• Anonym (till för endast män)

    Varför så viktigt för kvinnor att uppehålla den manliga fantasin?

    Förstår inte varför kvinnor inte slutar spela sexobjekt och blir sig själv, njuter av sex på riktigt och slutar göra allt för att tillfredsställa den manliga fantasin?

    Är de konkurrensen med andra kvinnor som gör det?

    Rädsla för att inte bli vald, inte få barn, inte blir sedd som sexig åtråvärd?

    Vad hade hänt om kvinnor bara vågade bli sig själv?

    Männen hade anpassat sig naturligtvis!!! Kvinnor har alltså ALLT att vinna på att bara sluta vara så jävla sexiga och gå miste om sina liv.

    Hoppas jag får leva och se denna revolution ta plats..

  • Svar på tråden Varför så viktigt för kvinnor att uppehålla den manliga fantasin?
  • ClumsySmurf
    Mimosa86 skrev 2021-08-05 15:55:55 följande: #40
    Anonym (till för endast män) skrev 2021-08-01 00:43:55 följande:

    Förstår inte varför kvinnor inte slutar spela sexobjekt och blir sig själv, njuter av sex på riktigt och slutar göra allt för att tillfredsställa den manliga fantasin?

    Är de konkurrensen med andra kvinnor som gör det?

    Rädsla för att inte bli vald, inte få barn, inte blir sedd som sexig åtråvärd?

    Vad hade hänt om kvinnor bara vågade bli sig själv?

    Männen hade anpassat sig naturligtvis!!! Kvinnor har alltså ALLT att vinna på att bara sluta vara så jävla sexiga och gå miste om sina liv.

    Hoppas jag får leva och se denna revolution ta plats..


    Fast du glömmer bort att det finns en mode- och skönhetsindustrin som tjärnar miljarders dollar på kvinnors känsla av otillräcklighet och känsla av att inte duga. Du glömmer bort att sexighet är något mängder av bolag tjänar sina pengar på och därmed lanserar reklam och diverse påtryckningar för att kvinnor INTE ska lämna den fållan.

    Vi har idag influencers som är betalda att visa upp produkter utifrån ett stylat och sexigt tema. Det finns många tjejer som lever på sina knata konton men bara de snyggaste och sexigaste blir försörjda av stora bolag.

    Så hur ska man kunna värja sig när man har den påtryckningen?
    Man kan läsa en bok, som jag inte läst men den är säkert bra
    www.rachelsimmons.com/books/enough-as-she-is/
    och
    www.psychologytoday.com/us/basics/consumer-behavior

    Sexig/småporrig tolkas ofta som "hon vill ligga" så det är inte rätt 'signal' om man söker man för seriös relation.

    www.rachelsimmons.com/books/enough-as-she-is/
  • Anonym (A)
    Mimosa86 skrev 2021-08-05 15:55:55 följande:
    Fast du glömmer bort att det finns en mode- och skönhetsindustrin som tjärnar miljarders dollar på kvinnors känsla av otillräcklighet och känsla av att inte duga. Du glömmer bort att sexighet är något mängder av bolag tjänar sina pengar på och därmed lanserar reklam och diverse påtryckningar för att kvinnor INTE ska lämna den fållan.

    Vi har idag influencers som är betalda att visa upp produkter utifrån ett stylat och sexigt tema. Det finns många tjejer som lever på sina knata konton men bara de snyggaste och sexigaste blir försörjda av stora bolag.

    Så hur ska man kunna värja sig när man har den påtryckningen?
    Skämmande
  • Anonym (Raljant)
    ClumsySmurf skrev 2021-08-01 14:54:46 följande:
     Enligt MBTI har jag olika personligheter som motsäger varandra.
    Enligt dom flesta på forumet också.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Raljant) skrev 2021-08-05 19:40:47 följande: #44
    ClumsySmurf skrev 2021-08-01 14:54:46 följande:
     Enligt MBTI har jag olika personligheter som motsäger varandra.
    Enligt dom flesta på forumet också.
     din kommentar går att tolka på fler än ett sätt, att du hoppade in i tråden enbart för skriva det kan tolkas på fler än två.
  • Anonym (Raljant)
    ClumsySmurf skrev 2021-08-05 20:29:02 följande:
     din kommentar går att tolka på fler än ett sätt, att du hoppade in i tråden enbart för skriva det kan tolkas på fler än två.
    Alla dina nick som kommenterar och håller med varandra och som korshänvisar sinsemellan. På tal om att testen ger dig olika personligheter. Så tolkningen är klar. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Raljant) skrev 2021-08-05 21:06:27 följande: #46
    ClumsySmurf skrev 2021-08-05 20:29:02 följande:
     din kommentar går att tolka på fler än ett sätt, att du hoppade in i tråden enbart för skriva det kan tolkas på fler än två.
    Alla dina nick som kommenterar och håller med varandra och som korshänvisar sinsemellan. På tal om att testen ger dig olika personligheter. Så tolkningen är klar. 
      Du kanske tycker att det är väldigt modig av DubbelAnonym (Lying Face) att hoppa in i tråden dubbelanonymt enbart för att Lying Face men det kan tolkas på fler än två sätt
  • Anonym (Looksthatkill)

    Sett avsnitt tre nu, och här kommer mer spoilers.

    SPOILERS, varning. Avsnitt tre, Sex/Life.

    Mannen hon fortfarande drömmer om, Sexguden, har såklart en rejält stor kuk.
    "Natural wonder" som de kallade det i en artikel om duschscenen.
    Om jag själv skulle gissa så borde den vara minst 25 cm när han är hård.
    Jag är inte förvånad. Är ju kvinnliga författare, kvinnlig regissör.

  • Anonym (Looksthatkill)

    Här är det är en kvinna som recenserar serien (som är skapad av kvinnor).
    www.filmtopp.se/recension/netflix-sex-life-sasong-1

    Håller med om det mesta. Tycker serien är rätt fånig många gånger. Kvinnor påstår att sex inte är det viktigaste. Och att en mans utseende inte är SÅ viktigt.
    Här är männen vältränade, ser ut som modeller, stora kukar, och så vidare.
    Det är väl en fantasi. Och vad kvinnor vill ha.
    Men jag är ju man, så jag begriper inte Skrattande

  • Anonym (Mx)
    Anonym (Looksthatkill) skrev 2021-08-06 07:55:17 följande:

    Här är det är en kvinna som recenserar serien (som är skapad av kvinnor).
    www.filmtopp.se/recension/netflix-sex-life-sasong-1

    Håller med om det mesta. Tycker serien är rätt fånig många gånger. Kvinnor påstår att sex inte är det viktigaste. Och att en mans utseende inte är SÅ viktigt.
    Här är männen vältränade, ser ut som modeller, stora kukar, och så vidare.
    Det är väl en fantasi. Och vad kvinnor vill ha.
    Men jag är ju man, så jag begriper inte Skrattande


    Kvinnor säger en sak, men menar en annan.

    Män säger vad dom vill ha, men så får vi också skit för att vi är ärliga.

    Annars är jag inte bitter! Haha!
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (Looksthatkill) skrev 2021-08-06 07:55:17 följande:

    Här är det är en kvinna som recenserar serien (som är skapad av kvinnor).
    www.filmtopp.se/recension/netflix-sex-life-sasong-1

    Håller med om det mesta. Tycker serien är rätt fånig många gånger. Kvinnor påstår att sex inte är det viktigaste. Och att en mans utseende inte är SÅ viktigt.
    Här är männen vältränade, ser ut som modeller, stora kukar, och så vidare.
    Det är väl en fantasi. Och vad kvinnor vill ha.
    Men jag är ju man, så jag begriper inte Skrattande


    Alltså jag har sett den men ärligt talat fastnade knappt något av innehållet.

    Rollpersonerna var rätt osympatiska och jag tyckte uppenbarligen att min telefon var mer intressant. Drömmer

    En kropp är en kropp, men en hjärna- det är grejer det!
Svar på tråden Varför så viktigt för kvinnor att uppehålla den manliga fantasin?