• Elin1991

    BIM oktober 2021

    Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

    BIM

    3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

  • Svar på tråden BIM oktober 2021
  • Sockerbulle1
    pandarinen skrev 2021-10-17 07:44:14 följande:

    Ligger här och är jätteförkyld. Peppar mig själv med att det kan vara positivt då jag läst att när ägget fäster så sänks immunförsvaret för att inte stöta bort ägget.

    Blev förkyld tidigt i min första graviditet också.

    En annan sak som skiljer den här gången är att jag har inga syntom. Brukar få molnande värk och ömma bröst ganska direkt efter äl. Jag känner ingenting.

    Dessutom var min äl annorlunda. Kände den väldigt tydligt och jag fick en liten rosa blödning som jag aldrig tidigare haft.

    Jag har bim om ca en vecka.


    Jag hoppas också att förkylning kan vara ett tecken, då jag själv ligger hemma förkyld. Fick dessutom näsblod på morgonen, vilket jag vanligtvis aldrig får annars. Håller tummarna för oss!
  • Lovve123
    Dalarna91 skrev 2021-10-17 08:16:03 följande:

    Jag har BIM kring 29/10. Jag ska försöka att inte testa mig förrän 29/10 på kvällen. Jag har många gravtester, så är rädd jag kommer ta tidigare xD är första försöket efter mf jag hade i september.


    Vi får göra vårt bästa att hålla oss från att testa tillsammans!
  • Fyrklöverns

    Haha här kommer en tredje som ligger med förkylning. Försöker också se det som något positivt för en gångs skull. Vågar dock inte testa än då mina appar inte är enade om ägglossningsdagen så mensen kan lika gärna komma idag. Tänkte vänta till imorgon för att bespara mig besvikelsen.


    Sockerbulle1 skrev 2021-10-17 09:38:34 följande:

    Jag hoppas också att förkylning kan vara ett tecken, då jag själv ligger hemma förkyld. Fick dessutom näsblod på morgonen, vilket jag vanligtvis aldrig får annars. Håller tummarna för oss!


  • EIJ90
    pandarinen skrev 2021-10-17 07:44:14 följande:

    Ligger här och är jätteförkyld. Peppar mig själv med att det kan vara positivt då jag läst att när ägget fäster så sänks immunförsvaret för att inte stöta bort ägget.

    Blev förkyld tidigt i min första graviditet också.

    En annan sak som skiljer den här gången är att jag har inga syntom. Brukar få molnande värk och ömma bröst ganska direkt efter äl. Jag känner ingenting.

    Dessutom var min äl annorlunda. Kände den väldigt tydligt och jag fick en liten rosa blödning som jag aldrig tidigare haft.

    Jag har bim om ca en vecka.


    Jag blev dunderförkyld på äl+4. Plussade på BIM.

    Samma när jag blev gravid med sonen.

    I mitt fall verkar det vara positivt :)

    Lycka till!
  • Dalarna91
    Lovve123 skrev 2021-10-17 09:57:06 följande:

    Vi får göra vårt bästa att hålla oss från att testa tillsammans!


    Ja vi får göra det. :)
  • Dalarna91

    En till dom en förkyld. Har halsfluss som jag alltid får, brukar gå över sig själv men denna gång behöver jag nog antibiotika. Men tror inte det är för ägget fäste sig. Hade ägglossning i fredags.

  • Sockerbulle1
    pandarinen skrev 2021-10-17 10:56:07 följande:

    Har ni feber också tjejer? Jag har förhöjd temp. Strax under 38. Mellan 37.5-37.9 snuvig å täppt.


    Jag har ingen feber. Bara snuva och väldigt trött och hängig. Dock förhöjd temp enligt kurvan. :)
  • Dalarna91
    pandarinen skrev 2021-10-17 10:56:07 följande:

    Har ni feber också tjejer? Jag har förhöjd temp. Strax under 38. Mellan 37.5-37.9 snuvig å täppt.


    Haft lite feber men inte så mycket. Extrem ont i halsen bara. Och känner mig hängig
Svar på tråden BIM oktober 2021