• Pappa2punkt0

    Vem bestämmer

    Mitt huvud håller på att gå i bitar.

    Jag har två barn varannan vecka 7 och 10 år.

    Exet har ny och dom väntar barn. Jag har träffat en ny i snart 1 års tid. Hon har också två barn.

    Gör jag fel som låter mina två barn träffa min nya partners barn? Mina barn har frågat flertalet gånger sista månaderna varför dom aldrig får träffa hennes barn, samma har hennes barn fråga samma sak.

    Exet blev helt vansinnig när jag sa att vi tänkte hitta på något alla fyra. Hon menar att det är för barnens bästa.

    Förstår dock inte hur man som gravid med en man mina barn knappt träffat (dom bor ej ihop) kan påstå att det är lindrigare för ?barnens bästa? än att träffa min nyas barn. Har ni några tankar? Är jag helt ute och cyklar som tänker som jag gör? Har hon helt rätt i hur hon resonerar?

  • Svar på tråden Vem bestämmer
  • Anonym (du)
    Pappa2punkt0 skrev 2021-08-30 15:53:54 följande:

    Mitt huvud håller på att gå i bitar.

    Jag har två barn varannan vecka 7 och 10 år.

    Exet har ny och dom väntar barn. Jag har träffat en ny i snart 1 års tid. Hon har också två barn.

    Gör jag fel som låter mina två barn träffa min nya partners barn? Mina barn har frågat flertalet gånger sista månaderna varför dom aldrig får träffa hennes barn, samma har hennes barn fråga samma sak.

    Exet blev helt vansinnig när jag sa att vi tänkte hitta på något alla fyra. Hon menar att det är för barnens bästa.

    Förstår dock inte hur man som gravid med en man mina barn knappt träffat (dom bor ej ihop) kan påstå att det är lindrigare för ?barnens bästa? än att träffa min nyas barn. Har ni några tankar? Är jag helt ute och cyklar som tänker som jag gör? Har hon helt rätt i hur hon resonerar?


    De bestämmer om och när det är lagom för dig att låta barnen träffa din nya med hennes barn. Ditt ex bestämmer hur hon gör med barnen och sin nya att det kommande barnet. Det låter som att hon försöker sätta sig på dig, låt henne inte göra det. 
  • Anonym (K)

    Det är upp till dig, du hade kunnat presentera din tjej och hennes ungar dag 1 om så vore men jag tycker ni har gjort det väldigt bra som har väntat så här länge ändå. Det är dags. Ditt ex kan ta sig i Mumindalen.

  • Anonym (www)

    Du kan förstås strunta i hennes åsikter. 

    Du ska däremot fundera över hur länge ni varit ett par, hur stabilt det är osv. 

  • Anonym (Nä)

    Exet har inget att säga till om i denna fråga. Du har ju varit juste och berättat om din plan vilket du inte hade behövt egentligen. Hon är antagligen svartsjuk, missunnsam eller/och rädd av olika anledningar. Hon kanske inte har det så bra med nya gubben och vill inte se dig och din nya leva lyckliga familjen med era barn

  • Brumma

    Har man träffat någon i snart ett år så är det väl absolut dags att ni låter barnen träffa varandra, dvs om ni tänker fortsätta er relation och ser en framtid tillsammans?

    Oavsett är det inte ditt ex sak att bestämma över vad du gör på din vecka och vem du träffar rillsammans med barnen, så länge personen inte är en missbrukare eller barnmisshandlare såklart, men det tror jag väl knappast :)

  • Anonym (Sara)

    Har ni umgåtts ett år verkar det rimligt att barnen träffas. Du behöver inte berätta det för ditt ex.

  • Fiona M

    Du bestämmer.

    Nästa gång exet tar upp det får du väl fråga när hon rådgjorde med dig angående sin relation så kanske hon hör hur dumt det blir.

Svar på tråden Vem bestämmer