• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Jenek18
    evelinagra1 skrev 2021-09-26 08:34:14 följande:

    Jag tog ett ägglossningstest nu på morgonen och detta negativt så är nog inte någon äl på gång, jag brukar inte ha sekret efter mens och hade inte haft sex på en vecka så det var inte sperma heller :)


    Va skönt att det inte är ÄL som dykt upp konstigt. Men då är det säkert bara något variation den här cykeln. Det strechiga sekret kommer säkert försvinna då.
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-26 16:09:02 följande:

    Jag ska vänta tänker jag nu. Känner mig lite nere just nu och som att det inte kommer bli något.


    Vet den känslan. Har haft den i kanske ett år. Men plötsligt händer det :) jag tog nyss ett äl test då jag hade sånt hugg i höger äggstock nyss. Och bägge strecken va lika starka. Så hoppas de är ägglossning. Så ska äta middag och sen förföra min man ;) tur så är han lätt att förföra hehe
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-09-26 16:26:44 följande:

    Vet den känslan. Har haft den i kanske ett år. Men plötsligt händer det :) jag tog nyss ett äl test då jag hade sånt hugg i höger äggstock nyss. Och bägge strecken va lika starka. Så hoppas de är ägglossning. Så ska äta middag och sen förföra min man ;) tur så är han lätt att förföra hehe


    Jobbigt att behöva vänta så länge som ni gjort. Vi är bara på försök 2. Men på något sätt har jag nog tänkt att det borde gå snabbt för att mina systrar sagt att det gått snabbt för dem och att vi är en väldigt fertil släkt. Men det betyder ju inte att det ska bli så för mig/oss. Vet inte heller hur snabbt det gått för den, vad de menar med snabbt.

    Låter onekligen som ägglossning. Härligt att du ska förföra maken :D hoppas det ska ta sig den här gången! :)
  • hurtänktedunu

    Sjunde dagen vi fått till det. Var ju så osäker på om äl skulle komma fredag eller idag söndag. Vad tänker ni? Hur länge borde man fortsätta med myset?

    Sa till min man att han måste leverera i morgon och på tisdag. Tror ni man kan gå över på varannan dag sen?

    Är väldigt öm i livmodern nu på grund av äl så den har/är ju i helgen i alla fall

  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-26 17:02:21 följande:

    Jobbigt att behöva vänta så länge som ni gjort. Vi är bara på försök 2. Men på något sätt har jag nog tänkt att det borde gå snabbt för att mina systrar sagt att det gått snabbt för dem och att vi är en väldigt fertil släkt. Men det betyder ju inte att det ska bli så för mig/oss. Vet inte heller hur snabbt det gått för den, vad de menar med snabbt.

    Låter onekligen som ägglossning. Härligt att du ska förföra maken :D hoppas det ska ta sig den här gången! :)


    Snabbt kan vara olika för alla. Tror inte du ska tänka på hur lätt andra kanske har det. Min syster blev gravid fort med sina 2 barn, vet inte hur länge de tog men uppfattade som fort.
  • ChilliChoklad
    hurtänktedunu skrev 2021-09-26 17:08:47 följande:

    Sjunde dagen vi fått till det. Var ju så osäker på om äl skulle komma fredag eller idag söndag. Vad tänker ni? Hur länge borde man fortsätta med myset?

    Sa till min man att han måste leverera i morgon och på tisdag. Tror ni man kan gå över på varannan dag sen?

    Är väldigt öm i livmodern nu på grund av äl så den har/är ju i helgen i alla fall


    Samma här, jag vet inte om jag hade ägglossning i fredags eller idag. Mina ägglossningstest från RFSU är så himla otydliga?man ser ju aldrig ett streck som är exakt lika starkt som testlinjen :/

    Vi har kört varje dag i en vecka nu. Ska nog köra lite i morgon också sen kör vi varannan-var tredje dag istället tills mensen har gått förbi.
  • ChilliChoklad
    hurtänktedunu skrev 2021-09-26 17:08:47 följande:

    Sjunde dagen vi fått till det. Var ju så osäker på om äl skulle komma fredag eller idag söndag. Vad tänker ni? Hur länge borde man fortsätta med myset?

    Sa till min man att han måste leverera i morgon och på tisdag. Tror ni man kan gå över på varannan dag sen?

    Är väldigt öm i livmodern nu på grund av äl så den har/är ju i helgen i alla fall


    Men roligt om vi båda har haft ägglossning samtidigt haha :) jag hoppas på att slippa se mensen denna månad i allafall!
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-09-26 17:19:34 följande:

    Snabbt kan vara olika för alla. Tror inte du ska tänka på hur lätt andra kanske har det. Min syster blev gravid fort med sina 2 barn, vet inte hur länge de tog men uppfattade som fort.


    Nej jag ska nog inte tänka så mycket. Vet ju inte om det kommer bli lätt eller svårt för min sambo och mig, eller om det kanske inte kommer att gå alls. Det är för tidigt att säga.
  • Semlan3
    hurtänktedunu skrev 2021-09-26 17:08:47 följande:

    Sjunde dagen vi fått till det. Var ju så osäker på om äl skulle komma fredag eller idag söndag. Vad tänker ni? Hur länge borde man fortsätta med myset?

    Sa till min man att han måste leverera i morgon och på tisdag. Tror ni man kan gå över på varannan dag sen?

    Är väldigt öm i livmodern nu på grund av äl så den har/är ju i helgen i alla fall


    Haha bra jobbat!! Jag var lite öm i magen igår men nu på em kom den riktiga älsmärtan. Ligger i sängen och har ont så tror inte vi får till det idag. Tänker ligga imorgon och sen får vi se... Är verkligen svårt att veta.... Vi har haft sex varje dag sedan i onsdags.
  • snøflinga

    Vad spännande att läsa om alls erfarenheter, känns så skönt att ha någon som förstår och är i samma sits!

    Just nu känner jag faktiskt lite som så att om jag inte är gravid så undrar jag verkligen vad som händer med min kropp. Jag har inte haft pms som jag brukar nästan på dagen innan mens. Mina bröst gör fortfarande svinont, blodådror syns och vårtgården har förändrats. Jag har varit ovanligt trött senaste veckan och idag grät jag till en tv serie, jag är inte den som gråter till tv och verkligen inte till just det avsnittet jag såg. Kom på mig själv med att tänka ?vad håller jag på med?!?, haha.

    Bim på tisdag så vill bara att nästkommande dagar ska gå snabbt nu. Jag borde, enligt det normala, få mensvärk imorgon redan om mens kommer på tisdag.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?