• Anonym (Intresse)

    Svalnat intresse?

    Hej,

    Träffade en man via en dejtingsida för några veckor sedan. Tog ungefär en vecka från att vi började prata med varandra tills vi sågs. Innan vi sågs pratade vi vi både i telefon i flera timmar och skrev en hel del sms.

    Första dejten var en middag och lite hångel i bilen. Andra dejten som var en dag senare var hemma hos honom (ja, vi hade sex). Mellan andra och tredje dejten pratade vi i telefon någon gång och sms varje dag, flera gånger om dagen. Tredje dejten tog vi in på ett spahotell ett dygn och hade det väldigt trevligt. Detta var i torsdags. Han hörde av sig på fredags kväll och kollade läget, vi pratade på sms på lördagen och jag frågade om han ville ses på söndagen förutsatt att hans barn inte skulle vara där. Han skrev att han skulle återkomma men hörde inte av sig förrän ca 15 på söndagen och skrev att barnen skulle komma efter att han varit på träning och att det skulle bli en lugn filmkväll. Svarade att jag förstod att barnen skulle komma (eftersom han inte hade hört av sig tidigare, dock inget jag skrev). Han skrev då att han skulle höra av sig senare på kvällen vilket han också gjorde.

    Detta var då i söndags och igår hörde han inte av sig alls och jag börjar fundera om hans intresse från hans sida har börjat svalna? Eller om vi bara har haft en intensiv kontakt från början tills nu, att han då kan behöva space.

    Jag har i tidigare situationer varit ibland alldeles för på vilket jag har denna gång backat och inväntat honom, tills han hör av sig. Dock var det ju jag som frågade i lördags om han ville ses på söndagen vilket han skrev att det skulle ha varit mysigt.

    Så nu sitter jag här och vet varken ut eller in. Tankarna for mot att hans intresse kanske börjat svalna å ena sidan men å andra sidan har det bara gått ett dygn utan någon kontakt vilket i sig kanske inte är konstigt. Dock känns det lite konstigt eftersom vi under dessa veckor haft någon form av kontakt varje dag och där vi varje kväll önskat varandra godnatt.

    Dilemma: vad ska jag göra? Känner mig som en riktigt fjortis trots att jag är långt ifrån det.

    Om du får sia: har hans intresse börjat svalna?

  • Svar på tråden Svalnat intresse?
  • Anonym (Intresse)
    Anonym (Q50) skrev 2021-04-08 10:55:47 följande:

    Man känner det direkt i magen! FY FAN för män (och kvinnor) som gör så där. Har varit med om det mer än en gång. Spelar ingen roll om man är "för på" eller backar helt. Ghostare är vad han är, tyvärr. Ge honom en vecka, inte en minut mer. Själv har jag lämnat nätet för det finns så många dårar där ute. Det gör mer ont än gott.


    Nu har jag pratat med honom efter det, och han skickade t.o.m godnatt-sms igår. Men visst, kanske han bara är ute efter sex tills han hittar någon annan som får hans intresse. Det återstår att se.
  • Anonym (Q50)
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-08 11:00:18 följande:
    Nu har jag pratat med honom efter det, och han skickade t.o.m godnatt-sms igår. Men visst, kanske han bara är ute efter sex tills han hittar någon annan som får hans intresse. Det återstår att se.
    Ett litet tips på vägen. Det är inte bara han som ska styra er relation, ni är två om den. Lätt hänt att man dansar efter den andres pipa. Gör inte det, för din egen skull. Vet hur "glad" man blir för ett litet meddelande och man hoppas hela tiden. "När det är rätt är det lätt" stämmer så bra. Samtidigt så vet jag att man bara vill att det ska vara bra och gör allt för att det ska bli så, men tyvärr funkar det inte. Man tappar bort sig själv.
    Lycka till och glöm inte bort dig själv!
  • Anonym (Vem)
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-08 11:00:18 följande:

    Nu har jag pratat med honom efter det, och han skickade t.o.m godnatt-sms igår. Men visst, kanske han bara är ute efter sex tills han hittar någon annan som får hans intresse. Det återstår att se.


