• adamsäppl1

    Otrogen mot min partner i två veckor

    För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

    I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

    Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

    Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

    Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

  • Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • Anonym (FF)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-27 13:39:14 följande:
    Folk kanske bara inte håller med dig om din slutsats?

    Jag menar om du tycker det är en trolltråd så är det väl bara att ge fan att läsa så är problemet löst för din del och så kan folk som inte tycker den är en trolltråd fortsätta skriva?
    Tiden har jag lagt på att rätta dom som svarat med påhittade argument. 
  • adamsäppl1

    Hej, en liten uppdatering.

    Ursäkta att jag inte är så aktiv.

    Mitt ex har nu träffat någon ny och jag med. Tänker på henne ständigt än idag och har skuldkänslor över vad jag har orsakat henne. När jag fick reda på att hon träffade någon skickade jag ett sms där jag bad om ursäkt och visade min ånger. Förklarade också att jag vill bygga på något nytt. Den jag är med nu känns det inte alls samma sak med. Jag saknar mitt ex och jag kommer dö med den här bördan.

    Jag går regelbundet på psykologsamtal för att bearbeta krisen och hade önskat att hon var med på de samtalen med för att kunna komma någonstans.

    Svarar gärna på frågor.

  • Fjäril kär
    adamsäppl1 skrev 2022-09-02 20:35:38 följande:

    Hej, en liten uppdatering.

    Ursäkta att jag inte är så aktiv.

    Mitt ex har nu träffat någon ny och jag med. Tänker på henne ständigt än idag och har skuldkänslor över vad jag har orsakat henne. När jag fick reda på att hon träffade någon skickade jag ett sms där jag bad om ursäkt och visade min ånger. Förklarade också att jag vill bygga på något nytt. Den jag är med nu känns det inte alls samma sak med. Jag saknar mitt ex och jag kommer dö med den här bördan.

    Jag går regelbundet på psykologsamtal för att bearbeta krisen och hade önskat att hon var med på de samtalen med för att kunna komma någonstans.

    Svarar gärna på frågor.


    Förlåt om jag är lite brutal här nu men nej du ångrar ingenting annat än att du blev påkommen.. Du saknar ditt ex i den betydelsen att hon då var ovetandes om din hemlighet och att du hade det ganska bra med två kärlekar.
    Det du känner just nu är inget annat än ditt tappade ansikte  över konsekvenserna som din otrohet skapade. Inget ex och ingen älskarinna och en flickvän som är sådär... Det är din manliga stolthet som nu tvingas fejsa verkligheten.  Du vill reparera skadan med exet enbart för att rädda dig själv och kunna behålla nån slags värdighet. 
    Sanningen är att kräla i stoftet och vilja be om ursäkt osv är lägre än lägst och ger dig noll stilpoäng och noll trovärdighet. Lämna exet ifred och stå för vad du gjort och var man nog att ta konsekvenserna av det.
    Punkt. 
  • adamsäppl1
    Fjäril kär skrev 2022-09-02 22:06:55 följande:
    Förlåt om jag är lite brutal här nu men nej du ångrar ingenting annat än att du blev påkommen.. Du saknar ditt ex i den betydelsen att hon då var ovetandes om din hemlighet och att du hade det ganska bra med två kärlekar.
    Det du känner just nu är inget annat än ditt tappade ansikte  över konsekvenserna som din otrohet skapade. Inget ex och ingen älskarinna och en flickvän som är sådär... Det är din manliga stolthet som nu tvingas fejsa verkligheten.  Du vill reparera skadan med exet enbart för att rädda dig själv och kunna behålla nån slags värdighet. 
    Sanningen är att kräla i stoftet och vilja be om ursäkt osv är lägre än lägst och ger dig noll stilpoäng och noll trovärdighet. Lämna exet ifred och stå för vad du gjort och var man nog att ta konsekvenserna av det.
    Punkt. 
    Det kanske ser ut som att jag inte ångrar mig men relationen förändrade mig personligen och det negativa i relationen ledde till min otrohet. Jag ångrar allt och hade förstås dåligt samvete och jag vet inte själv hur jag lät allting fortgå. Jag känner inte igen mig alls i mina handlingar och ångrar att något ens hände mellan mig och älskarinnan. Det var bara sexuell njutning och ingen romans eller kärlek inga känslor alls. Den jag älskar är nu i någon annans famn och det är det jag sörjer för. För att jag vet att relationen kan bli mycket bättre än tidigare när man genomgått misstag och lärt sig.
  • ClumsySmurf
    adamsäppl1 skrev 2022-09-02 20:35:38 följande: #152

    Hej, en liten uppdatering.

    Ursäkta att jag inte är så aktiv.

    Mitt ex har nu träffat någon ny och jag med. Tänker på henne ständigt än idag och har skuldkänslor över vad jag har orsakat henne. När jag fick reda på att hon träffade någon skickade jag ett sms där jag bad om ursäkt och visade min ånger. Förklarade också att jag vill bygga på något nytt. Den jag är med nu känns det inte alls samma sak med. Jag saknar mitt ex och jag kommer dö med den här bördan.

    Jag går regelbundet på psykologsamtal för att bearbeta krisen och hade önskat att hon var med på de samtalen med för att kunna komma någonstans.

    Svarar gärna på frågor.


    Fråga 1: #50, att hon behövde dej så mycket och kanske varit för svag för ett break up, är det något du intalat dej själv för att du själv varit för rädd för att ta steget?

    Fråga 2: om man mer eller mindre ser sin partner som "hanteras varsamt" p.g.a bagaget från tidigare relationer, men man lägger ändå i några extra stenar bagaget så kan det tolkas som brist på skuldkänslor (likgiltighet) och väldigt klen förmåga att empatisera med personen, sånt där som normalt bidrar till att man inte gör som du gjort.
    Hur skulle du gradera skuldkänslorna och förmågan att känna med på en skala 1-100?

    Fråga 3: Om man gör X under en längre tid gör man det för att man tycker X är mer rätt än fel, när man själv gör det vad menar man då med "jag har gjort fel", menar man att man vet att partnern tycker det?
    adamsäppl1 skrev 2021-09-19 18:36:15 följande: #50
    Jag misstänker att jag har separationsångest från min partner, hon har ingen annan som stöttar henne och jag vet inte hur hon skulle hantera en break up. jag är den som funnits där för henne under de senaste åren. Jag kan tyvärr inte svara mer ingående än så här
     
  • Fjäril kär
    adamsäppl1 skrev 2022-09-03 18:13:54 följande:
    Det kanske ser ut som att jag inte ångrar mig men relationen förändrade mig personligen och det negativa i relationen ledde till min otrohet. Jag ångrar allt och hade förstås dåligt samvete och jag vet inte själv hur jag lät allting fortgå. Jag känner inte igen mig alls i mina handlingar och ångrar att något ens hände mellan mig och älskarinnan. Det var bara sexuell njutning och ingen romans eller kärlek inga känslor alls. Den jag älskar är nu i någon annans famn och det är det jag sörjer för. För att jag vet att relationen kan bli mycket bättre än tidigare när man genomgått misstag och lärt sig.
    Fast innan du blev påkommen var ju älskarinnan ditt livs största kärlek.. Allt står i tråden svart på vitt vad du tyckte och tänkte om allting då när du var kaxig nog att slå dig för bröstet och säga att du älskade den nya....
    Var en man nog att erkänna att du rycktes med av känslorna och att du frivilligt valde att vara otrogen och att det var ditt eget beslut utan nån som helst anledning. Att ni hade det sisådärr i förhållandet ger dig inget frikort till att vara otrogen. Du valde snarare att fly undan problemet genom att bli kär i nån annan. Verklighetsflykt kallas det. 

    Och nej att böna och be exet om en ny chans visar tvärtom att du verkligen inte lärt dig ett dugg av det du gjort. Det är bara ett sätt att slippa ta ansvar för dina handlingar och vilja slippa undan konsekvenserna av vad du gjort. Du vill på alla sätt slippa undan att betala det priset som otrohet innebär. Ännu en verklighetsflykt helt enkelt. 
  • ClumsySmurf
    Fjäril kär skrev 2022-09-03 20:47:29 följande: #156
    adamsäppl1 skrev 2022-09-03 18:13:54 följande:
    Det kanske ser ut som att jag inte ångrar mig men relationen förändrade mig personligen och det negativa i relationen ledde till min otrohet. Jag ångrar allt och hade förstås dåligt samvete och jag vet inte själv hur jag lät allting fortgå. Jag känner inte igen mig alls i mina handlingar och ångrar att något ens hände mellan mig och älskarinnan. Det var bara sexuell njutning och ingen romans eller kärlek inga känslor alls. Den jag älskar är nu i någon annans famn och det är det jag sörjer för. För att jag vet att relationen kan bli mycket bättre än tidigare när man genomgått misstag och lärt sig.
    Fast innan du blev påkommen var ju älskarinnan ditt livs största kärlek.. Allt står i tråden svart på vitt vad du tyckte och tänkte om allting då när du var kaxig nog att slå dig för bröstet och säga att du älskade den nya....
    Var en man nog att erkänna att du rycktes med av känslorna och att du frivilligt valde att vara otrogen och att det var ditt eget beslut utan nån som helst anledning. Att ni hade det sisådärr i förhållandet ger dig inget frikort till att vara otrogen. Du valde snarare att fly undan problemet genom att bli kär i nån annan. Verklighetsflykt kallas det. 

    Och nej att böna och be exet om en ny chans visar tvärtom att du verkligen inte lärt dig ett dugg av det du gjort. Det är bara ett sätt att slippa ta ansvar för dina handlingar och vilja slippa undan konsekvenserna av vad du gjort. Du vill på alla sätt slippa undan att betala det priset som otrohet innebär. Ännu en verklighetsflykt helt enkelt. 
      Det var den han bedrog som var hans livs kärlek, den han ville ha familj med, den enda han ville ha sex med, den han ville vara trogen för otrohet är fel, han ville ta hand om henne och han skulle aldrig göra något han ångrar. Älskarinnan som han ångrar var bara för sexet då han inte var sexuellt kompatibel med sin livs kärlek som han inte ville ha sex med, det var inte fel eftersom de inte var gifta.

    Vissa tycker att det luktar fredagstråd av en anledning.
  • molly50
    adamsäppl1 skrev 2022-09-03 18:13:54 följande:
    Det kanske ser ut som att jag inte ångrar mig men relationen förändrade mig personligen och det negativa i relationen ledde till min otrohet. Jag ångrar allt och hade förstås dåligt samvete och jag vet inte själv hur jag lät allting fortgå. Jag känner inte igen mig alls i mina handlingar och ångrar att något ens hände mellan mig och älskarinnan. Det var bara sexuell njutning och ingen romans eller kärlek inga känslor alls. Den jag älskar är nu i någon annans famn och det är det jag sörjer för. För att jag vet att relationen kan bli mycket bättre än tidigare när man genomgått misstag och lärt sig.
    Och om du inte hade blivit påkommen,hade du då fortsatt att träffa din älskarinna?
    Om så är fallet så visar ju det på att du inte känner speciellt stor ånger,mer än för att du blev påkommen.
    Hade du verkligen ångrat dig så hade du varit ärlig mot din flickvän och berättat om din otrohet själv. 
    Nu har hon träffat en ny och du får ta konsekvenserna av dina handlingar.

    Karma! 
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2022-09-03 21:43:14 följande:
      Det var den han bedrog som var hans livs kärlek, den han ville ha familj med, den enda han ville ha sex med, den han ville vara trogen för otrohet är fel, han ville ta hand om henne och han skulle aldrig göra något han ångrar. Älskarinnan som han ångrar var bara för sexet då han inte var sexuellt kompatibel med sin livs kärlek som han inte ville ha sex med, det var inte fel eftersom de inte var gifta.

    Vissa tycker att det luktar fredagstråd av en anledning.
    Han skrev också att det var kärlek vid första ögonkastet när han träffade älskarinnan.
    Så TS kanske borde berätta hur det egentligen ligger till. 
  • Anonym (M)
    adamsäppl1 skrev 2022-09-03 18:13:54 följande:
    Det kanske ser ut som att jag inte ångrar mig men relationen förändrade mig personligen och det negativa i relationen ledde till min otrohet. Jag ångrar allt och hade förstås dåligt samvete och jag vet inte själv hur jag lät allting fortgå. Jag känner inte igen mig alls i mina handlingar och ångrar att något ens hände mellan mig och älskarinnan. Det var bara sexuell njutning och ingen romans eller kärlek inga känslor alls. Den jag älskar är nu i någon annans famn och det är det jag sörjer för. För att jag vet att relationen kan bli mycket bättre än tidigare när man genomgått misstag och lärt sig.
    Du vet inte hur du kunde göra det och känner inte igen dig själv i detta?

    Du var ju helt klar över att det var ditt naturliga beteende och det gick inte att motstå den svåra frestelsen, så det borde inte finnas några frågetecken.
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor