• tessieja

    Mens

    Dottern på 10år fick idag sin första mens. Hon fick låna bindor (Libresse normal) av mig, men hon tycker är för stora/obekväma. Finns det bindor som är mindre och passar bättre på henne?

  • Svar på tråden Mens
  • Politisktinkorrekt

    Det beror på hur mycket hon blöder. Min dotter använder trosskydd, inte de minsta varianterna utan normala eller largevarianterna. Hon blöder sparsamt så det räcker för henne. Jag har även köpt hem bindor utan vingar, de upplevs som smidigare tycker jag. De få gånger jag själv använt binda så har jag tyckt att de med vingar känns oerhört klumpiga.

  • Fjäril kär

    Beror väl på mängden blod och hur rörlig hon är. Finns ju mängder med lite tjockare trosskydd tex som hon kan testa.

    Sen är det väl egentligen bara att plöja sig igenom alla tänkbara bindor som finns och se vad som kan funka. Bindor med vingar tycker jag är så otroligt klumpiga och stora även för mig som vuxen.

  • Norrut

    Minns att jag också ogillade Libresse och tyckte de var knöliga när jag fick mens i 11-årsåldern, men jag gillade Always. (Standardstorleken både med och utan vingar.)

  • Maymom

    Håller med om att Always var bättre(åtminstone när jag var i den åldern, har bara använt menskopp senaste åren).

Svar på tråden Mens