• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    Grapefrukt89 skrev 2021-06-14 21:14:19 följande:

    Hej alla i tråden igen!


    Så fint att se att ni mår bra, även om det är en massa kisseri under nattetid eller illamående/huvudvärk... Vet känslan! Dock har mitt eget natte-kissande lugnat sig lite... Skumt...

    Ville bara säga att mitt NIPT-resultat kom tillbaka (via brev efter 13 dagar) och visade på "ett normalt resultat"... Tack för den KUB (där jag fick 1:811 för trisomi 21).  :P


    Nu har jag berättat för mina chefer som blev superrörda och glada ^^! Den manliga chefen fällde typ en liten tår också!!! Gulligt att se! Samt mitt arbetsrum (7 kvinnor som har barn och är i åldern 40-58). Jäkla gulliga alla är! Alla berättade om sina resor och hur det kändes i början osv. Så himla fint att dela detta och på nåt sätt landa lite mer i sin graviditet.. ÄNTLIGEN... :)


    Hej!
    Härligt med bra resultat på NIPT :D

    Åh vilken lättnad för dig att det gick så bra att berätta, det gör ju oftast det. jag har berättat för lite fler folk på jobbet idag, och alla reagerar med glädje :) Jag förstår att det är skönt att du äntligen fått dela med dig, det blir säkert lättare att njuta av stundande ledighet nu :)
  • Thewalk
    Emlan93 skrev 2021-06-15 17:53:09 följande:

    Hej!! Kub idag och vi fick se tvillingarna. Fick låg sannolikhet för kromosonavvikelse och verkade friska. Den ena var vild den andra chillade rätt bra i början och kom igång lite i slutet. Så overkligt. :) hoppas de ska fortsätta trivas där inne. Men ska försöka slappna av lite nu och njuta av detta. Just nu är det bra <3


    Härligt med ett lycket KUB :) Njut så mycket det går, tror de fortfarande på enäggstvillingar? 
  • Grapefrukt89
    bananmilkshake skrev 2021-06-14 22:19:12 följande:
    Ååh stort grattis till dina nipt-resultat! Vilken lättnad! <3
    Taaaack <3 Jaaaaaa :)
    VirrePirre06 skrev 2021-06-14 22:34:12 följande:
    Skönt med bra resultat, tog ni reda på kön samtidigt? :)

    Verkligen! Nix, tyvärr så får vi inte reda på det än. Kanske under RUL...? :) Vi har problem med pojknamn, så hoppas att vi får reda på det då så att vi vet om vi behöver klura på det mer för nu eller inte ;)


    Sellerin skrev 2021-06-14 22:51:59 följande:
    Hoppas du snart är av med alla covid-symtom!

    Så skönt att även ditt NIPT visade normalt resultat :)

    Underbart med så härligt bemötande på arbetsplatsen! Förstår verkligen att man landar lite mer! Tkr det är fint när andra vill berätta om sina upplevelser, att man i sin egen situation påminner andra om något fint de själva upplevt :) Själv ska jag berätta för min personal imorgon, hoppas kunna slappna av lite mer i det hela därefter :)

    Ja, sån lättnad. Jag behöver verkligen få jobba på att få komma i ro och landa lite... Jag var tvungen att säga till eftersom att de måste anställa nån redan till augusti... (min arbetsgivare kan inte ha kvar mig)...


    KNAS2 skrev 2021-06-14 23:10:12 följande:
    Vad härligt med fina resultat! Kul! Och fint att dina chefer och kollegor var glada för din skull!

    När har du RUL inbokat? :)

    Ja! :) Jag har den 15/7! Precis om en månad...:) När har du?


    Thewalk skrev 2021-06-15 18:42:34 följande:
    Hej!
    Härligt med bra resultat på NIPT :D

    Åh vilken lättnad för dig att det gick så bra att berätta, det gör ju oftast det. jag har berättat för lite fler folk på jobbet idag, och alla reagerar med glädje :) Jag förstår att det är skönt att du äntligen fått dela med dig, det blir säkert lättare att njuta av stundande ledighet nu :)


    Ja verkligen :) <3

  • KNAS2
    Grapefrukt89 skrev 2021-06-15 19:16:39 följande:

    Taaaack <3 Jag har den 15/7! Precis om en månad...:) När har du?

    <3


    Jag har med RUL den 15/7. Är i vecka 20 då :)
    Grapefrukt89 skrev 2021-06-15 19:16:39 följande:

    Taaaack <3

    Ja! :) Jag har den 15/7! Precis om en månad...:) När har du?

    <3


    Jag har med RUL 15/7 :) är då i vecka 20! Kändes lite sent men det blir nog bra. Man längtar ju gaaaanska mycket :)
  • Emlan93
    VirrePirre06 skrev 2021-06-15 18:12:58 följande:

    Vad skönt att höra och att resultatet blev bra :)


    Så skönt!! :)
    Thewalk skrev 2021-06-15 18:44:12 följande:

    Härligt med ett lycket KUB :) Njut så mycket det går, tror de fortfarande på enäggstvillingar? 


    Ja, ska verkligen försöka njuta nu! :)) Ja det gör det! Man undrar ju vilka filurer som gömmer sig därinne. Om några veckor kanske man kan ana kön. Men huvudsaken är ju såklart att de mår bra, men lite nyfiken är man allt ;)
  • Grapefrukt89
    Emlan93 skrev 2021-06-15 17:53:09 följande:

    Hej!! Kub idag och vi fick se tvillingarna. Fick låg sannolikhet för kromosonavvikelse och verkade friska. Den ena var vild den andra chillade rätt bra i början och kom igång lite i slutet. Så overkligt. :) hoppas de ska fortsätta trivas där inne. Men ska försöka slappna av lite nu och njuta av detta. Just nu är det bra <3


    Åh, så fint.... <3 Helt magiskt att få se dem små liven ju!!!


    Ska ni följa upp ganska regelbundet från o med nu, eller hur blir det? :)

  • Grapefrukt89
    bananmilkshake skrev 2021-06-15 12:21:00 följande:

    Happ, så jag fick det där extrajobbet jag sökte. Nu måste jag berätta att jag är gravid, och om dom fortfarande vill anställa mig så kommer jag alltså i 7-9:e månaden behöva trängas bland morgonpendlarna i kollektivtrafik, ovaccinerad, träffa massa nya kollegor plus hundratals studenter. 

    Det känns inte bra, ärligt talat. :( Men eftersom jag delvis har a-kassa får jag inte tacka nej. 


    Juste... Det måste ju finnas nån anpassning? Arbetsgivaren ansvarar för din arbetsmiljö/situation så dem är skyldiga att hitta på lösningar... Detta ska inte du behöva tolerera när du är höggravid... Jag tänker att du kan jobba på distans eller jobba tider som gör att du slipper rusningstrafik osv?
  • Grapefrukt89
    KNAS2 skrev 2021-06-15 21:15:34 följande:
    Jag har med RUL den 15/7. Är i vecka 20 då :)
    Grapefrukt89 skrev 2021-06-15 19:16:39 följande:

    Taaaack <3

    Ja! :) Jag har den 15/7! Precis om en månad...:) När har du?

    <3


    Jag har med RUL 15/7 :) är då i vecka 20! Kändes lite sent men det blir nog bra. Man längtar ju gaaaanska mycket :)

    Precis.. Känns sent, men i vårt fall är vi bortresta och inte i hemregionen tidigare... Men jag har hört att vecka 21 är allra senast man gör det. Många gör i vecka 19, och då låter ju vecka 20 inte så farligt :)


    Åh... längtar med... ^^ Är lite rädd för spökveckorna som kan komma nu.. Men man får vara lugn i båten och tänka att det i majoritet blir bra ändå. Försöker hjärntvätta mig det nu i alla fall  Solig

  • KNAS2
    Grapefrukt89 skrev 2021-06-15 22:15:10 följande:

    Precis.. Känns sent, men i vårt fall är vi bortresta och inte i hemregionen tidigare... Men jag har hört att vecka 21 är allra senast man gör det. Många gör i vecka 19, och då låter ju vecka 20 inte så farligt :)

    Åh... längtar med... ^^ Är lite rädd för spökveckorna som kan komma nu.. Men man får vara lugn i båten och tänka att det i majoritet blir bra ändå. Försöker hjärntvätta mig det nu i alla fall 


    Jag är inne på andra spökveckan nu men fick en glad överraskning imorse i form av kräk (andra under graviditeten). Så lite gravidpåminnelse fick jag allt! :)
  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-06-14 17:49:04 följande:
    Jag tkr det är lite läskigt att alla mina symtom försvunnit. Dock härligt att få må bra igen efter så många veckor med trötthet och illamående! Magen putar ut lite mer varje vecka, jag tror kaaanske att jag känt lite lätta rörelser i magen, som en våg, eller något bubblande, eller annan oförklarlig rörelse som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Varje gång vad det varit på kvällen. :)

    Är ju lite före er andra i hur långt jag är gången (BF ca mitten på nov), så det är RUL nu på torsdag :)

    Kan fortfarande knappt fatta att jag faktiskt är gravid. Vilken grej <3 :)
    Jag tycker de flesta av mina symtom försvann redan i vecka 8-9, men verkar som en del går in i spökveckorna tidigt. Jätteläskigt men egentligen ska man väl njuta av att må bra. :)

    Så spännande att det redan är dags för RUL! <3 Jag har mitt om en månad. Kan inte heller fatta att jag är gravid. Kommer nog ta ett tag haha. :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET