• JosHed

    BIM maj

    Hej!

    Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

  • Svar på tråden BIM maj
  • Inorina

    Svar på frågan om vilken dag som är ÄL så har jag räknat att det varierat nu de senaste månaderna mellan dag 8-14 ungefär. Men inte använt ÄL-test så kan inte veta säkert. Inte väldigt oregelbundet men inte heller så att kroppen gör det superenkelt för en..!

  • JosHed

    Uppdaterar BIM nu när jag vet när mensen tog slut och ägglossningen var!

    BIM-tråd

    1/5 FruBjörk

    1/5 JosHed

    5/5 Stjärnhimmeln

    7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

    8/5 MBL1712

    9/5 DrLavernius

    9/5 Hoppas2022

    10/5 Juniprinsen, Elise96, Fjonkis

    13/5 QueenS

    15/5 Ugglans

    18/5 muffins88

    19/5 Inorina

    21/5 Secret A

  • MBL1712
    JosHed skrev 2021-04-25 07:05:08 följande:

    Uppdaterar BIM nu när jag vet när mensen tog slut och ägglossningen var!

    BIM-tråd

    1/5 FruBjörk

    1/5 JosHed

    5/5 Stjärnhimmeln

    7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

    8/5 MBL1712

    9/5 DrLavernius

    9/5 Hoppas2022

    10/5 Juniprinsen, Elise96, Fjonkis

    13/5 QueenS

    15/5 Ugglans

    18/5 muffins88

    19/5 Inorina

    21/5 Secret A


    Åh då e du nu inom en vecka för BIM. Hur gör du, testar du innan el avvaktar du till BIM eller t.o.m. efter?
  • Fjonkis

    BIM-tråd

    1/5 FruBjörk

    1/5 JosHed

    5/5 Stjärnhimmeln

    7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

    8/5 MBL1712

    9/5 DrLavernius

    9/5 Hoppas2022

    10/5 Juniprinsen, Elise96

    12/5 Fjonkis

    13/5 QueenS

    15/5 Ugglans

    18/5 muffins88

    19/5 Inorina

    21/5 Secret A

  • Elise96
    Hoppas2022 skrev 2021-04-24 23:02:07 följande:
    Testar du med äl test? Det hände mig med denna cykel att jag fick tidiga äl känningar men började få äl känningar redan på CD 5 och det blev mer och mer fram till CD 8. Fick en stark stegring på äl test och ont i äggstocken men sen tog det abrupt slut och alla äl symtom försvann. Tror inte ägget släpptes då eftersom jag inte fick så ont som jag brukar få i äggstocken. På CD 10 började jag få en ny stegring på äl test. Fick ett positivt äl test på CD 11 och ägget släppte igår på CD 12. Det är verkligen jobbigt att cykeln är så ur balans eftersom det är svårt att planera då. Samtidigt känner jag en tung hopplöshet eftersom jag annars har svårt att bli gravid, när det är så här så känns det helt omöjligt att bli gravid. Men förhoppningsvis rätar det till sig snart. Det är även bra att jag lär känna min cykel med hjälp av äl testen så att jag framöver får bättre koll på äl.
    Ja jag brukar testa men aldrig innan dag 10, nu tog jag ett CD 7 just pga känningarna som var väldigt starkt för att vara såpass tidigt. Sen dag 8 > 10 så var de i princip blanka. Låter som att vi var med om samma, ska fortsätta testa och hoppas på ett ordentligt positivt test snart! Förstår att det känns extra tungt när kroppen strular vilket gör det ännu svårare att lyckas när det är så förvirrande <3 
  • Elise96
    JosHed skrev 2021-04-25 07:05:08 följande:

    Uppdaterar BIM nu när jag vet när mensen tog slut och ägglossningen var!

    BIM-tråd

    1/5 FruBjörk

    1/5 JosHed

    5/5 Stjärnhimmeln

    7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

    8/5 MBL1712

    9/5 DrLavernius

    9/5 Hoppas2022

    10/5 Juniprinsen, Elise96, Fjonkis

    13/5 QueenS

    15/5 Ugglans

    18/5 muffins88

    19/5 Inorina

    21/5 Secret A


    Börjar närma sig för dig så spännande!! 
  • JosHed
    MBL1712 skrev 2021-04-25 07:51:12 följande:

    Åh då e du nu inom en vecka för BIM. Hur gör du, testar du innan el avvaktar du till BIM eller t.o.m. efter?


    Min plan är att hålla mig tills på fredag xD vi får se hur det går ;) i och med att jag bara haft två mens sen avbrytandet så vet jag inte helt 100 när mensen är. Men mellan fre-sön är spannet jag räknar på. Så är det helt negativt på fredag så väntar jag nog och se om mensen dyker upp, annars nytt sänd eller måndag (i teorin - i verkligheten vill jag typ testa nu haha)
  • Juniprinsen

    Här kommer ytterligare ett svar på ÄL frågan.

    Jag fick min spiral avlägsnad nyligen och har bara haft en cykel sedan dess (mensen kom tilbaka direkt som tur är). Vi försökte inte under den cykeln och har heller inte räknat ÄL. Inser att det nu är dags att jag lär känna min kropp och cykel och försöka räkna ut när jag har ÄL. Antingen genom att försöka tyda kroppens signaler eller med hjälp av test som jag inte riktigt vet om jag tycker är ett bra verktyg eller stressande...

    Enligt min nyinförskaffade app ska min ÄL inträffa under morgondagen, men vad jag har förstått kan det ju diffa flera dagar hit eller dit. Satsar dock på chans till romans i morgon kväll Flört

  • MBL1712
    Juniprinsen skrev 2021-04-25 15:01:12 följande:

    Här kommer ytterligare ett svar på ÄL frågan.

    Jag fick min spiral avlägsnad nyligen och har bara haft en cykel sedan dess (mensen kom tilbaka direkt som tur är). Vi försökte inte under den cykeln och har heller inte räknat ÄL. Inser att det nu är dags att jag lär känna min kropp och cykel och försöka räkna ut när jag har ÄL. Antingen genom att försöka tyda kroppens signaler eller med hjälp av test som jag inte riktigt vet om jag tycker är ett bra verktyg eller stressande...

    Enligt min nyinförskaffade app ska min ÄL inträffa under morgondagen, men vad jag har förstått kan det ju diffa flera dagar hit eller dit. Satsar dock på chans till romans i morgon kväll 


    Det där med tester är ju så väldigt individuellt hur man förhåller sig. Kan tänka mig att det e stressande för många medan för andra (som mig) så vill jag helst ha all info/fakta jag kan få för att hålla tankarna i schack :p
Svar på tråden BIM maj