• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    Onemore2018 skrev 2021-10-15 07:51:03 följande:

    Vecka 8 idag, kändes som det var nyss jag plussade. Tänk att fyra veckor har gått. Nu väntar jag ivrigt på att de ska ringa om tiden till vul för nästa vecka


    Åh vad jag önskar att jag kunde säga så. V6 i morgon och tycker tiden kryper fram. Kommer nog inte kunna vara lugn förrän efter nipt testet i v13. Känns som en hel evighet.
  • GlitterE
    Amanda6747 skrev 2021-10-15 09:41:45 följande:

    Har ni kontaktat barnmorska?


    Japp! Kommer ha inskrivningssamtal hos barnmorskemottagningen vecka 5+5.
  • kattnos
    Amanda6747 skrev 2021-10-15 09:41:45 följande:

    Har ni kontaktat barnmorska?


    Jag har också gjort det, har inskrivningssamtal på måndag och är då i 6+3. Känns tidigt men de vill ju att man ska komma tidigt så.. :)
    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    Amanda6747 skrev 2021-10-15 09:41:45 följande:

    Har ni kontaktat barnmorska?


    Nej inte än. Eftersom detta är tredje gången och jag dessutom jobbar i vården känner jag inte att det är viktigt än. Jag har inga frågor eller behöver info dom ger då jag redan vet det så tänkte att jag behöver inte dit förrän v10 eller så då dom tar blodprover. Tänkte vänta till efter ultraljudet som jag gör 9+1.
  • Onemore2018
    hurtänktedunu skrev 2021-10-15 09:22:07 följande:

    Åh vad jag önskar att jag kunde säga så. V6 i morgon och tycker tiden kryper fram. Kommer nog inte kunna vara lugn förrän efter nipt testet i v13. Känns som en hel evighet.


    Ja dit känns långt? är så orolig över att man är 37 och moderaksprov är givet pga ålder? en vän till mig är jämngammal och där sa de inget om nackspalt på ul men blodprovet visade höjd risk på ds. Man blir ju nojig över minsta lilla.
  • Elli123
    Amanda6747 skrev 2021-10-15 09:41:45 följande:

    Har ni kontaktat barnmorska?


    Inte ännu men tänkte göra det till veckan :)
  • Chemistryfreak
    Amanda6747 skrev 2021-10-15 09:41:45 följande:

    Har ni kontaktat barnmorska?


    Jag skrev ett meddelande till MVC i eftermiddags, hade tänkt vänta med att skriva in mig tills efter det tidiga ultraljudet då jag själv är vårdutbildad och har koll. Däremot så har jag haft det väldigt tufft den senaste veckan, mår inte alls bra och kan varken plugga eller jobba, så jag kände att det är lika bra att skriva in sig och förhoppningsvis kunna få ett läkarbesök så snart som möjligt.
  • Amanda6747
    Chemistryfreak skrev 2021-10-15 16:27:37 följande:

    Jag skrev ett meddelande till MVC i eftermiddags, hade tänkt vänta med att skriva in mig tills efter det tidiga ultraljudet då jag själv är vårdutbildad och har koll. Däremot så har jag haft det väldigt tufft den senaste veckan, mår inte alls bra och kan varken plugga eller jobba, så jag kände att det är lika bra att skriva in sig och förhoppningsvis kunna få ett läkarbesök så snart som möjligt.


    Ahh okej jag bokade en tid idag, men inför KUB och inskrivning samma dag, i november :)

    Hoppas du får hjälp
Svar på tråden BF juni 2022