• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 09:02:30 följande:

    Jag kunde såklart inte hålla mig, även att jag skrev igår att jag skulle hälla mig till onsdag med att testa igen....men nu när jag ser det här testet jag tog på morgon här så känner jag mig mindre osäker på resultatet. Vad säger ni, visst är det positivt? 


    Definitivt ett tydligt streck nu ju! Grattis grattis Pinkflower <333
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-08-14 08:32:11 följande:

    Fortfarande tom rund ring idag, har aldrig haft mer än tre dagar med rund ring och idag var fjärde dagen.. Börjar noja att progesteronkrämen ställde till det ändå :(


    Så tråkigt :( har så dålig koll på hur det fungerar med progesteronkrämen och såna saker men ge inte upp hoppet , fortsätt testa. Jag har haft en cykel där jag tyckte att strecken ökade för att sen minska igen och sen några dagar senare öka igen och bli glad gubbe. Det var dock inte såna där advanced utan det var bara dom med antingen glad gubbe eller ej. Fortsätt testa Hjärta
  • LJM91
    Chilins skrev 2022-08-14 09:44:37 följande:
    Så tråkigt :( har så dålig koll på hur det fungerar med progesteronkrämen och såna saker men ge inte upp hoppet , fortsätt testa. Jag har haft en cykel där jag tyckte att strecken ökade för att sen minska igen och sen några dagar senare öka igen och bli glad gubbe. Det var dock inte såna där advanced utan det var bara dom med antingen glad gubbe eller ej. Fortsätt testa Hjärta
    Tack för peppen <3 fortsätter testa!
  • Sophiee92

    LJM vad tråkigt att höra att din ägglossnings inte verkar vara på G ännu :( men som Chilins säger testen kan ju verka bli svagare för att sen öka snabbt igen. Fortsätter hålla tummarna för att det sker snart för dig!

  • Dalarna91

    Ljm91;  okej, hoppas verkligen att det går bra och det blir positivt snart. 
    Har du provat med inositol. Det är egentligen tänkt för dom som har pcos. 

    Pinkflower; jag ser strecket! Men ta digitalt. Så spännande 

  • Pinkfloweer

    Tack alla!<3 känns helt sjukt, det syns dåligt på bild men strecket var svagt rosa. Vågar man testa ett digitalt i eftermiddag redan eller vänta till morgonurin igen? Sett såna ultratidiga digitala men tror ni jag kan ta det redan i eftermiddag? 

  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 10:35:24 följande:

    Tack alla!<3 känns helt sjukt, det syns dåligt på bild men strecket var svagt rosa. Vågar man testa ett digitalt i eftermiddag redan eller vänta till morgonurin igen? Sett såna ultratidiga digitala men tror ni jag kan ta det redan i eftermiddag? 


    Jag skulle inte klara och hålla mig till imorgon. Så jag skulle dricka lite och försök hålla mig så länge som möjligt. Skulle det vara negativt skulle jag ha tagit morgon urin imorgon också 
  • LJM91

    Jag hade inte heller kunnat vänta till imorgon för att ta ett digitalt Pinkflower :)

    Dalarna, jag tar inositol men verkar inte ha någon större effekt för mig. Har tagit i snart tre månader men än så länge ingen skillnad på ägglossningen..

  • evelinagra1

    Va tråkigt ljm att ägglossningen inte verkar vara på gång :( 

    jag vågar mig på ett grattis pinkflower!! Gud vad roligt, testa ta ett digitalt ikväll och skulle det vara negativt får du väl kanske ta ett imorgon också då! 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?