• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Skuggviol

    Jag var på NIPT idag (10+3) och fick se en pigg liten krabat snurra runt och busa i magen Hjärta Känns så tokigt att den kan busa runt så mycket utan att man känner det, men också fantastiskt att få se den och att den lever och mår bra!

    Bara 1-2 veckor nervös väntat på provsvaret då... Vi får också reda på om vi väntar en lillasyster eller lillebror! 

  • Sundri
    Lunne skrev 2021-07-19 15:11:54 följande:

    Är det någon mer som ska göra KUB snart?

    Jag har mitt på torsdag och börjar bli typ övertygad om att jag inte är gravid längre, trots att vi såg ett hjärta slå på daterings-UL i vecka 6. Trots att jag inte haft några större blödningar, däremot massa små men det hade jag halva graviditeten med första barnet också. Det som känns konstig är att jag mår helt bra, som vanligt liksom! Men första barnet var jag sjukskriven från v.11 och sov sådär 20 timmar per dygn :S Så jag hoppas att kunna slappna av och njuta av att inte känna av graviditeten än efter KUB.


    Jag har tagit blodprovet men väntar på UL för KUB, har det den 30/7... Sån lång väntan men kollar 1177 varje dag utfall svaren på blodprovet skulle kunna hamna där......
  • Pewc

    Hej. Tänker att det är dags att ta steget att gå med här. Nu börjar även jag tro att jag faktiskt är gravid. Har bf 17feb. Vill gärna vara med i Facebookgruppen. Lättare att följas åt där. Kan någon lägga till mig?

  • Sundri
    Pewc skrev 2021-07-20 20:56:43 följande:

    Hej. Tänker att det är dags att ta steget att gå med här. Nu börjar även jag tro att jag faktiskt är gravid. Har bf 17feb. Vill gärna vara med i Facebookgruppen. Lättare att följas åt där. Kan någon lägga till mig?


    Skriv vad du heter på FB eller länka till din profil på privat meddelande till mig så försöker jag lägga till dig!
  • Joni123

    Hej! Jag hänger på denna tråden. Första för mig. Var på inskrivning idag i vecka 8+6 med BF 23/2. Första veckorna hade jag molande mensvärk och nu senare har jag mest varit lite deppig, så var tvungen att ta ett ytterligare gravtest igår för att kolla så att det fortfarande var något. Än så länge är jag fortfarande gravid! Men såklart lite oro när jag inte tidigare varit gravid innan.

  • MBL1712
    Joni123 skrev 2021-07-21 19:52:13 följande:

    Hej! Jag hänger på denna tråden. Första för mig. Var på inskrivning idag i vecka 8+6 med BF 23/2. Första veckorna hade jag molande mensvärk och nu senare har jag mest varit lite deppig, så var tvungen att ta ett ytterligare gravtest igår för att kolla så att det fortfarande var något. Än så länge är jag fortfarande gravid! Men såklart lite oro när jag inte tidigare varit gravid innan.


    Välkommen hit :) förstår din oro, tror den finns hos oss alla så här i början iaf :p

    Jag har mått konstant illa sen typ vecka 6 och det släppte också i vecka 9. Kan känna av då och då men inte alls samma.
  • Hjortronblomma30

    När jag plussade hade jag i 4 dagar rosa flytningar (väldigt sparsamma), men jag var ändå inte direkt orolig trots 2 missfall och inga ens spår av blod i min lyckade graviditet. Sen har jag vid 2 andra enstaka tillfällen också haft små rosafärgade flytningar. Sen har det inte varit något mer.

    Var på inskrivning i måndags och fick då samtidigt ta cellprov, såklart blödde jag lite efteråt (vattningt o ljust) men var ändå inte så orolig då jag visste vad det troligen berodde på. Tills i tisdags, då började oron komma.

    Hade tur att BM ringde igår då hon glömde fråga lite på inskrivningen så passade på att prata med henne. Fick tid hos henne efter hennes semester den 16/8 (v 12+5 då) för att lyssna på hjärtljud för att lugna oron. Hon förklarade att det kan vara svårt att höra och om man inte hittar får man ny tid om 2 veckor och behöver inte oroa sig. Hon sa även att det brukar vara lättare om man är ?tunnare?(vilket jag är).

    Berättade om detta för en vän som kom på att hon har en vän som har en doppler hemma, så hon kom förbi igår och vi hittade hjärtljud flera gånger väldigt enkelt (v 9+0). Så nu är jag för tillfället inte orolig igen <3

    Jag förstår knappt själv hur jag INTE är mer orolig, vid 3 tidigare graviditeter har jag mått väldigt dåligt o varit riktigt orolig. Vid lyckad började slappna av lite först efter v 20..

    Någon mer som haft blödningar/färgade flytningar?

  • Vickilina
    Lunne skrev 2021-07-19 15:05:10 följande:
    Jag skapade en hemlig fb-grupp tidigare så du är välkommen dit!

    Det är visst lite krångligare att lägga till folk nu när man måste vara vän med de man lägger till istället för att som tidigare bara skriva in deras mail :') så vi har inte lyckats bli så många i gruppen än.

    Men skicka ett PM till mig med en länk till din FB profil (alt. namn ifall det inte finns fler som heter samma), så löser vi det :)
    Ska vi läggas ihop våra grupper? :) har en grupp med typ 7 stycken i , roligare om vi är fler?
  • Lunne
    Vickilina skrev 2021-07-22 08:32:51 följande:

    Ska vi läggas ihop våra grupper? :) har en grupp med typ 7 stycken i , roligare om vi är fler?


    Jag blev tillagd i vad jag tror är din grupp nu och har inga problem på att köra vidare på den ifall ni lyckas få in folk där istället :)

    Vill dock inte vara admin i en grupp med flera admins så här tidigt. En vän till mig fick sin graviditet avslöjad genom att hon var admin i en hemlig grupp som någon av de andra adminsen gjorde privat istället för hemlig i typ 30 sec för att släppa in en medlem de inte kunde få in på annat sätt, och att hon var admin för en BF-grupp hann då visas i Facebookflödet för minst 2 av hennes vänner. Säkert minimal risk att sånt händer, men det är ju så lätt att klicka på det Facebook rekommenderar utan att tänka sig för så jag tänker att jag tar det säkra före det osäkra :')
  • Jemele

    Hej!! Plussade för ungefär 4 veckor sedan och väntar nu första barnet, iiiih så taggad! ???? Har bf den 25 februari. Kom in av ren slump här på faniljeliv och blev genast medlem för var så himla roligt att läsa om alla andra som också plussat. Sätt att ni skrivit lite om nån grupp på fb, får man joina? Förstår inte riktigt hur man gör här så har inte lyckats skriva till den personen som skrev ut att det fanns en grupp? ???? vet inte ens vart jag skriver nu men hoppas någon ser detta ????

Svar på tråden BF Februari 2022