• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362784 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362784

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Mon 7 Jun 2021 21:16
    #61

    Tack tjejer för all kärlek ni överröser mig med! Vad sjutton skulle jag ta mig till utan er, ärligt talat alltså?! <3

    Här kommer en liten uppdatering ifrån mig: v7+3 idag. Skulle haft vul nu på onsdag men avbokade det när jag fick tid privat istället måndag nästa vecka och sambon får följa med! V8+3 då men det gör inget. Hoppas så på att vi får se pickande hjärtan då! <3 annars har gravsymptomen lagt sig något men nog har jag svårt att dölja magen alltid.. kissar ständigt även på nätterna, mår illa av matos, det drar i ligamenten och jag är stört trött. Brösten är huuuge.

    Det stämmer att ett gäng av oss ifrån Bim maj-tråden startade en fb-grupp där majoriteten av oss försökt en längre tid. Vad jag kan se är det första barnet för alla, vi är bara 7st. Skulle någon här vilja vara med är gruppen privat men sökbar: Vägen mot drömmen

    Kram på er <3

  • Mon 7 Jun 2021 21:53
    #62
    Molybden skrev 2021-06-07 21:09:21 följande:

    Läste i andra tråden och måste säga att det är otroligt att du ruvar! Hoppas att det går vägen och kommer spänt att vänta på att få höra hur det gått.


    Fina du! Det är helt sjukt. Vet knappt om det går att ta in. Ett litet 8 celligt embryo, som typ inte syns, men trots det är allting annorlunda! Fick en ultraljudsbild med mig där man kan se var den sitter, stirrat på den hela kvällen haha.
  • Mon 7 Jun 2021 21:54
    #63
    NatMar005 skrev 2021-06-07 21:16:48 följande:

    Tack tjejer för all kärlek ni överröser mig med! Vad sjutton skulle jag ta mig till utan er, ärligt talat alltså?! <3

    Här kommer en liten uppdatering ifrån mig: v7+3 idag. Skulle haft vul nu på onsdag men avbokade det när jag fick tid privat istället måndag nästa vecka och sambon får följa med! V8+3 då men det gör inget. Hoppas så på att vi får se pickande hjärtan då! <3 annars har gravsymptomen lagt sig något men nog har jag svårt att dölja magen alltid.. kissar ständigt även på nätterna, mår illa av matos, det drar i ligamenten och jag är stört trött. Brösten är huuuge.

    Det stämmer att ett gäng av oss ifrån Bim maj-tråden startade en fb-grupp där majoriteten av oss försökt en längre tid. Vad jag kan se är det första barnet för alla, vi är bara 7st. Skulle någon här vilja vara med är gruppen privat men sökbar: Vägen mot drömmen

    Kram på er <3


    Åh jag håller alla tummar och tår för att ni ska se ett hjärta nästa vecka, så fantastiskt.
  • Tue 8 Jun 2021 10:04
    #64

    Hej på er <3

    Jag hoppar in här även om missfallet inte dragit igång än.

    Har haft ljusrosa flytningar till och från och tog hcg prov som inte alls dubbleras som dom ska. Så jag bara väntar nu.

    På ett sätt känns det så surt att behöva gå igenom samma sak igen, samtidigt som att jag är så tacksam att vi ens kunde bli gravida igen. Vi kommer att ta sommaren till att sola och äta massor med god och bra mat. Vi har bestämt oss för att betala för privat ivf i augusti och jag känner mig tillfreds med det. Håller tummarna att vi alla får våra oerhört önskade barn <3

  • Tue 8 Jun 2021 10:23
    #65
    Emmalucy skrev 2021-06-07 18:39:50 följande:
    gummaaan <3 hur nära är födelsedagen till BIM? Jag tycker du inte ska tänka ?tänk om? iaf, låt inte det du äter, dricka eller gör för din dag bli förstörd av ?tänk om? men jag är i en fas där jag är trött på att sluta med saker ifall om att, det verkar inte hjälpa oavsett haha! väntar med spänning att få höra din uppdatering imorgon!
    Du har så rätt fina du <3 Jag fyller år nu i helgen så det är innan ÄL, men jag känner precis som du just nu att eftersom det ändå inte gått hittills alla månader jag varit "duktig" med mat och dryck m.m. så orkar jag inte tänka på min födelsedag "tänk om" utan kommer nog att unna mig det jag känner för den dagen. Ja jag uppdaterar snart om dagens samtal med kliniken, men gör det i ett separat inlägg tänkte jag. Hur mår du nu? <3 Är det snart dags för blodprov?
    NatMar005 skrev 2021-06-07 21:16:48 följande:

    Tack tjejer för all kärlek ni överröser mig med! Vad sjutton skulle jag ta mig till utan er, ärligt talat alltså?! <3

    Här kommer en liten uppdatering ifrån mig: v7+3 idag. Skulle haft vul nu på onsdag men avbokade det när jag fick tid privat istället måndag nästa vecka och sambon får följa med! V8+3 då men det gör inget. Hoppas så på att vi får se pickande hjärtan då! <3 annars har gravsymptomen lagt sig något men nog har jag svårt att dölja magen alltid.. kissar ständigt även på nätterna, mår illa av matos, det drar i ligamenten och jag är stört trött. Brösten är huuuge.

    Det stämmer att ett gäng av oss ifrån Bim maj-tråden startade en fb-grupp där majoriteten av oss försökt en längre tid. Vad jag kan se är det första barnet för alla, vi är bara 7st. Skulle någon här vilja vara med är gruppen privat men sökbar: Vägen mot drömmen

    Kram på er <3


    Måste ju bara få säga DETSAMMA! Älskar all pepp och stöd du ger oss också, det är som jag sagt tidigare så oerhört fint att du visar sådan omtanke om oss alla även när du själv går igenom så mycket <3 Vad skönt att din sambo kan följa med på måndag, det måste kännas lite bättre för er båda då. Håller tummarna det hårdaste jag kan för att allt ska se bra ut på ultraljudet! <3 
  • Tue 8 Jun 2021 10:30
    #66
    Och där kom mensen, lite skönt faktiskt när jag har varit förbered sedan lördagsmorgon -.- väldigt lätt o patetiskt mens dock, även by my standards som alltid har lätt mens. Skrev lite i listan om vad jag gör denna cykel, tyckte det skulle bli kul att se vart folk är i deras utredning från listan :)

    RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)

    Gulgja, BIM 11/6 (9:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF

    Lisen91, BIM 12/6, 29 år (11:e försöket)

    Idoh, BIM 13/6, 35 år, 9:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Ericky, BIM 30/6, 33 år (11:e försöket och 1:a försöket efter MF)

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)
  • Tue 8 Jun 2021 10:30
    #67
    Steeph skrev 2021-06-08 10:04:41 följande:

    Hej på er <3

    Jag hoppar in här även om missfallet inte dragit igång än.

    Har haft ljusrosa flytningar till och från och tog hcg prov som inte alls dubbleras som dom ska. Så jag bara väntar nu.

    På ett sätt känns det så surt att behöva gå igenom samma sak igen, samtidigt som att jag är så tacksam att vi ens kunde bli gravida igen. Vi kommer att ta sommaren till att sola och äta massor med god och bra mat. Vi har bestämt oss för att betala för privat ivf i augusti och jag känner mig tillfreds med det. Håller tummarna att vi alla får våra oerhört önskade barn <3


    Ååh jag kan bara tänka mig hur oroliga ni måste vara - fy fasen alltså, det ska ju inte behöva vara så här tungt och jobbigt :( Hoppas så mycket att det ska gå bra för dig. Har du pratat med vården om att kolla vad som händer? Jag önskar av hela mitt hjärta att det inte blir ett missfall den här gången, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag tänker på dig <3 Stor kram!
  • Tue 8 Jun 2021 10:37
    #68
    +1
    Janni91 skrev 2021-06-07 18:32:33 följande:

    Jag tror det är en bra idé att sluta tempning och ägglossningstester! Jag upplever också att jag blev mer stressad av det och jag sov så mycket sämre när jag skulle tempa och stressade upp mig väldigt mycket. Jag väntar också på att få alla provsvar och veta hur vi ska gå vidare. Jag hoppas också på sommaren och all D-vitamin jag slukar i mig nu hehe :) 


    Tack, dina ord blev spiken i kistan! Igår kväll la jag tempen i ett skåp och från och med imorse blev det no more temp för mig! Jag vaknade ändå (som vanligt) flera gånger mellan 3 och 6 men har stort hopp om att få sova lite bättre så småningom.

    Vad spännande med provsvaren snart! Och visst hoppas vi på sommaren med all D-vitamin och VILA som semester kan ge :D
  • Tue 8 Jun 2021 10:44
    #69

    Hej tjejer!

    Nu har vi fått uppföljning på alla prover från kliniken och det såg bra ut. Spermierna var bra, sköldkörtel etc också bra, äggreserven var ?bättre än bra?, så det enda var att den förra läkaren (han som vi tyckte var lite märklig och virrig) hade glömt att lägga in till labbet att de skulle ta screening-blodprov på mig så de tog det bara på min sambo, men jag ska göra det nu under veckan. Vår nya läkare sa att det enda hon kan se som eventuellt gör att vi inte blivit gravida ännu är att det som sagt såg ut som en blockering på ena äggledaren under spolningen vi gjorde för någon månad sedan. Hon sa att man inte gör något mer med det och inte behöver kolla om jag har ägglossning eftersom jag har regelbunden mens. Så nästa steg tyckte hon var att skicka en remiss för IVF, och eftersom vi redan väntat 1,5 år utan att bli gravida på egna försök så tänker vi också att vi kör på IVF där hon trodde att vi skulle ha goda chanser. Hon sa att om hon skickar remiss nu så trodde hon att vi kunde köra igång redan till hösten, kanske oktober, så jag ska som sagt bara lämna mitt sista blodprov denna vecka och sen skickas remissen.

    Det kändes verkligen som en lättnad att höra att proverna såg bra ut, även om det återstår frågetecken kring äggledaren. Men om det ?bara? är ena äggledaren som är blockerad så har vi väl teoretiskt sett en chans varannan månad med den äggledare som har fri passage. Så vi kommer såklart att fortsätta försöka även om det kanske krävs IVF för att det ska gå. Så jag är jätteglad att få lära mig så mycket om IVF redan nu genom att få följa er som har eller ska påbörja den resan också Hjärta

  • Tue 8 Jun 2021 10:47
    #70
    Steeph skrev 2021-06-08 10:04:41 följande:

    Hej på er <3

    Jag hoppar in här även om missfallet inte dragit igång än.

    Har haft ljusrosa flytningar till och från och tog hcg prov som inte alls dubbleras som dom ska. Så jag bara väntar nu.

    På ett sätt känns det så surt att behöva gå igenom samma sak igen, samtidigt som att jag är så tacksam att vi ens kunde bli gravida igen. Vi kommer att ta sommaren till att sola och äta massor med god och bra mat. Vi har bestämt oss för att betala för privat ivf i augusti och jag känner mig tillfreds med det. Håller tummarna att vi alla får våra oerhört önskade barn <3


    Hej <3

    Åh nej vad tråkigt att höra, verkligen. Jag har hejjat på dig sen Letrozol-tråden och blev så glad när jag såg att det fungerade för er!

    Kommer du fortsätta med Letrozol eller skippar du det helt?

    Kram <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet