• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • JooCee
    Jonnanittio skrev 2021-05-30 23:10:47 följande:
    Fy, vilken vecka + dag är du i nu? Har också fått ligga inne med dropp pga kräkningar, och då fått diagnosen hyperemesis. Jag drabbades av det med 3 av 4 barn, hoppas verkligen att det blir lindrigare nu. Har du haft några mediciner mot illamående som du tyckt hjälpt tidigare?

    Jag är i 4+2 idag (4+6 enligt min app men tror min egen beräkning stämmer bättre) och känner nada. Bara inväntar illamåendet. Vet att jag kommer må skit när det väl drar igång, börjat runt vecka 5-6 där tidigare.
    Jag är också i vecka 5 (4+6), går in i veckan 6 i morgon. Precis som i mina tidigare graviditeter är det främst kvällstid jag mår illa, morgonillamående har aldrig varit ett problem för mig. Med sonen mådde jag illa mellan vecka 5-20, med dottern från det att jag testade positivt tills det att hon föddes. 

    Jag äter Lergigan till kvällen för sömnen sedan innan, men behöver nog be om Lergigan komp för dagtid också. Sist hade jag även Primperan och nått stolpiller jag inte minns namnet på. Tyckte inte någon av dem hjälpte speciellt bra.

    Annat jag gör vid preggo-illamående är att jag undviker rött kött, vilket min kropp verkar ha svårt att ta hand om. Äter mest (godkänd) fisk och vegetariskt + massor av grönsaker.

    Har planerat denna matvecka med lättlagad mat som minimerar tid vid spisen för att undvika matos etc. Tungan ute Idag blir det t ex varma tonfiskmackor, bara röra ihop och stoppa in i ugnen. Haha! Ingen är gladare en barnen. 
  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-30 17:44:27 följande:

    Hej hej!

    Jag plussade i tisdags och är beräknad till 2 februari enligt min app, är idag i vecka 4+3 :)

    Det är vårt första barn som är väldigt efterlängtat. Varit ofrivilligt barnlösa i 1,5 år innan vi plussade men som tyvärr slutade i MA i februari i år. Men på första ägglossningen tog det sig och jag är gravid igen. Så hoppas den lilla vill stanna i magen nu <3


    Åh! Grattis!!! Tycker jag sett dig i letrozoltråden också eller minns jag fel? Jag har också BF 2.2. och hade ett missfall i mars. Hoppas på bättre lycla för oss båda denna gång!
  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2021-05-31 09:14:17 följande:

    Åh! Grattis!!! Tycker jag sett dig i letrozoltråden också eller minns jag fel? Jag har också BF 2.2. och hade ett missfall i mars. Hoppas på bättre lycla för oss båda denna gång!


    Tack! Ja det stämmer, känner igen dig med :) Håller tummarna nu då!
  • MBL1712

    Hej allihopa! Och grattis till alla gravida :)

    Jag är gärna med i den här tråden! Jag har varit aktiv i BIM juni tråden och plussade svagt i tisdags. BF beräknat till 12/2 :)

  • Jonnanittio

    [quote=81164556][quote-nick]MBL1712 skrev 2021-06-02 14:08:54 följande:[/quote-nick][/quote]

    Grattis, vilken himla fin ökning på testerna :)

  • barnlängtan2021
    MBL1712 skrev 2021-06-02 19:58:12 följande:

    Hur mår ni alla? :)


    Jag mår som vanligt typ :) Har lite ömma bröst, är värst när jag tar av bhn på kvällen haha. Lite molvärk som kan komma och gå, också det mest på kvällen när jag ligger i soffan och börjar komma ner i varv efter en hel dag.

    Lite tröttare än vanligt med.

    Hur mår du? :)
  • Jonnanittio
    MBL1712 skrev 2021-06-02 19:58:12 följande:

    Hur mår ni alla? :)


    Mår i princip som vanligt. Är väldigt trött vilket troligtvis beror på att jag sovit uselt senaste nätterna och har huvudvärk vilket jag kopplar till värmen. Är i 4+5 idag och i förra graviditeten mådde jag redan superilla enligt anteckningar som jag sparat.

    Hur mår du?
Svar på tråden BF Februari 2022