• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362696 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362696

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Sat 23 Oct 2021 10:30
    Tildasafira skrev 2021-10-22 10:05:05 följande:

    God morgon<3

    Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

    Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar


    God morgon <3 Ledsen jag blir att läsa det... håller verkligen alla tummarna för dig nu! Vi kör rakt in i kaklet nu. Hur tänker du kring att leva som vanligt under tiden du tar sprutorna, jag älskar att gå på spinning men vet inte om jag ska fortsätta med det? Eller fortsätta men kanske inte köra så hårt? Jag känner mig så kluven. Väntar fortfarande på mensen. Tar sista progestoron vagitorer idag så mensen dyker upp inom 3 dygn då börjar jag också med sprutor.
  • Sat 23 Oct 2021 13:56
    Vickan31 skrev 2021-10-22 16:56:37 följande:

    Ja men precis, så det ska bli spännande att se vad som händer när vi väl får köra igång. Det blev tyvärr inte den här cykeln, men förhoppningsvis i mitten av november då.

    Okej, min klinik sa bara folsyra, men jag har ätit lite annat också hittills som t.ex. D-vitamin som du nämner men känner att jag kanske inte vågar boosta när jag gör IVF av rädsla att det ska vara mitt fel om det inte går vägen. Som du säger, det bästa är väl att jag frågar läkaren :) 

    Åååh jag kan bara föreställa mig det, och jag tycker att det där PUPO var så fint! Skönt att veta att det ändå finns ett embryo i frysen även om ni såklart hade önskat fler, men vi håller tummarna att den lilla i magen klarar sig hela vägen! <3 


    Åh, vad tråkigt att de inte kunde klämma in er den här gången. Håller verkligen tummarna att ni får köra igång I november då istället. Försök tänka att det inte är lång tid kvar, trots att ni säkert blev besvikna på att det blev framskjutet.

    Jag tror inte det är några problem att ta vitaminer, så som de ska tas. Men om man experimenterar, typ tar en megaboost av något så kanske det inte är så bra just under ivf där man tar medicin för att kontrollera kroppen på ett visst sätt.
  • Sat 23 Oct 2021 13:57

    Bx3 - har tänkt på dig idag. Hoppas att allt gått bra och du fick ett fint litet embryo insatt. Hoppas du fick med dig bilder till din kille också <3

    Ta det lugnt idag och resten av helgen. Viktigt att vila!

  • Bx3
    Sat 23 Oct 2021 18:16
    Längtartillvår skrev 2021-10-23 13:57:59 följande:

    Bx3 - har tänkt på dig idag. Hoppas att allt gått bra och du fick ett fint litet embryo insatt. Hoppas du fick med dig bilder till din kille också <3

    Ta det lugnt idag och resten av helgen. Viktigt att vila!


    Men tack fina du! <3 Det har gått jättebra! Ett till mig och 3 till frysen så är supernöjd! ?Riktigt snygga? var dom alla fyra enligt läkaren haha! Jag fick ta ett kort på skärmen så sambon fick känna sig lite mer involverad :)

    Jag fick testdag 2/11, du hade också då va? Har BIM nästa helg.. tror jag kommer börja testa redan då också. :) ja jag somnade direkt när jag kom hem hehe, var en lång dag! Och att hålla sig från att kissa 5h var jobbigt haha (blev ju så länge pga bilresan och fick inte kissa precis innan insättningen).

    Hur känner du att ruvardagarna är rent psykiskt? Bergochdalbana eller hur går tankarna? <3
  • Bx3
    Sat 23 Oct 2021 18:21

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Janni91, BIM 14/10, 30 år (16:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

    Längtartillvår, BIM 27/10, 36 år (första IVF försöket)

    Carina82, BIM 27/10, 38 år (12ish försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)

    Hellow0rld, BIM 28/10, 29 år (17:e försöket, remiss till ivf skickas denna månad)

    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)

    RH93, BIM 2/11, 28 år (15:e försöket)

    Soff, BIM 2/11, 33 år (20:e försöket, 1:a med progesteronkräm)

    Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)

    Vickan31, BIM 16/11, 32 år (18:e försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)

  • Sun 24 Oct 2021 15:15
    Bx3 skrev 2021-10-23 18:16:13 följande:

    Men tack fina du! <3 Det har gått jättebra! Ett till mig och 3 till frysen så är supernöjd! ?Riktigt snygga? var dom alla fyra enligt läkaren haha! Jag fick ta ett kort på skärmen så sambon fick känna sig lite mer involverad :)

    Jag fick testdag 2/11, du hade också då va? Har BIM nästa helg.. tror jag kommer börja testa redan då också. :) ja jag somnade direkt när jag kom hem hehe, var en lång dag! Och att hålla sig från att kissa 5h var jobbigt haha (blev ju så länge pga bilresan och fick inte kissa precis innan insättningen).

    Hur känner du att ruvardagarna är rent psykiskt? Bergochdalbana eller hur går tankarna? <3


    Wow vilket resultat! Måste kännas så skönt med tre snygga till frysen! Jag är lite stressad över att bara ha en i frysen, för jag är så osäker på att det här försöket ska gå vägen.

    Ja jag har också testdag 2 november. Men kommer testa på fredag eller lördag tror jag. Läst att många plussar efter ruvardag 10, så det känns lagom då. Har du känt av någonting. Jag har känt lite stick då och då, och lite annat som är svårt att förklara och är extremt trött sen två dagar tillbaka men tror det beror på all medicin jag tar. Tog en liten siesta på soffan precis :)

    Haha ja det där med att vara kissnödig är ju en plåga. När jag låg där och bresa och de stoppat in spekulumet så började de trycka på min mage med ultraljuds apparaten för att se på skärmen och jag var tvungen att spänna mig så mycket för att inte kissa på mig så hela spekulumet flög ut och ramla i golvet, haha det tyckte alla var lite kul :)

    Ruvardagarna har inte känts annorlunda från vanliga dagarna mellan äl och bim. Bara mer medveten om att jag förmodligen har större chans att lyckas. Sambon och jag pratar om vad som förhoppningsvis blir en bebis och drömmer, men försöker verkligen att tänka på annat. Veckorna är lättare då vi båda jobbar mycket, helgerna är lite värre -hänger nog lite mer på familjeliv än vanligt :)

    Hur känner du?
  • Sun 24 Oct 2021 15:55
    Soff skrev 2021-10-22 19:31:41 följande:
    Åh ledsen att det inte blev något detta försök heller :( <3 och att du fick vänta ytterligare med ivf. Inte lätt denna process :( men snart så!!! <3 kramar till dig! Ta hand om dig! <3
    Längtartillvår skrev 2021-10-23 13:56:06 följande:
    Åh, vad tråkigt att de inte kunde klämma in er den här gången. Håller verkligen tummarna att ni får köra igång I november då istället. Försök tänka att det inte är lång tid kvar, trots att ni säkert blev besvikna på att det blev framskjutet.

    Jag tror inte det är några problem att ta vitaminer, så som de ska tas. Men om man experimenterar, typ tar en megaboost av något så kanske det inte är så bra just under ivf där man tar medicin för att kontrollera kroppen på ett visst sätt.
    Tack fina Soff och Längtartillvår <3 Det är bara att fortsätta att vänta och hoppas som vanligt. Känns bara så hopplöst ibland, Jag tänker att om det "bara" är problem med ena äggledaren så borde vi ju ändå ha kunnat bli gravida efter 17 aktiva försök, så jag oroar mig för att det är något annat fel också som de inte upptäckt ännu och att det då inte kommer att hjälpa med IVF heller. Sen vet jag att jag har väldigt lätt att noja och känna mig pessimistisk när mensen kommer, men när det är dags för ÄL brukar hoppet komma tillbaka lite. Håller tummarna för er, alltid! <3 
  • Sun 24 Oct 2021 16:29
    Vickan31 skrev 2021-10-22 17:31:15 följande:

    Hej på er! Mensen kom den 19:e så jag ringde kliniken men de kunde tyvärr inte klämma in mig den här cykeln. Hade så hoppats på att få börja med IVF nu, eller att mensen inte skulle komma, men jag vet att en månad går snabbt och att de då ska göra allt de kan för att jag ska få starta med IVF nästa cykel, i mitten av november. Jag skulle så gärna vilja svara er alla här inne, men pga tidsbrist vill jag bara kort säga välkommen till alla de som är nya här, att det är så spännande med alla som genomgår IVF, samt att jag lider så oerhört mycket med er som går igenom tunga saker som missfall nu


    Nej men åh vad tråkigt att du får vänta en månad till och att mensen kom hoppas så att ni får starta i november. Man blir ganska trött på all väntan och längtan, det är det enda man känt senaste åren. Stor kram på dig <3
  • Sun 24 Oct 2021 17:31
    Steeph skrev 2021-10-24 16:29:16 följande:
    Nej men åh vad tråkigt att du får vänta en månad till och att mensen kom hoppas så att ni får starta i november. Man blir ganska trött på all väntan och längtan, det är det enda man känt senaste åren. Stor kram på dig <3
    Tack fina Steeph för omtanken <3 Jag vet att det troligtvis bara är en månad kvar tills vi får hjälp, så jag känner mig fånig som blev ledsen över beskedet att det inte blev av denna cykel, plus att jag fick veta för några dagar sedan att ett par vi känner ska få sitt andra barn i februari då deras första barn kommer att ha blivit knappt 1,5 år så jag blev lite ledsen över att de kommer att hinna få två barn på 1,5 år medan vi inte ens har blivit gravida under all den tiden. Fick dåligt samvete över att känna mig missunnsam (tror dock ingen märker av de känslorna utåt utan det är mer inom mig), men samtidigt försöker jag att vara snäll mot mig själv - att jag har rätt att känna mig ledsen över t.ex. att IVF-behandlingen inte blev av denna cykel, då jag trots allt tänkt "bara en månad till" i över 1,5 år med alla försök då man hela tiden hoppats att nästa månad ska det gå. Så skönt att ha er som förstår all väntan och längtan <3

    Så spännande att ditt äggplock närmar sig nu, hur har du mått av sprutorna? <3 
  • Mon 25 Oct 2021 16:23
    Soff skrev 2021-10-22 11:00:05 följande:

    Åh Tildasafira <3 jag beklagar att du fick ännu ett tidigt missfall </3 :((

    Skönt iallafall att det känns ok, nu när du ska få komma igång med ivf. Nu finns det nytt hopp <3 Då kommer säkert allt gå toppenbra! Håller SÅ tummarna <3 Kramar


    <3 hur känns det med progesteronet? <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet