• adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-03 21:43:14 följande:
      Det var den han bedrog som var hans livs kärlek, den han ville ha familj med, den enda han ville ha sex med, den han ville vara trogen för otrohet är fel, han ville ta hand om henne och han skulle aldrig göra något han ångrar. Älskarinnan som han ångrar var bara för sexet då han inte var sexuellt kompatibel med sin livs kärlek som han inte ville ha sex med, det var inte fel eftersom de inte var gifta.

Vissa tycker att det luktar fredagstråd av en anledning.
    Det finns allt människor, jag har träffat på dem själv, som pendlar fram och tillbaka, utan konsekvens eller logik, säger emot sig själva osv, kanske för de inte tänkt igenom sina slutsatser de för stunden drar, de vet inte själva vad de egentligen vill eller känner, eller någon annan orsak, så det behöver inte alls vara en falsk tråd av den anledningen.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2022-09-04 10:26:29 följande: #159
    ClumsySmurf skrev 2022-09-03 21:43:14 följande:
      Det var den han bedrog som var hans livs kärlek, den han ville ha familj med, den enda han ville ha sex med, den han ville vara trogen för otrohet är fel, han ville ta hand om henne och han skulle aldrig göra något han ångrar. Älskarinnan som han ångrar var bara för sexet då han inte var sexuellt kompatibel med sin livs kärlek som han inte ville ha sex med, det var inte fel eftersom de inte var gifta.

Vissa tycker att det luktar fredagstråd av en anledning.
    Han skrev också att det var kärlek vid första ögonkastet när han träffade älskarinnan.
    Så TS kanske borde berätta hur det egentligen ligger till. 
     det skrev han ju, han är ändå väldigt konsekvent med att säga emot sej själv.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2022-09-04 14:12:34 följande:
     det skrev han ju, han är ändå väldigt konsekvent med att säga emot sej själv.
    Då får han väl själv berätta vad han verkligen menar. 
    Så slipper vi spekulera. 
  • Anonym (Nfnf)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 14:09:04 följande:
    Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

Haha naturliga beteende? Är det naturligt att vara otrogen? Skit heller 
  • Anonym (M)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-09-04 14:49:58 följande:
    Haha naturliga beteende? Är det naturligt att vara otrogen? Skit heller 
    Självklart är det naturligt att ha drifter och agera på dem, haha? Hanar vill sprida sin säd, det ligger i deras instinkt, allt går ut på att föra vidare sina gener, därav stark sexdrift och attraktion till motsatta könet. Sen att det finns män i våra konstruerade samhällen och konstellationer som väljer att inte jaga sex eller ha sex när de får chansen, av olika orsaker, moral och annat, är en annan sak.
  • MammAmma
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 15:23:48 följande:
    Självklart är det naturligt att ha drifter och agera på dem, haha? Hanar vill sprida sin säd, det ligger i deras instinkt, allt går ut på att föra vidare sina gener, därav stark sexdrift och attraktion till motsatta könet. Sen att det finns män i våra konstruerade samhällen och konstellationer som väljer att inte jaga sex eller ha sex när de får chansen, av olika orsaker, moral och annat, är en annan sak.
    Det är en naturlig instinkt för honor också att para sig med olika hanar och pracka på dem gökungar, för genvariationen. Men det är då ingen som försöker bortförklara det fenomenet med biologi eller att sexuell monogami bara är en social konstruktion, lol. Nejdu, då plötsligt bör vi kunna stå emot våra naturliga drifter xD
  • Anonym (M)
    MammAmma skrev 2022-09-04 16:35:51 följande:
    Det är en naturlig instinkt för honor också att para sig med olika hanar och pracka på dem gökungar, för genvariationen. Men det är då ingen som försöker bortförklara det fenomenet med biologi eller att sexuell monogami bara är en social konstruktion, lol. Nejdu, då plötsligt bör vi kunna stå emot våra naturliga drifter xD
    Jaha? Jag svarade på ett inlägg som verkade påstå att det är inte är naturligt, jag skrev ingenting om att man bör eller inte bör stå emot det, vare sig man eller kvinna.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 15:23:48 följande:
    Du blandar ihop djur och människor... det du skriver stämmer säker på djur som saknar förmåga att tänka rationellt utan går till 100% på instinkter och drifter. Men till skillnad från djuren så har människor förmåga att tänka framåt och förutse vad deras handlingar kan få för konsekvenser. Och det är absolut ingen "konstruktion" utan något vi alla föds med. 

Folk som förespråkar "naturlighet" har ofta en väldigt selektiv, opportunistisk och egoistisk syn på sk "naturlighet".

Selektiv för att de förespråkar att vi ska bete oss som djur men bara när det gäller vissa saker, tex sex. Det är helt ok att bete sig som ett djur när man blir kåt och agera ut sina impulser utan en tanke på sin omgivning... men i allt annat ska det råda strikta moraliska regler.

Opportunistisk för att vad de förespråkar ska vara ok att bete sig som djur kring oftast sammanfaller med vad de själva vill för tillfället.... djuriskheten är då ett sätt att att rättfärdiga sitt agerande för sig själva och andra.

Egoistiskt för att det är bara de själva som får agera som djur, alla andra ska självklar reagera på deras agerande på ett väldigt korrekt och moraliskt sätt. Ex.. en hane som försöker sätta på en annan hanes hona kommer i naturen bli ihjälslagen. I naturen är både kåthet och våld precis lika accepterat, men så vill man ju inte riktigt ha det, utan de själva ska givetvis få agera ut sin kåthet som de vill men absolut inte besvaras med våld. Det är ok för dem att bete sig som djur men andra får inte bete sig som djur mot dem.

Kort sagt, hela detta svurmande för djuriskhet är inget annat än hyckleri, egoism och dubbelmoral inlindat i ett "biologi" förpackning för jag tror faktisk ingen av oss (inte ens djuriskhetförespråkare) vill leva i djungelns lag där var och en för göra precis hur fan den vill mot andra. 
  • Akroman

Otrohet leder aldrig till något bra, för någon part.

Att ha en relation där öppenhet, konversation och diskussion är otroligt givande. Så givande att man kan ta upp lite mer tabuliknande önskemål, som exempelvis att man vill ha sex med andra. Att göra det tillsammans och blanda in fler i leken är ett beprövat och oftast fungerande sätt att slippa frestas rent sexuellt av att gå "över staketet". Testa att prata om det.....se om du får gensvar.

• MammAmma
    Akroman skrev 2022-09-05 13:11:03 följande:

Otrohet leder aldrig till något bra, för någon part.

Att ha en relation där öppenhet, konversation och diskussion är otroligt givande. Så givande att man kan ta upp lite mer tabuliknande önskemål, som exempelvis att man vill ha sex med andra. Att göra det tillsammans och blanda in fler i leken är ett beprövat och oftast fungerande sätt att slippa frestas rent sexuellt av att gå "över staketet". Testa att prata om det.....se om du får gensvar.

Detta förutsätter att diskussionen tas INNAN man kliver över skaklarna. I TS fall var det alldeles för sent för att lyfta den frågan lmao
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor