilket känns skönt. Känner mig väldigt o-gravid för tillfället :)
  • bananmilkshake
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 09:33:11 följande:

    Hej Måndag, hur mår alla i sin graviditet just nu? :) Själv har jag haft huvudvärk som kommer och går i 4 dagar nu, annars är allt toppen :D


    Hej! Jag stretar mig fram genom spökveckorna, är i vecka 16. Det enda jag känner är att jag är kissnödigare än vanligt och att jag behöver sova 1-2 timmar mer än vanligt. Längtar så tills det går att känna sprattel i magen! 

    Skönt att du mår bra utöver huvudvärken! :) 
  • VirrePirre06
    neongirl skrev 2021-06-14 09:49:15 följande:

    Hej!

    Jag mår bra förutom att värmen har varit jobbig. Har mått lite lätt illa och varit helt slut. Idag är det tack och lov lite svalare. Vilken vecka är du i nu?


    Jag gick in i v.15 igår, men skulle själv säga att jag är I v.14 då jag innan jag plussade hade en lång cykel och plussat på dag 40, så äl inträffade 3 veckor efter mensen :o På kub den 6/6 så var fostret 4.9cm vilket skulle vara litet för en v.14, ska till bm imorogn så ska höra vad hon säger :)
  • VirrePirre06
    bananmilkshake skrev 2021-06-14 11:41:06 följande:

    Hej! Jag stretar mig fram genom spökveckorna, är i vecka 16. Det enda jag känner är att jag är kissnödigare än vanligt och att jag behöver sova 1-2 timmar mer än vanligt. Längtar så tills det går att känna sprattel i magen! 

    Skönt att du mår bra utöver huvudvärken! :) 


    Har oxå sen jag plussade behövt att kissa minst 1 gång på natten, lite jobbigt men man överlever haha :) Ja längtar till det börjar bli en liten gravidmage och fjärilarna i magen haha
  • neongirl
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 12:24:02 följande:
    Jag gick in i v.15 igår, men skulle själv säga att jag är I v.14 då jag innan jag plussade hade en lång cykel och plussat på dag 40, så äl inträffade 3 veckor efter mensen :o På kub den 6/6 så var fostret 4.9cm vilket skulle vara litet för en v.14, ska till bm imorogn så ska höra vad hon säger :)
    Ja, det låter ju lite litet för vecka 15. Du får kolla vad de säger i morgon. :) Jag är i vecka 14+2 enligt mina egna beräkningar, men på KUB kunde hon inte säga exakt eftersom knodden inte riktigt ville samarbeta haha. Så jag får se på RUL helt enkelt om de kan säga mer exakt då. :)
  • bananmilkshake
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 12:25:24 följande:
    Har oxå sen jag plussade behövt att kissa minst 1 gång på natten, lite jobbigt men man överlever haha :) Ja längtar till det börjar bli en liten gravidmage och fjärilarna i magen haha
    Det är så jobbigt att behöva gå upp, men nu börjar det ju iaf gå lite på automatik. Tungan ute Jag måste ofta upp två ggr, ibland tre! 

    Jaaa, längtar så till en lagom liten mage! 
  • neongirl
    bananmilkshake skrev 2021-06-14 12:54:36 följande:
    Det är så jobbigt att behöva gå upp, men nu börjar det ju iaf gå lite på automatik. Tungan ute Jag måste ofta upp två ggr, ibland tre! 

    Jaaa, längtar så till en lagom liten mage! 
    Här är en till som också går upp minst två gånger per natt och ibland tre. Tungan ute Det dumma är att varje gång jag går upp och kissar så måste jag även dricka för jag är så törstig haha. Så det blir väl en ond cirkel.
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET