• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Ericky
    Link92 skrev 2021-05-22 14:40:53 följande:

    Man kan kontakta så fort man plussat! Jag väntade så jag var förbi BIM innan jag ringde :) har inskrivning 11/6. Då jag är under 35 erbjuds vi inte KUB så har första ultraljud (RUL) runt vecka 20 tror jag. KUB gör man annars runt v10 tror jag. Har bokat ett privat tidigt ultraljud i nästa vecka (7+2) för att jag är så nyfiken på att få se ett litet tickande hjärta :)


    Okej! Då ska jag ringa på måndag så vi får en inbokad tid :) vi erbjuds inte heller KUB, men vill verkligen få göra det så jag hoppas det kommer finnas möjlighet att bekosta det själva. Förstår inte hur man ska kunna vänta med Ultraljudsundersökning med bilder till v 20 :)
  • Jojjans
    annaveronika84 skrev 2021-05-22 12:19:10 följande:

    Kan det stämma att jag är i v 6+6 om jag har BF 16/1? Är lite osäker på om jag räknat rätt.


    Det låter inte helt korrekt. Jag har BF 18 han och är i 5+3 idag.

    Jag brukar gå in på babyhjälp (lägger länken nedan) och sen fylla i så att ?sannolikt befruktningsdatum? blir när jag hade ägglossning. Sen om du lägger in det BF du får där i någon gravid-app, tex preglife, så kan du varje dag se i appen exakt vilken dag du är på i graviditeten.

    www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/
  • Jojjans
    Ericky skrev 2021-05-22 15:28:33 följande:

    Okej! Då ska jag ringa på måndag så vi får en inbokad tid :) vi erbjuds inte heller KUB, men vill verkligen få göra det så jag hoppas det kommer finnas möjlighet att bekosta det själva. Förstår inte hur man ska kunna vänta med Ultraljudsundersökning med bilder till v 20 :)


    Jag tror man alltid kan bekosta det själv om man bokar privat. Men om det främst är ul+bilder du vill göra så är det billigare med ett tidigt ultraljud än KUB, då KUB även innehåller blodprov och analyser osv.
  • annaveronika84
    Jojjans skrev 2021-05-22 17:11:07 följande:

    Det låter inte helt korrekt. Jag har BF 18 han och är i 5+3 idag.

    Jag brukar gå in på babyhjälp (lägger länken nedan) och sen fylla i så att ?sannolikt befruktningsdatum? blir när jag hade ägglossning. Sen om du lägger in det BF du får där i någon gravid-app, tex preglife, så kan du varje dag se i appen exakt vilken dag du är på i graviditeten.

    www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/


    Jag har gjort ivf så räknade så som de säger att man ska räkna då, men ville kolla om det verkar stämma jämfört med andra här inne.
  • annaveronika84
    Katizi80 skrev 2021-05-20 21:58:05 följande:

    Ja det är väl så att det kommer och går.. Jag har vul 31/5. Jag vet! Orkar inte vänta längre haha..


    Blir så osäker på vilken vecka jag är i. Och när beräknat bf är. Nä
  • Jojjans
    annaveronika84 skrev 2021-05-22 18:52:45 följande:

    Jag har gjort ivf så räknade så som de säger att man ska räkna då, men ville kolla om det verkar stämma jämfört med andra här inne.


    Jaha, vad märkligt att det skulle skilja så himla mycket mellan ivf eller inte ivf. Blir spännande att se för oss alla hur mycket det ändras.

    Förra graviditeten visste jag till 100% exakt när jag hade ägglossning, för jag tog både test och tempade, och på tidiga ultraljudet sa dom exakt samma vecka som jag trodde. men blev ändå flyttad 4 dagar på KUB, vilket jag störde mig på exakt hela graviditeten.
  • SofieBear
    annaveronika84 skrev 2021-05-22 18:52:45 följande:

    Jag har gjort ivf så räknade så som de säger att man ska räkna då, men ville kolla om det verkar stämma jämfört med andra här inne.


    Du ska räkna så som de har sagt att du ska räkna. Det beror ju också på hur gammalt embryo som återfördes i dig, om det ex odlats i fem dagar eller färre.
  • labbhumlan

    Jag hoppar in här också:) Plussade igår och är såå glad!

    Grattis till alla! <3

    32 år, första barnet

    BF 30 jan

  • Jojjans
    SofieBear skrev 2021-05-23 00:22:24 följande:

    Du ska räkna så som de har sagt att du ska räkna. Det beror ju också på hur gammalt embryo som återfördes i dig, om det ex odlats i fem dagar eller färre.


    Jo men det borde väl räknas som så att om man har samma BF måste man ju vara i samma vecka oavsett om man gjort IVF eller inte.

    Om det bara skiljer 2 dagar på BF så kan det ju inte skilja 1,5 vecka på hur långt gånga vi är... eller är det nåt jag inte har koll på?
  • Ericky
    labbhumlan skrev 2021-05-23 08:19:55 följande:

    Jag hoppar in här också:) Plussade igår och är såå glad!

    Grattis till alla! <3

    32 år, första barnet

    BF 30 jan


    Stort grattis! <3 och välkommen!
Svar på tråden BF Januari 2022 ????