• Tue 24 Aug 2021 08:13
    2032 visningar
    9 svar
    9
    2032

    Tips på spel för hela familjen

    Söker tips för spel för hela familjen. Vi har en 4.5 åring och en 7 åring. Hade varit kul med spel som vi kan spela tillsammans.

    Några bra tips?

  • Svar på tråden Tips på spel för hela familjen
  • Tue 24 Aug 2021 08:16
    #1

    Spelet Skogen. Struntade i aktionskorten eller vad de "extra" heter till min fyraåring bara.

    Sen klassiker som yatzy, fia och plockepinn.

  • Tue 24 Aug 2021 20:25
    #2

    klask
    memory
    kasta gris

  • Tue 24 Aug 2021 20:26
    #3

    Försvunna diamanten är bra, vet inte exakt när yngste klarar det men sjuåringen i alla fall. 

  • Tue 24 Aug 2021 21:02
    #4

    Min 4,5-åring spelar Lotto, Memo, Uno, Svälta räv, Finns i sjön, Fia med knuff och olika former av spel där man ska kasta tärning och gå runt en spelplan och Fyra i rad. Vi har också spelat Fem myrors bokstavs och sifferspel som han verkligen har gillat. Han har precis börjat spela schack, men det tar nog ett bra tag innan han blir så duktig att det är roligt för oss som motståndare! Råttfällan och plockepinn har jag inte skaffat än men de går säkert också bra.

  • Tue 24 Aug 2021 21:09
    #5

    Råttfällan, olika kvartettspel, Bamse guldjakten-spelet (med lite hjälp till yngsta), kulbank, lottospel, Lusen.

  • Tue 24 Aug 2021 21:13
    #6

    Kasta gris.... vilka minnen. Måste ju vara ett kanonspel även för små spelare.
    Sedan får väl mamma/pappa förklara positionen "making bacon", haha

  • Tue 20 Sep 2022 16:51
    #7

    Skulle också rekommendera klask. Har spelat det med min brorsdotter och hon tycker det är väldigt kul. Det är lite som ett hockeyspel fast inte lika begränsat.

  • Tue 20 Sep 2022 17:05
    #8

    Råttfällan, Bamse och guldjakten, kulbanken, lottospel, Twister, Apbingo, Labyrint - barnversionen, memory (gör ett eget med tex foton på er!). Om något år eller två: Dixit. 

  • Tue 20 Sep 2022 17:07
    #9

    Va? Hade jag redan svarat i den här tråden?! Oops!

Svar på tråden Tips på spel för hela familjen