    Jag dejtar också på nätet och man ska nog tänka att de allra flesta killar som hänger där bara är ute efter sex, vill dem mer så är det kul. Jag tänker så iaf. Även killar som säger att dem är ute efter seriöst ljuger oftast. Jag brukar själv inte ha sex för tidigt för att försöka sålla ut dem som bara är ute efter sex, lr killar som bara vill ses och mysa.
  • Anonym (Intresse)
    Anonym (Q50) skrev 2021-04-08 11:12:30 följande:

    Ett litet tips på vägen. Det är inte bara han som ska styra er relation, ni är två om den. Lätt hänt att man dansar efter den andres pipa. Gör inte det, för din egen skull. Vet hur "glad" man blir för ett litet meddelande och man hoppas hela tiden. "När det är rätt är det lätt" stämmer så bra. Samtidigt så vet jag att man bara vill att det ska vara bra och gör allt för att det ska bli så, men tyvärr funkar det inte. Man tappar bort sig själv.

    Lycka till och glöm inte bort dig själv!


    Tack för kloka ord! Dessvärre är det ju sant, att man ofta tappar bort sig själv på vägen. Precis som du skriver så är det lätt när det är rätt, och många gånger är det tyvärr fel.
  • Anonym (Intresse)
    Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 11:23:29 följande:

    Jag dejtar också på nätet och man ska nog tänka att de allra flesta killar som hänger där bara är ute efter sex, vill dem mer så är det kul. Jag tänker så iaf. Även killar som säger att dem är ute efter seriöst ljuger oftast. Jag brukar själv inte ha sex för tidigt för att försöka sålla ut dem som bara är ute efter sex, lr killar som bara vill ses och mysa.


    Jo, så är det nog. Många killar som är så, letar efter någon att ligga med. Sen tror jag också att man (både män och kvinnor) ständigt letar efter något bättre, att det kan dyka upp någon som kanske är lite bättre vilket gör att man nästintill aldrig ger någon en chans. Fast detta är ju en annan historia. :)

    Hur länge brukar du vänta innan du ligger med någon? Just för att sålla bort?
  • Anonym (Intresse)
    Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 11:23:29 följande:

    Jag dejtar också på nätet och man ska nog tänka att de allra flesta killar som hänger där bara är ute efter sex, vill dem mer så är det kul. Jag tänker så iaf. Även killar som säger att dem är ute efter seriöst ljuger oftast. Jag brukar själv inte ha sex för tidigt för att försöka sålla ut dem som bara är ute efter sex, lr killar som bara vill ses och mysa.


    Jo, så är det nog. Många killar som är så, letar efter någon att ligga med. Sen tror jag också att man (både män och kvinnor) ständigt letar efter något bättre, att det kan dyka upp någon som kanske är lite bättre vilket gör att man nästintill aldrig ger någon en chans. Fast detta är ju en annan historia. :)

    Hur länge brukar du vänta innan du ligger med någon? Just för att sålla bort?
  • Anonym (Vem)
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-08 11:43:35 följande:

    Jo, så är det nog. Många killar som är så, letar efter någon att ligga med. Sen tror jag också att man (både män och kvinnor) ständigt letar efter något bättre, att det kan dyka upp någon som kanske är lite bättre vilket gör att man nästintill aldrig ger någon en chans. Fast detta är ju en annan historia. :)

    Hur länge brukar du vänta innan du ligger med någon? Just för att sålla bort?


    Jag brukar vänta iaf till sjätte dejten, minst! Så typ låta det gå 1-2 mån innan sex. Det förhållandet som varade längst så började vi faktiskt som vänner, träffades också på dejtingsida då.

    Jag känner inte igen med att jag alltid letar efter ngn som är bättre, men män gör kanske det. Hittar jag ngn jag gillar så vill jag satsa just på den personen, inte leta vidare efter ngn bättre.
  • Anonym (mer än att ligga)

    Ni är flera som skriver att killar bara är ute efter att ligga.
    Det är säkert så för en del, antar att det finns tjejer som inte vill mer än så (fast de kanske är färre).

    Sen gissar jag att väldigt många killar/män har ungefär samma inställning som jag hade när jag dejtade. 


    Man letar definitivt efter något seriöst, någon att dela sitt liv med, och hoppas träffa rätt. Sen kanske man träffar någon som är fin, rolig, söt och attraktiv men efter en tid känns det ändå inte riktigt rätt på längre sikt.
    En sån tjej har man inget emot att ligga med, båda vill och man har det mysigt.
    Så träffas man några gånger men sen rinner det ut i sanden då man inte riktigt känner att det finns en framtid.
    Detta är inte samma sak som att man bara är ute efter sex. Det betyder bara att man kan tänka sig att ha sex med någon som är fin och mysig under tiden man letar. Det är inte alltid så lätt att veta direkt om relationen ska hålla längre.

