• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • søtnos

    Hej! Har också bf 28 februari (hoppas jag)

    Blev gravid direkt efter ett misfall i april och har haft konstant oro efter detta att samma ska hända igen. Nu är jag v 11 (10+1) så vet inte om man säger 11 eller 10 än? ???? Var på tidigt ultraljud nu i söndags och såg ett bankande hjärta och tog även blodprov till ett KUB test som jag OCKSÅ nu är rädd att få dåliga resultat på. Varför är det så att jag (och fler) tänker det värsta hela tiden ???? Har skickat och vill gärna bli med i någon fb grupp - har ingen att prata med om detta!

  • MBL1712
    søtnos skrev 2021-07-31 09:07:40 följande:

    Hej! Har också bf 28 februari (hoppas jag)

    Blev gravid direkt efter ett misfall i april och har haft konstant oro efter detta att samma ska hända igen. Nu är jag v 11 (10+1) så vet inte om man säger 11 eller 10 än? ???? Var på tidigt ultraljud nu i söndags och såg ett bankande hjärta och tog även blodprov till ett KUB test som jag OCKSÅ nu är rädd att få dåliga resultat på. Varför är det så att jag (och fler) tänker det värsta hela tiden ???? Har skickat och vill gärna bli med i någon fb grupp - har ingen att prata med om detta!


    Grattis till graviditeten! :) jag tänker väl att det kanske är någon slags försvars mekanism att man vill vara förberedd på det värsta.. har du fått konstaterat hjärtslag i din vecka så är risken väldigt liten för missfall ;)

    Jag har KUB på torsdag och är nervös nu.. men jag försöker så gott jag kan tänka på annat. Försök att hålla dig sysselsatt ;)
  • Anonym4848
    MBL1712 skrev 2021-08-01 22:17:59 följande:

    Grattis till graviditeten! :) jag tänker väl att det kanske är någon slags försvars mekanism att man vill vara förberedd på det värsta.. har du fått konstaterat hjärtslag i din vecka så är risken väldigt liten för missfall ;)

    Jag har KUB på torsdag och är nervös nu.. men jag försöker så gott jag kan tänka på annat. Försök att hålla dig sysselsatt ;)


    Ja, så tror jag också. Man behöver inte förbereda sig på att det ska gå bra utan bara att detskullegå dåligt... Jag är likadan... :( VUL med hjärtslag i v. 8+3, KUB på fredag och känner mig 190 på att den dött.. :(((

    Håller tummarna stenhårt för oss alla! <3
  • Lunne
    Hjortronblomma30 skrev 2021-07-22 06:59:52 följande:

    När jag plussade hade jag i 4 dagar rosa flytningar (väldigt sparsamma), men jag var ändå inte direkt orolig trots 2 missfall och inga ens spår av blod i min lyckade graviditet. Sen har jag vid 2 andra enstaka tillfällen också haft små rosafärgade flytningar. Sen har det inte varit något mer.

    Var på inskrivning i måndags och fick då samtidigt ta cellprov, såklart blödde jag lite efteråt (vattningt o ljust) men var ändå inte så orolig då jag visste vad det troligen berodde på. Tills i tisdags, då började oron komma.

    Hade tur att BM ringde igår då hon glömde fråga lite på inskrivningen så passade på att prata med henne. Fick tid hos henne efter hennes semester den 16/8 (v 12+5 då) för att lyssna på hjärtljud för att lugna oron. Hon förklarade att det kan vara svårt att höra och om man inte hittar får man ny tid om 2 veckor och behöver inte oroa sig. Hon sa även att det brukar vara lättare om man är ?tunnare?(vilket jag är).

    Berättade om detta för en vän som kom på att hon har en vän som har en doppler hemma, så hon kom förbi igår och vi hittade hjärtljud flera gånger väldigt enkelt (v 9+0). Så nu är jag för tillfället inte orolig igen <3

    Jag förstår knappt själv hur jag INTE är mer orolig, vid 3 tidigare graviditeter har jag mått väldigt dåligt o varit riktigt orolig. Vid lyckad började slappna av lite först efter v 20..

    Någon mer som haft blödningar/färgade flytningar?


    Jag har haft en hel del rosa flytningar, men hade det även flera ggr i veckan fram till ca. v.20 med första barnet, så är inte särskilt orolig denna gång. Har haft ett MA innan, och då hade jag inga blödningar alls, så det kan vara väldigt olika.
  • Sundri

    Hej!


    Ni som vill vara med i FB-grupp kan skriva era namn till mig privat så lägger jag till er i gruppen!

  • Anonym4848

    Har alla lämnat tråden för FB nu?

    Jag hade iaf KUB i fredags, sambon fick vara med också <3

    Allt gick bra och såg fint ut. 1/20000 På T13 och 18. 1/600 På T21. BM tyckte det var =låg risk, men jag grubblar nu på att göra Nipt också för att slippa grubbla men vet inte, pendlar fram och tillbaka...

    Men SÅ skönt att det ens var något därinne efter vårt MA i våras. Nu ska vi snart berätta för våra familjer! <3

    Är det fler kvar här? Hur går det för er?

Svar på tråden BF Februari 2022