• Svar på tråden BIM JULI
  • Anonym (JG)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-03 10:58:42 följande:

    1 v innan och en dag efter


    Haha 1 v? Så länge lever de väl inte.

    Vi har legat alla gröna dagar på appen. Idag känner jag helt plötsligt äl. Borde jsg ligga idag med?
  • mamma8212
    Anonym (JG) skrev 2021-07-03 11:53:06 följande:

    Haha 1 v? Så länge lever de väl inte.

    Vi har legat alla gröna dagar på appen. Idag känner jag helt plötsligt äl. Borde jsg ligga idag med?


    Upp till 5-6 dagar kan spermierna leva och ligga och vänta. Men det är inte förrän vid äl dom kan ta sig hela vägen upp, då är miljön mest gynnsam :) Man ska ligga några dagar innan äl och 1-2 dagar efter.
  • Anonym (Förvirrad)
    mangelica skrev 2021-07-03 07:57:08 följande:

    Nej den ser jag ert sträck på! Vad spännande! :). Vilken dag är du på efter äl? :)

    Ser du något på mitt? :)


    Ser tyvärr inget, men bilden är lite dålig också kan vara det. Hoppas du får ett plus??
  • Anonym (Förvirrad)

    Är visst gravid.. Mensen skulle komma den 6e, men då blir det ju inte så! (Hoppas jag)

    Hur går det för alla?

  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-03 10:58:42 följande:

    1 v innan och en dag efter


    Väldigt individuellt skulle jag tro. När ägget väl har släppt har man Max 24h på sig iaf innan det är kasserat. Men beroende på hur gästvänligt man har där inne och hur livskraftiga spermierna är då kan de klara sig upp mot 6-7 dagar men mer standard att säga(vad jag läst) är väl upp till 5 dagar. En del ligger varannan dag vissa ligger vid positivt utslag på äl. Man får göra vad som känns hållbart för en själv <3
  • mangelica
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-03 15:17:13 följande:

    Är visst gravid.. Mensen skulle komma den 6e, men då blir det ju inte så! (Hoppas jag)

    Hur går det för alla?


    Grattis!!! Ser du något på min senaste jag la in nu?
  • Anonym (Förvirrad)
    mangelica skrev 2021-07-03 15:34:28 följande:

    Grattis!!! Ser du något på min senaste jag la in nu?


    tusen tack!! Jo nu ser jag mig ett svagt streck!!! håller tummarna!
  • QueenS
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-03 15:17:13 följande:

    Är visst gravid.. Mensen skulle komma den 6e, men då blir det ju inte så! (Hoppas jag)

    Hur går det för alla?


    Jättestort grattis <3

    5 dagar till BIM och väntan är olidligt. Tog ett testa tidigt idag som var helt blankt. Men ger inte upp hoppet ännu!
  • Elin11989
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-03 15:17:13 följande:

    Är visst gravid.. Mensen skulle komma den 6e, men då blir det ju inte så! (Hoppas jag)

    Hur går det för alla?


    Stort Grattis!! <3 :)
Svar på tråden BIM JULI