• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-08-17 14:23:15 följande:

    Hur har det gått för er som haft KUB nu i början på veckan? <3


    Frågetecknen skulle vara en smiley
  • EliS86
    siiimbooo skrev 2021-08-17 20:41:09 följande:

    Här gick det bra iallafall! En fin liten bebis och vi fick ett tal på 1:18200 så det var skönt????


    Åh vad härligt med så bra odds! Grattis!! Hoppas du kan njuta lite extra utan oro nu :)
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-08-17 20:44:44 följande:

    Åh vad härligt med så bra odds! Grattis!! Hoppas du kan njuta lite extra utan oro nu :)


    Ja det var helt fantastiskt och jag kände verkligen hur jag kunde slappna av och förhoppningsvis håller det i sig :) Hur går det för dig? <3
  • EliS86
    siiimbooo skrev 2021-08-18 21:40:14 följande:

    Ja det var helt fantastiskt och jag kände verkligen hur jag kunde slappna av och förhoppningsvis håller det i sig :) Hur går det för dig? <3


    Det är ju så stort med just KUB, ofta första ultraljudet och bekräftelsen på att det växer något litet och levande därinne som verkar må bra. Bästa känslan!

    Det går bra för mig, har egentligen mvc-tid i morgon men blir VAB då dottern kör en klassisk första förskolevecka efter sommaren med förkylning redan dag 2. Hoppas få ny tid snart då jag hade velat lyssna med doppler!? :)
  • Lunne
    EliS86 skrev 2021-08-19 10:23:48 följande:

    Det är ju så stort med just KUB, ofta första ultraljudet och bekräftelsen på att det växer något litet och levande därinne som verkar må bra. Bästa känslan!

    Det går bra för mig, har egentligen mvc-tid i morgon men blir VAB då dottern kör en klassisk första förskolevecka efter sommaren med förkylning redan dag 2. Hoppas få ny tid snart då jag hade velat lyssna med doppler!? :)


    Får man lyssna med doppler hos barnmorskan så tidigt? Sist tror jag att jag fick göra det först i v.20.
  • Joni123
    siiimbooo skrev 2021-08-15 17:14:24 följande:

    Har kub på tisdag! Hoppas det går bra för båda !:)


    Jag vet inte om jag gör rätt när jag svarar här nu, inte riktigt kommit in i hur det fungerar när man svarar på kommentarer. För mig gick det bra på kub, låg sannolikhet för alla tre trisomier samt att bebis växer fint, hade bf 23 februari innan men nu 21febeuari efter ultraljudet. :)
  • EliS86
    Lunne skrev 2021-08-19 14:13:24 följande:

    Får man lyssna med doppler hos barnmorskan så tidigt? Sist tror jag att jag fick göra det först i v.20.


    Beror kanske på barnmorska men jag frågar och har aldrig blivit nekad. Med första fick jag göra det i vecka 15 men men förvarningar om att vi kanske inte skulle höra något. Hördes dock direkt och solklart ett snabbt pickande hjärta :)
  • siiimbooo
    Joni123 skrev 2021-08-20 19:08:58 följande:

    Jag vet inte om jag gör rätt när jag svarar här nu, inte riktigt kommit in i hur det fungerar när man svarar på kommentarer. För mig gick det bra på kub, låg sannolikhet för alla tre trisomier samt att bebis växer fint, hade bf 23 februari innan men nu 21febeuari efter ultraljudet. :)


    Vad kul o höra! Jag var beräknad 28 feb men är nu beräknad 23 feb istället
  • EliS86
    Joni123 skrev 2021-08-20 19:08:58 följande:

    Jag vet inte om jag gör rätt när jag svarar här nu, inte riktigt kommit in i hur det fungerar när man svarar på kommentarer. För mig gick det bra på kub, låg sannolikhet för alla tre trisomier samt att bebis växer fint, hade bf 23 februari innan men nu 21febeuari efter ultraljudet. :)


    Vad skönt med så bra resultat! Grattis! :)
  • EliS86

    Är det fler som börjat känna lite rörelser?

    Jag har börjat känna tydliga små sparkar som syns utanpå magen :D

    Med första hade jag moderkakan i framvägg så det syntes ingenting förrän långt senare.

Svar på tråden BF Februari 2022