• Anonym (KalleP)

    Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

    Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

    Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

    Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

    Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

    Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

    Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

    Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

    Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

    Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

    Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

    Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

    Det är nog bra att jag jobbar hemma.

  • Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (Teddy)
    New Dawn skrev 2021-05-06 19:02:06 följande:

    Tror du verkligen att det handlar om bekvämlighet?

    Jag tror faktiskt inte TS fru saknar varken närhet eller bekräftelse från honom längre, och jag tror inte hon kommer få lust hur mycket hon än fattar att han saknar det. Jag tror hon lever kvar av helt andra anledningar. Det är mycket möjligt att hon tycker om honom som person och kanske tycker hon att han är en bra pappa. Jag tror hon stannar för barnens skull, för ekonomi och praktiska saker och är bara tacksam över att slippa närhet.

    Den enda som kommer att hända om han inte deltar på födelsedagar osv, är att hon blir irriterad på honom. Eller så kanske det är skönare att vara utan honom på kalas. Det tyckte jag med mitt ex. Jag hade roligare på släkters födelsedagar när han inte var med. Jag kunde slappna av på ett helt annat sätt, när jag inte behövde tänka på om han hade trevligt eller var uttråkad och irriterad.


    Du slår huvudet på spiken, jag tror du tolkar situationen helt korrekt. Men jag tror inte ts, eller särskilt många överhuvudtaget, vill inse/är för rädda, just nu för att inse. Ts befinner sig i en skör punkt i livet just nu.

    Ts fru har fattat beslutet att det för henne är bäst just nu att fortsätta stanna i äktenskapet. Också baserat på barnen.
  • Tecum
    Anonym (Katja) skrev 2021-05-06 19:40:29 följande:
    Men hur kickar man igång sin sexlust när man inte tände på sin partner? Hon förstår säkert hur han mår, kanske försöker hon kompensera för det på andra sätt än det sexuella? Det vet vi inte.

    Men om man inte tänder på sin partner så måste man ju ställa sig frågan, VARFÖR attraheras hon inte av honom längre? Vad har hänt eller inte hänt?

    Det stora felet män ofta gör är att de jämför sin egen sexualitet med kvinnans. Kvinnans lust sitter främst i hjärnan. Den är inte frikopplad hennes känsloliv. Den är sällan objektiv.

    Mannen behöver sex för att må bra, kvinnan behöver må bra för att ha sex.
    Om man kommit till stadiet där man erkänner för sig själv att man inte längre attraheras av sin partner och att det är orsaken till noll lust, då har man kommit långt. Nästa steg är då varför och går det att göra något? Eller är valet att leva ihop som vänner eller att separera?

    Men tyvärr kommer många inte så långt, man konstaterar att lusten är borta och agerar genom att sluta ha sex, och sen kommer man inte längre. Det är då som TS och andra i samma situation skriver frustrerade inlägg och undrar vad som hänt med deras tidigare åtminstone ganska så kåta fru?
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2021-05-06 20:44:30 följande:
    Det blir smidigare och lättare om båda vill ändra situationen, men faktum är att det räcker ju att en vill skiljas.

    Om hon vill stanna för barnen skull, kan hon vänta med skilsmässa. Jag tror faktumet att mannen inte trivs är mindre viktigt för henne än barnen. Antagligen tror hon att barnen kommer må dåligt av skilsmässa och det styr mer.
    Men om han inte trivs kommer barnen att märka det. Konstigt att inte förstå att barnen påverkas av att föräldrarna inte kan eller vill lösa problemen i förhållandet men ändå stannar kvar.
    Jag tycker inte att man ska ge upp ett förhållande med barn inblandade alltför lätt, men om man harvar på med samma allvarliga problem år efter år så finns det nog tyvärr ingen annan lösning än att separera.
  • Anonym (Sex är uppenbart olika viktigt)

    Att knyta problem med sexlust till att detta beror på bristande kärlek är att stjuta sig i foten. Det har minst lika mycket om bilden på vad man tänker om sex.

    Har man bilden av att man "bara sveps med" och att "man inte kan hejda sig" och liksom inte tagit aktivt ansvar för sin sexualitet får man minskad lust i ett förhållande.

    Stänger man av lusten för att orka vardagen kan det vara lurigt att sätta på den när man vill.

    Brukar sexakten inte ge tillräckligt med njutning och man inte hinner med, eller all lekfullhet är borta och sex är ett krav tappas lusten.

    Om man ser på sex som det yttersta beviset på djup kärlek och respekt kan det vara VÄLDIGT kravfyllt.

  • Anonym (Eh ursäkta)

    Eh jag förstår inte problemet? Varför runkar du inte bara om din fru inte vill ha sex. Problemet löst liksom.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 09:08:47 följande:

    Eh jag förstår inte problemet? Varför runkar du inte bara om din fru inte vill ha sex. Problemet löst liksom.


    Åh nej, inte du igen. Jag fattar inte hur man inte kan förstå skillnaden på onani och sexuellt samspel med en annan människa, trots att den har förklarats i mängder av trådar.
  • Anonym (laddad)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 09:08:47 följande:
    Eh jag förstår inte problemet? Varför runkar du inte bara om din fru inte vill ha sex. Problemet löst liksom.
    Kan absolut fungera en period...för att ta ett steg eller två tillbaka och ge lite utrymme, men det är absolut ingen långvarig lösning som jag ser det. Dialog och kommunikation bör finnas med för att öka förståelsen för varandra.
  • Anonym (Eh ursäkta)
    New Dawn skrev 2021-05-04 23:28:36 följande:

    Jo, visst kan det vara lite svårare att få till det med barn, men jag förstår ändå inte att det är så stor skillnad mot onani. (lite smygsex under täcket är väl inte så svårt) Du är väl inte alltid stressad när du ligger i sängen med din man, eller? Jag förstår absolut inte varför det tar längre tid med din man? Varför?

    För mig är det väldigt mycket skönare, lättare, och tom snabbare att njuta och komma med min man än själv. Hur kan sex vara sämre , det fattar jag inte.

    Nu är ju inte du den enda som skrivit detta, men ändå.


    Oj vilken tur du har som får lättare orgasm vid sex. Så ser det ju absolut inte ut för de flesta kvinnor. Vill jag ha en orgasm så onanerar jag, då jag aldrig är säker på om jag kommer att få orgasm vid sex eller inte. För mig gör sex ibland ont med och då blir man ju inte så sugen på det alla gånger.
  • Anonym (Eh ursäkta)
    Anonym (laddad) skrev 2021-05-07 09:33:41 följande:

    Kan absolut fungera en period...för att ta ett steg eller två tillbaka och ge lite utrymme, men det är absolut ingen långvarig lösning som jag ser det. Dialog och kommunikation bör finnas med för att öka förståelsen för varandra.


    Varför inte? Har ts svårt att få orgasm vid onani lr vad?
  • Anonym (Elton)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 09:08:47 följande:

    Eh jag förstår inte problemet? Varför runkar du inte bara om din fru inte vill ha sex. Problemet löst liksom.


    ???
    Jag ser inte hur det skulle lösa problemet??

Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?