• druvan52

    Rimlig lön barnvakt Yepstr?

    Vad är rimlig lön för barnvakt med erfarenhet, hämta på förskola kl 15-18 några vardagar per vecka?

  • Svar på tråden Rimlig lön barnvakt Yepstr?
  • druvan52
    Ingenpsykolog skrev 2021-09-05 22:45:37 följande:

    En snabb sökning ger svaret.

    På sidan www.yepstr.com/se/barnvakt

    Står det "Kostar från 75 kr/timmen efter rutavdrag"


    Tack men inte svar på min fråga: det är ju en helt orimligt låg lön! Vill veta vad folk betalar nu?
  • Ingenpsykolog

    Jag svarar bara exakt vad som står på Yepstrs hemsida. Jag har aldrig använt deras tjänster. Det du bör lägga märke till i formuleringen är att "Från 75 kronor efter RUT-avdrag" inte innebär att den du anställer får en lön på 75 kronor/tim, utan det är den lägsta avgift som du som kund kan komma att betala. Längre ner på sidan ifråga framkommer det att den i nutid vanligaste taxan för en barnvakt, genom just Yepstr är 90 kr/tim.

    Om du inte är nöjd med svaret, fråga runt i din bekantskapskrets, men redan mitt första svar till dig car ett direkt svar på din fråga som löd "Rimlig lön barnvakt Yepstr?", då det innehöll en länk med just information om vad det kostar att anlita en barnvakt via Yepstr ;)

    På samma sida förklaras även prissättningen; att den ökar beroende på hur pass erfaren barnvakt du är villig att betala för.

    " Vad kostar en barnvakt?

    Barnvakt kostar från 75 kr/timmen efter rutavdrag. Priset är beroende på ålder och erfarenhet. Yepstr rekommenderar ett timpris men du och ungdomen kan komma överens om ett eget timpris."

    Jag försöker bara vara till hjälp. Att du är missnöjd med att få svar på din fråga kan jag inte göra något åt. Ett tips i all välmening är att reflektera över hur du bemöter människor du inte känner. Det står tydligt på hemsidan att barnvakten och du bör genomföra en intervju innan anställning. De flesta ungdomar som söker jobb idag är rätt så kritiska till att bli illa bemötta, så den attityd som den du ger prov på i ditt svar till mig lär leda till att vissa väljer bort dig som kund. Värt att tänka på.

  • druvan52

    Ingen som anlitar barnvakt i Stockholm just nu? De vill ha 200 kr i timmen (17 år men med erfarenhet), är det verkligen rimligt? Motsvarar ju heltidslön på 33000, jag tycker det är dyrt men kanske kostar så mycket? Vitt såklart.

Svar på tråden Rimlig lön barnvakt Yepstr?