• Liisa21

    Tips på fina, ovanliga flicknamn önskas

    Vi har kört fast. Och namnen vi har kommer vi inte kunna välja emellan. Dem känns dessutom lite uttjatade efter allt prat under graviditeten.

    Nästa vecka föds vår dotter och jag vill ha tips på fina men ovanliga/annorlunda namn.

    Vill bara fastna för något ? nytt ? vi aldrig hört eller tänkt på.

  • Svar på tråden Tips på fina, ovanliga flicknamn önskas
  • Anonym (Tips)

    Tessiria

    Mirabellas

    Constansa

    Kadrela

    Henna

    Kimi-Lo

    Kim-Leonor

    Audrey

  • Anonym (FQ)
    Anonym (Tips) skrev 2021-09-10 16:30:47 följande:

    Greta

    Texas

    My-Lee

    Jamielynn

    Heaven

    Strawberry

    Britney

    Maclaronsi

    Albertina

    Yezzika

    Kimberly

    Destiny

    Lennon

    My-Loo

    Alba-Lee


    Förlåt, men har nog aldrig sett en sån stor lista med så många WT-namn ????
  • TeresB

    Namn är svårt tycker jag för det är så mycket känslor kring namn?. Men det finns så många fina, vackra, udda, ovanliga namn?

    Corinne

    Florens

    Allis

    Lo

    Iris

  • Anonym (myself)

    Vår dotter heter Beatrice i tilltalsnamn och Desireé i ett mellannamn

  • nnnnnnnn
    Anonym (Gj) skrev 2021-09-11 16:06:34 följande:
    Du vet kanske att man klarar av att finna den här informationen helt själv?
    Annars kan man skriva in länken så att man slipper ta upp en hel sida.

    Eftersom den jag svarade tydligen lyckas hitta dessa namn på topplistor, så tvivlade jag på att mina länkar eller hänvisningar skulle godtas den här gången. Den jag svarade godtog inte det vid mitt förra inlägg så jag tog det säkra före det osäkra och klistrade in informationen, så att inga tvivel skulle finnas.


    Vet du om att man kan skrolla neråt och inte läsa sådant man tycker tar för mycket plats? Internet tar inte slut bara för att jag använder "en hel sida"...

  • nnnnnnnn
    trollhona skrev 2021-09-11 17:22:34 följande:
    Varför leta pojknamn när det står tydligt i trådstarten att hon vill ha hjälp med flicknamn?
    För att den jag svarade var inte TS, utan den som påstod att just pojknamnen var på topplistorna.
    Vilket jag finner märkligt när inget av dessa pojknamn är särskilt vanliga, de har en medelålder på 72+ år och står med på listor över namn som är på väg att försvinna.

    Hade personen påpekat samma sak om flicknamnen så hade jag svarat på flicknamnen...

    För allmänintresse tog jag med både de 10 flicknamnen som hotar att försvinna + de 10 pojknamnen som är i samma läge i mitt svar till TS. Därefter har jag svarat andra än TS på frågor/funderingar/repliker som handlat om pojknamnen.
  • Anonym4848
    Anonym (FQ) skrev 2021-09-11 18:51:57 följande:

    Förlåt, men har nog aldrig sett en sån stor lista med så många WT-namn ????


    Hahaha tänkte EXAKT samma sak :D
  • EliS86

    Ska försöka ignorera alla uppenbara troll i den här tråden men hursomhelst, min dotter heter Elle (uttalas Ell) och det tycker jag är både mjukt, ovanligt och fint :)

    Andra namn som jag tycker är charmiga på olika sätt är Malou, Valerie, Fiona, Mila/Mina, Leona och den mest otippade är kanske Eva i kombination med ex Liv dvs Eva-Liv :)

  • Anonym (Gj)
    nnnnnnnn skrev 2021-09-11 21:09:08 följande:

    Eftersom den jag svarade tydligen lyckas hitta dessa namn på topplistor, så tvivlade jag på att mina länkar eller hänvisningar skulle godtas den här gången. Den jag svarade godtog inte det vid mitt förra inlägg så jag tog det säkra före det osäkra och klistrade in informationen, så att inga tvivel skulle finnas.

    Vet du om att man kan skrolla neråt och inte läsa sådant man tycker tar för mycket plats? Internet tar inte slut bara för att jag använder "en hel sida"...


    Är nog inte ensam om denna åsikt.

    Ingen. Ingen. Ingen orkar läsa ett sådant inlägg. Helt värdelöst.
Svar på tråden Tips på fina, ovanliga flicknamn önskas