• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Pinkfloweer

    Tack snälla för alla grattis!!<3 Jag är fortfarande i chock haha, kan inte smälta, såå nu är det nästa oro som börjar om det ska bli mf eller fortsätta som det ska , med tanke på ni är flera med den erfarenheten här så känns det minst sagt lite läskigt! 
    Det enda vi gjorde annorlunda denna gång är att jag köpte clearblues digitala ägglossningstest som visade positivt dag 16 istället för dag 21 som alla andra cykler med stickor. Men av nån oklar anledning fick jag tidigare ägglossning iallafall. Sen det andra var att vi hade sex varje kväll under tiden testet var positivt plus 2 kvällar efter positivt, så det vill säga 4 kvällar fick vi till det totalt haha, tror innan det mest blivit när test varit positivt bara! :)

  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 18:57:30 följande:

    Tack snälla för alla grattis!!<3 Jag är fortfarande i chock haha, kan inte smälta, såå nu är det nästa oro som börjar om det ska bli mf eller fortsätta som det ska , med tanke på ni är flera med den erfarenheten här så känns det minst sagt lite läskigt! 
    Det enda vi gjorde annorlunda denna gång är att jag köpte clearblues digitala ägglossningstest som visade positivt dag 16 istället för dag 21 som alla andra cykler med stickor. Men av nån oklar anledning fick jag tidigare ägglossning iallafall. Sen det andra var att vi hade sex varje kväll under tiden testet var positivt plus 2 kvällar efter positivt, så det vill säga 4 kvällar fick vi till det totalt haha, tror innan det mest blivit när test varit positivt bara! :)


    Tack! Jag funderar också på ha sex varannan dag. Men varje kväll från positivt test kanske är bättre. 
    Lägger till bim listan :) 

    BIM-LISTA:
    9/8 Sophiee92, 11e försöket, första barnet
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet
    24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet 
    3/8 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    ?, LJM91, åttonde försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
  • Chilins
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 18:57:30 följande:

    Tack snälla för alla grattis!!<3 Jag är fortfarande i chock haha, kan inte smälta, såå nu är det nästa oro som börjar om det ska bli mf eller fortsätta som det ska , med tanke på ni är flera med den erfarenheten här så känns det minst sagt lite läskigt! 
    Det enda vi gjorde annorlunda denna gång är att jag köpte clearblues digitala ägglossningstest som visade positivt dag 16 istället för dag 21 som alla andra cykler med stickor. Men av nån oklar anledning fick jag tidigare ägglossning iallafall. Sen det andra var att vi hade sex varje kväll under tiden testet var positivt plus 2 kvällar efter positivt, så det vill säga 4 kvällar fick vi till det totalt haha, tror innan det mest blivit när test varit positivt bara! :)


    Min hobbyanalys säger att ni nog slappnade av totalt denna gång eftersom ni visste att ni skulle ta tag i en utredning sen och hade fått tid för det :) så kul hur som helst!! Stort grattis igen! Det här var ni verkligen värda 
  • amandakollb
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 18:57:30 följande:

    Tack snälla för alla grattis!!<3 Jag är fortfarande i chock haha, kan inte smälta, såå nu är det nästa oro som börjar om det ska bli mf eller fortsätta som det ska , med tanke på ni är flera med den erfarenheten här så känns det minst sagt lite läskigt! 
    Det enda vi gjorde annorlunda denna gång är att jag köpte clearblues digitala ägglossningstest som visade positivt dag 16 istället för dag 21 som alla andra cykler med stickor. Men av nån oklar anledning fick jag tidigare ägglossning iallafall. Sen det andra var att vi hade sex varje kväll under tiden testet var positivt plus 2 kvällar efter positivt, så det vill säga 4 kvällar fick vi till det totalt haha, tror innan det mest blivit när test varit positivt bara! :)


    Förstår att du är i chock och att det är svårt att ta in :D vilken cd är du på nu? När vare du hade bim? Stort grattis igen <3 och hur mår du?! Känner du något annorlunda mot andra cykler? 
  • LJM91

    Stort grattis igen Pinkflower! <3 måste vara en underbar känsla att kunna ringa och avboka utredningen :) är också nyfiken på om du märkte något annorlunda nu jämfört med hur du brukar må innan mens? Visst hade du spottings som du brukar?

  • amandakollb
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 18:57:30 följande:

    Tack snälla för alla grattis!!<3 Jag är fortfarande i chock haha, kan inte smälta, såå nu är det nästa oro som börjar om det ska bli mf eller fortsätta som det ska , med tanke på ni är flera med den erfarenheten här så känns det minst sagt lite läskigt! 
    Det enda vi gjorde annorlunda denna gång är att jag köpte clearblues digitala ägglossningstest som visade positivt dag 16 istället för dag 21 som alla andra cykler med stickor. Men av nån oklar anledning fick jag tidigare ägglossning iallafall. Sen det andra var att vi hade sex varje kväll under tiden testet var positivt plus 2 kvällar efter positivt, så det vill säga 4 kvällar fick vi till det totalt haha, tror innan det mest blivit när test varit positivt bara! :)


    Oj menade inte vilken cd du är på, utan vilken äl-dag du är på? Alltså hur många dagar efter äl som du plussade :) 
  • Pinkfloweer

    Tack alla!!:)

    Chillins: det kan nog mycket väl vara så att det undermedvetna slappnade av där ! 

    Amandakollb: jag plussa idag på äl +11 eller äl+12 :) 

    Ljm: jag känner inget supertydligt faktiskt, lite sug i magen ibland, sen svullna bröst men det kan man ju ha som pms symtom me annars, sen gör det ont ut i sidorna i brösten, sen fick ja spotting en dag i torsdags tror ja det var, jag trodde det var det iallafall för den flytningen va lite färgad rosa men sen kom inget mer :) 

    Hoppas på er som är kvar nu att det är er tur snart<3 ja får göra som evelina å heja på er ibland här ! Om jag inte kommer tillbaka helt snart igen pga mf, men ska försöka ta en dag i taget, trots oron för det! 

  • evelinagra1
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 22:33:25 följande:

    Tack alla!!:)

    Chillins: det kan nog mycket väl vara så att det undermedvetna slappnade av där ! 

    Amandakollb: jag plussa idag på äl +11 eller äl+12 :) 

    Ljm: jag känner inget supertydligt faktiskt, lite sug i magen ibland, sen svullna bröst men det kan man ju ha som pms symtom me annars, sen gör det ont ut i sidorna i brösten, sen fick ja spotting en dag i torsdags tror ja det var, jag trodde det var det iallafall för den flytningen va lite färgad rosa men sen kom inget mer :) 

    Hoppas på er som är kvar nu att det är er tur snart<3 ja får göra som evelina å heja på er ibland här ! Om jag inte kommer tillbaka helt snart igen pga mf, men ska försöka ta en dag i taget, trots oron för det! 


    Jag är också så otroligt orolig för missfall, varje dag tänker jag att nä nu lever den inte för jag har inga symtom just då eller Åå nu fick jag ont i magen nu kommer jag börja blöda, jag hoppas verkligen att oron kan släppa lite iallafall efter första ultraljudet för jag vill verkligen kunna njuta lite också, det är ju detta vi väntar på så länge 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?