    Problemet är troligen att kommunikationen inte är så bra, killar är inte alltid så bra att avsluta på ett snyggt och ärligt sätt. Då blir upplevelsen att han är helt oseriös och bara ville ligga. Det finns absolut såna men det är inte självklart att han är oseriös för att han försvann.
    Kanske kände han bara att just du inte var rätt..

  • Anonym (Vem)
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 11:55:53 följande:

    Ni är flera som skriver att killar bara är ute efter att ligga.

    Det är säkert så för en del, antar att det finns tjejer som inte vill mer än så (fast de kanske är färre).

    Sen gissar jag att väldigt många killar/män har ungefär samma inställning som jag hade när jag dejtade. 

    Man letar definitivt efter något seriöst, någon att dela sitt liv med, och hoppas träffa rätt. Sen kanske man träffar någon som är fin, rolig, söt och attraktiv men efter en tid känns det ändå inte riktigt rätt på längre sikt.

    En sån tjej har man inget emot att ligga med, båda vill och man har det mysigt.

    Så träffas man några gånger men sen rinner det ut i sanden då man inte riktigt känner att det finns en framtid.

    Detta är inte samma sak som att man bara är ute efter sex. Det betyder bara att man kan tänka sig att ha sex med någon som är fin och mysig under tiden man letar. Det är inte alltid så lätt att veta direkt om relationen ska hålla längre.

    Problemet är troligen att kommunikationen inte är så bra, killar är inte alltid så bra att avsluta på ett snyggt och ärligt sätt. Då blir upplevelsen att han är helt oseriös och bara ville ligga. Det finns absolut såna men det är inte självklart att han är oseriös för att han försvann.

    Kanske kände han bara att just du inte var rätt..


    Så hur länge låter en kille en tjej gå och tro att det är på väg att bli seriöst? Så jäkla taskigt och slösar bara på tjejens tid om killen vet med sig att tjejen inte känns rätt, men säger inget, men tycker det är mysigt att ligga och ha lite sällskap medan killen letar efter den rätta.

    Känner inte jag att en kille är den rätta och han vill fortsätta ses så säger jag det på en gång att det inte är någon idé att fortsätta ses då jag inte känner att det kommer leda någonvart.
  • Anonym (mer än att ligga)
    Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 12:30:45 följande:
    Så hur länge låter en kille en tjej gå och tro att det är på väg att bli seriöst? Så jäkla taskigt och slösar bara på tjejens tid om killen vet med sig att tjejen inte känns rätt, men säger inget, men tycker det är mysigt att ligga och ha lite sällskap medan killen letar efter den rätta.

    Känner inte jag att en kille är den rätta och han vill fortsätta ses så säger jag det på en gång att det inte är någon idé att fortsätta ses då jag inte känner att det kommer leda någonvart.

    Jag kan inte svara för nån annan än mig själv men i mitt fall så har det handlat det om en period då man dejtar och lär känna varandra. I vissa fall känner man ju efter första dejten att det inte är rätt och då skulle jag inte fortsätta träffas.


    I andra fall så känns det bra, man fortsätter träffas och har då också sex under tiden. Efter ett antal veckor eller nån månad kanske man känner att intresset svalnar, kanske har man upptäckt sidor som man inte tycker funkar i längden. I det läget avvecklar man.
    Jag tycker inte detta är så konstigt utan helt naturligt. I mitt fall har jag inte fortsatt att träffa nån för sex om jag inte känt att det funnits nån framtid. Möjligen i något enskilt undantag men då har det varit ett gemensamt beslut från båda.


    Jag kan inte se att detta är oseriöst eller taskigt utan ett normalt sätt att lära känna varandra och upptäcka om man trivs och funkar ihop. Ibland går det på en dejt och andra gånger tar det längre tid. 
    Utgångspunkten när man dejtar måste ju ändå vara att man inte har långsiktig deal innan det har kommit på tal och man är överens om en gemensam framtid.


    Fram till den punkten så behöver ju båda vara beredda på att det kan rinna ut i sanden.


    Kanske skulle man kunna tycka att man inte ligger med nån innan man bestämt sig för att man är ihop men så funkar knappast relationer och dejting i vår samtid. Då ligger det nog på den försiktiga parten att uttrycka detta tydligt och vänta med att ligga.

Svar på tråden Svalnat intresse?