• adamsäppl1

    Otrogen mot min partner i två veckor

    För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

    I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

    Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

    Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

    Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

  • Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • MammAmma
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 16:40:13 följande:
    Jaha? Jag svarade på ett inlägg som verkade påstå att det är inte är naturligt, jag skrev ingenting om att man bör eller inte bör stå emot det, vare sig man eller kvinna.
    Ja? Och jag uvecklade naturlighetsargumentet till att även inkludera kvinnor
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 16:40:13 följande:
    Jaha? Jag svarade på ett inlägg som verkade påstå att det är inte är naturligt, jag skrev ingenting om att man bör eller inte bör stå emot det, vare sig man eller kvinna.
    Det är skillnad på att känna saker och att agera på saker.

    Att känna något är naturligt, vad man sen väljer att göra av det är en helt annan sak.
  • Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2022-09-05 12:54:52 följande:
    Du blandar ihop djur och människor... det du skriver stämmer säker på djur som saknar förmåga att tänka rationellt utan går till 100% på instinkter och drifter. Men till skillnad från djuren så har människor förmåga att tänka framåt och förutse vad deras handlingar kan få för konsekvenser. Och det är absolut ingen "konstruktion" utan något vi alla föds med. 

    Folk som förespråkar "naturlighet" har ofta en väldigt selektiv, opportunistisk och egoistisk syn på sk "naturlighet".

    Selektiv för att de förespråkar att vi ska bete oss som djur men bara när det gäller vissa saker, tex sex. Det är helt ok att bete sig som ett djur när man blir kåt och agera ut sina impulser utan en tanke på sin omgivning... men i allt annat ska det råda strikta moraliska regler.

    Opportunistisk för att vad de förespråkar ska vara ok att bete sig som djur kring oftast sammanfaller med vad de själva vill för tillfället.... djuriskheten är då ett sätt att att rättfärdiga sitt agerande för sig själva och andra.

    Egoistiskt för att det är bara de själva som får agera som djur, alla andra ska självklar reagera på deras agerande på ett väldigt korrekt och moraliskt sätt. Ex.. en hane som försöker sätta på en annan hanes hona kommer i naturen bli ihjälslagen. I naturen är både kåthet och våld precis lika accepterat, men så vill man ju inte riktigt ha det, utan de själva ska givetvis få agera ut sin kåthet som de vill men absolut inte besvaras med våld. Det är ok för dem att bete sig som djur men andra får inte bete sig som djur mot dem.

    Kort sagt, hela detta svurmande för djuriskhet är inget annat än hyckleri, egoism och dubbelmoral inlindat i ett "biologi" förpackning för jag tror faktisk ingen av oss (inte ens djuriskhetförespråkare) vill leva i djungelns lag där var och en för göra precis hur fan den vill mot andra. 
    Ingenting av det du skriver motsade någonting i mitt inlägg.
  • Anonym (M)
    MammAmma skrev 2022-09-05 13:22:06 följande:
    Ja? Och jag uvecklade naturlighetsargumentet till att även inkludera kvinnor
    Visst, men i det här fallet handlade det ju om en man. Varför vill du byta ämne?
  • Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2022-09-05 13:27:16 följande:
    Det är skillnad på att känna saker och att agera på saker.

    Att känna något är naturligt, vad man sen väljer att göra av det är en helt annan sak.
    Det är lika naturligt att agera på det, eftersom hanar av naturen vill sprida sina gener, det är vad naturen går ut på.
  • MammAmma
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:32:47 följande:
    Visst, men i det här fallet handlade det ju om en man. Varför vill du byta ämne?
    Vad spelar det för roll? Det generella problemet är att när "naturligt beteende" och "sociala konstruktioner" används som argument till att 'bortförklara' otrohet - i synnerhet manlig sådan, för det har ju historiskt sett haft en evolutionär fördel att hanar spritt sin säd till så många honor som möjligt. Då har folk köpt det i sekler. Allra minst. 

    Påtalar man dock om även kvinnors naturliga beteende och instinkter, exempelvis att det finns en evolutionär fördel i att avla på olika hanar, än en och samma, vilket gett upphov till gökungar, så blir stämningen omedelbart lite jobbig. För när man nu påminns om att även den naturliga kvinnliga sexualiteten går stick i stäv med de sociala konstruktionerna angående sexuell monogami och kärnfamilj, ja då vill man plötsligt inte erkänna naturlighet som ett relevant argument längre.

    När män är otrogna och sprider sin säd vind för våg är det naturligt beteende och instinkter. När kvinnor är otrogna och föder andra mäns ungar är det hemskt och förkastligt. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:34:24 följande:
    Det är lika naturligt att agera på det, eftersom hanar av naturen vill sprida sina gener, det är vad naturen går ut på.
    Nja, sen ska du ju få alla ungar du knullat fram att överleva oxå vilket oftast innebär många års commitment och ett jäkla slit men det missade du tydligen att ta med i din gladporrstolkning av "naturligt".

    Är det bara kåthet du anser man ska kunna agera på utan att tänka eller gäller det alla känslor/behov?

    Om man blir arg så är det fritt fram att gå bärsärk för det är ju så man gör i naturen?

    Om man blir skitnödig så kan man bara lägga en klump där man står för så gör ju djuren?

    Om man blir hungrig så kan man bara ta kollegans mat för så gör ju djuren?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:31:44 följande:
    Ingenting av det du skriver motsade någonting i mitt inlägg.
    Jag gjorde bara dig uppmärksam på vilken selektiv, opportunistisk och egoistisk syn du verka ha på "naturligt"
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:34:24 följande: #175
    Anonym (sådär) skrev 2022-09-05 13:27:16 följande:
    Det är skillnad på att känna saker och att agera på saker.

    Att känna något är naturligt, vad man sen väljer att göra av det är en helt annan sak.
    Det är lika naturligt att agera på det, eftersom hanar av naturen vill sprida sina gener, det är vad naturen går ut på.
     det är lika naturligt för rövhål att agera på det som det är naturligt att dumpa rövhål
  • Anonym (sådär)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-05 16:14:00 följande:
     det är lika naturligt för rövhål att agera på det som det är naturligt att dumpa rövhål
    Exakt, och rövhål vill alltid argumentera för att att bete sig som ett rövhål är ok när det gäller dem själva men andra får absolut inte reagera som rövhål på deras rörvatiga beteende. 
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor