• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    Kul med en ny BIM-lista!

    9/7-12/7 dalarna91, 8e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 

    11/7 Sophiee92, 10e försöket, första barnet

    13/7 Pinkfloweer, 10e försöket, andra barnet

    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet

    23/7 evelinagra1 : 15e försöket första barnet

  • Pinkfloweer

    Tack så mycket Dalarna och Sophiee ! Jag hoppas så för er denna månad att det tar sig! Men jag förstår också känsla i att tappa hopp, det känns som det aldrig riktigt ska ta slut det här. 
    Sophiee med mitt första barn tog det 4 aktiva försök/månader att bli gravid så tyvärr tänkte man ju nu inför försök till syskon att varför ska ta det vara problem nu när det gått smidigt innan, men där blev vi ju helt klart motbevisade...

  • LJM91

    Tack för din input Sophiee92, jag tror inte jag blödde mer än en vanlig mens men det kanske man inte måste göra vid ett missfall. Precis som du säger hade det varit skönt att bara få bekräftat att vi kan bli gravida. Jag har ju varit gravid en gång tidigare med ett ex, men inte med min nuvarande sambo förutom det här svaga strecket då, så det hade varit väldigt skönt att få bekräftat att allt är som det ska.

    Idag är jag lite deppig, har åkt på öroninflammation och håller på stt bli galen av smärtan. Försökte klara mig på bara alvedon då jag har läst att ipren inte är bra att ta när man vill bli gravid, men jag har så fruktansvärt ont att jag blev tvungen att kombinera dem :( känns som att jag förstörde den lilla chans vi hade denna månaden..

  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-07 12:35:39 följande:

    Tack för din input Sophiee92, jag tror inte jag blödde mer än en vanlig mens men det kanske man inte måste göra vid ett missfall. Precis som du säger hade det varit skönt att bara få bekräftat att vi kan bli gravida. Jag har ju varit gravid en gång tidigare med ett ex, men inte med min nuvarande sambo förutom det här svaga strecket då, så det hade varit väldigt skönt att få bekräftat att allt är som det ska.

    Idag är jag lite deppig, har åkt på öroninflammation och håller på stt bli galen av smärtan. Försökte klara mig på bara alvedon då jag har läst att ipren inte är bra att ta när man vill bli gravid, men jag har så fruktansvärt ont att jag blev tvungen att kombinera dem :( känns som att jag förstörde den lilla chans vi hade denna månaden..


    Tror inte du behöver vara orolig att du tog Ipren. Folk knarkar och blir gravid. Så tänker Ipren i nödfall borde gå fint. 
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-07 14:24:53 följande:
    Tror inte du behöver vara orolig att du tog Ipren. Folk knarkar och blir gravid. Så tänker Ipren i nödfall borde gå fint. 
    Haha det är visserligen sant :P nu känns det lite lugnare, tack <3
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-07 10:27:07 följande:

    Tack så mycket Dalarna och Sophiee ! Jag hoppas så för er denna månad att det tar sig! Men jag förstår också känsla i att tappa hopp, det känns som det aldrig riktigt ska ta slut det här. 
    Sophiee med mitt första barn tog det 4 aktiva försök/månader att bli gravid så tyvärr tänkte man ju nu inför försök till syskon att varför ska ta det vara problem nu när det gått smidigt innan, men där blev vi ju helt klart motbevisade...


    Åh tack!
    Ja men gud 4 månader är ju väldigt snabbt. Då förstår jag att ni trodde det skulle gå fort även denna gång. Verkar vara så klurigt det där, vissa som man hör om som antingen blivit gravida fort eller försökt i hundra år med första barnet, för att det sen blir helt tvärtom när man försöker med andra barnet... Hur kan det vara så liksom!?
    Hoppas verkligen det tar sig för er den här månaden också!
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-07-07 12:35:39 följande:

    Tack för din input Sophiee92, jag tror inte jag blödde mer än en vanlig mens men det kanske man inte måste göra vid ett missfall. Precis som du säger hade det varit skönt att bara få bekräftat att vi kan bli gravida. Jag har ju varit gravid en gång tidigare med ett ex, men inte med min nuvarande sambo förutom det här svaga strecket då, så det hade varit väldigt skönt att få bekräftat att allt är som det ska.

    Idag är jag lite deppig, har åkt på öroninflammation och håller på stt bli galen av smärtan. Försökte klara mig på bara alvedon då jag har läst att ipren inte är bra att ta när man vill bli gravid, men jag har så fruktansvärt ont att jag blev tvungen att kombinera dem :( känns som att jag förstörde den lilla chans vi hade denna månaden..


    Nej men precis, låter nästan som dom flesta inte blöder mer än vanligt om man får så tidigt mf. Åh ja men exakt, man vill bara veta om det faktiskt är möjligt. Jag har pendlat massor det här senaste året mellan att tro att det var ett mf till att helt skjuta det ifrån mig och få för mig att jag "hittat på" alltihop. Så sjukt hur galen man blir av det här. Skönt ändå att du varit gravid en gång tidigare även om det var med ditt ex...
    Men usch vad jobbigt med öroninflammation! Tror inte du behöver oroa dig det minsta! Ipren är ju inget preventivmedel om man säger så hehe... Dessutom är det antiinflammatoriskt vilket Alvedon inte är så tror ändå det är bättre att ta i längden :)
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-07 14:24:53 följande:
    Tror inte du behöver vara orolig att du tog Ipren. Folk knarkar och blir gravid. Så tänker Ipren i nödfall borde gå fint. 
    Haha tänker också på det ibland, att folk kan knarka och leva i ren misär men ändå bli gravida, och själv står man och har ångest för att man drack en extra kopp kaffe på morgonen :'D
  • Pinkfloweer

    Sophie jag hållet med det känns helt ologiskt att par kan ha så olika svårt eller lätt att få barn vid olika tillfällen! Var dock 25 när jag blev gravid så man blir lite rädd för att fertiliteten ska ha minskat väldigt mycket nu när man e 31 men hoppas inte....idag kickade min pms igång iallafall. Så nu känns det mörkt, hopplöst och gråtmilt igen. Hade man bara vetat om när målet kommer bli nått hade man haft en ork att kämpa på ett helt annat sätt men nu har man ju verkligen inhen aning om när eller om det ens kommer att hända igen..säkert mina hormoner som talar nu bara men det känns just nu så hopplöst att ja vill ringa om en fertilitetsutredning här och nu typ. 

  • Dalarna91

    Då är det väl från idag jag kan börja få spotting. Sista två månaderna har jag fått det 2 dagar innan bim. Då jag blir så osäker när det är så kan jag få spotting från idag tills nästa vecka. 

    Sophie; tror inte kan behöver få ångest över extra kaffe. Jag dricker dock bara en kopp på morgonen. Vet inte hur mycket man måste dricka för det ska vara dåligt. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?