• Fri 23 Jul 2021 13:18
    795132 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    795132

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Thu 6 Oct 2022 08:12

    Sparade inte morgonens urin tyvärr, skulle kanske gjort det, känner mig plötsligt väldigt ivrig att få veta nu! Springer ner till apoteket här strax och testar med vanlig sticka om några timmar.
    Hur var din temp imorse Dalarna?
    Fyrklövern, ser verkligen ut som din ÄL varit :) skönt om du kan få det bekräftat helt säkert 

  • Thu 6 Oct 2022 09:48

    Min temp va 36.36 men jag trodde klockan va tidigt, så jag va på toalett och drack vatten. La mig och 5 min senare ringde klockan.. så har inte lagt in den. 

  • Thu 6 Oct 2022 10:24
    Dalarna91 skrev 2022-10-06 09:48:26 följande:

    Min temp va 36.36 men jag trodde klockan va tidigt, så jag va på toalett och drack vatten. La mig och 5 min senare ringde klockan.. så har inte lagt in den. 


    Ah nä då förstår jag att du inte la in tempen...
  • Thu 6 Oct 2022 11:31
    Sophiee92 skrev 2022-10-06 10:24:21 följande:
    Ah nä då förstår jag att du inte la in tempen...
    Tagit test än? :D
  • Thu 6 Oct 2022 13:07

    Väntan är olidlig, Sophie. Det låter som en bra plan du hade att doppa en vanlig sticka först. Om resultatet är oklar tär det ju skönt att kunna bekräfta med det digitala. Håller alla tummar jag har nu!

    Så skönt att ägglossningen kom till slut ändå, Fyrklövern.

  • Thu 6 Oct 2022 14:06
    Sophiee92 skrev 2022-10-06 10:24:21 följande:
    Ah nä då förstår jag att du inte la in tempen...
    Sophie!! Nu vill vi veta!! :) håller tummarna 
  • Thu 6 Oct 2022 14:42

    Alltså jag har haft galet mycket molvärk under eftermiddagen. Det känns inte alls som min vanliga mensvärk och jag brukar normalt sätt bara ha ont samma dag som mensen startar. När jag var gravid första gången så kände jag av molvärk innan BIM så tänker att det skulle vara rimligt att göra det igen. Det gör så klart att jag får upp förväntningarna så mycket inför morgondagens testning. Risken att jag blir väldigt ledsen och besviken imorgon skrämmer mig väldigt mycket samtidigt som jag bara vill ha det avklarat.

  • Thu 6 Oct 2022 14:44

    Det kändes läskigt bara att skriva det här. Som om man jinxarna det, men mitt logiska jag förstår så klart att huruvida jag är gravid eller inte inte hänger på det. Och ni i denna gruppen vet ju precis hur det är.

  • Thu 6 Oct 2022 15:10

    Rewner jag förstår precis hur du känner! Vi hejar och hoppas att testet är positivt! Det är självklart mycket väl möjligt att du känner växtvärk :D

  • Thu 6 Oct 2022 15:56

    Sophie!! Testa nu :D hejar på dig!

    Åh Rewner, låter hoppfullt! Ska du testa imorgon eller invänta att mensen inte dyker upp?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?