• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • ElissaLevin

    Hur klarar ni av dagarna med illamående? Alltså jag känner mig så deprimerad för jag inte känner mig 100! Presterar inte lika bra på jobbet , är så känslig för lukter så jag kan inte ens pussa o krama på min son !! Utan att vilja spy . De där gör så ont i mitt mamma hjärta att jag vill gå sönder. Han som var min favorit lukt. Nu undviker jag gosa med han o han märker av det . Vill bara gråta och att allt ska bli normalt igen?är bara i v 8 så de lär nog ta ett bra tag till innan man mår bra ! Fy vad ogillar första trimestern ! :(

  • Lolalou
    ElissaLevin skrev 2021-11-09 09:54:37 följande:

    Hur klarar ni av dagarna med illamående? Alltså jag känner mig så deprimerad för jag inte känner mig 100! Presterar inte lika bra på jobbet , är så känslig för lukter så jag kan inte ens pussa o krama på min son !! Utan att vilja spy . De där gör så ont i mitt mamma hjärta att jag vill gå sönder. Han som var min favorit lukt. Nu undviker jag gosa med han o han märker av det . Vill bara gråta och att allt ska bli normalt igen?är bara i v 8 så de lär nog ta ett bra tag till innan man mår bra ! Fy vad ogillar första trimestern ! :(


    Jag ringde BM igår och berättade att jag inte kan göra något iom att jag mår så förbannat illa! Det är så extremt psykiskt påfrestande så jag har ingen livsglädje.. fick lergigan comp utskrivet och hämtade det igår kl 19.30. Tog första tabletten direkt och för mig hittills har det verkligen hjälpt! Idag är första morgonen på 1,5 vecka som jag inte mår illa och som jag inte tänker på graviditeten hela tiden. Känner mig lite mer taggad på att tex gå ut och röra på mig. Innan har jag varit parkerad i soffan.

    Så om du inte testat det, testa! Asså att be om lergigan comp, det kanske hjälper!! <3
  • ElissaLevin

    Jag har inte ens varit på inskrivningen ännu så vem vänder jag mig till då ? Eftersom jag inte fått en barnmorska än som

    Kollar mig. Kan ja ringa vc eller vart ringer man ?

  • ChilliChoklad
    ElissaLevin skrev 2021-11-09 09:54:37 följande:

    Hur klarar ni av dagarna med illamående? Alltså jag känner mig så deprimerad för jag inte känner mig 100! Presterar inte lika bra på jobbet , är så känslig för lukter så jag kan inte ens pussa o krama på min son !! Utan att vilja spy . De där gör så ont i mitt mamma hjärta att jag vill gå sönder. Han som var min favorit lukt. Nu undviker jag gosa med han o han märker av det . Vill bara gråta och att allt ska bli normalt igen?är bara i v 8 så de lär nog ta ett bra tag till innan man mår bra ! Fy vad ogillar första trimestern ! :(


    Jag köpte Postafen efter inrådan från min barnmorska. Trodde inte det skulle hjälpa men det hjälper faktiskt väldigt bra! Nu kan jag äta vanlig mat igen och jag mår inte illa dygnet runt. Nackdelen är att tabletterna gör en tröttare (tänk zombie) så man sover lite mer på kvällarna?men för mig är det värt det.
  • hurtänktedunu
    Lolalou skrev 2021-11-08 10:00:53 följande:

    Förstår er som haft missfall att det är ännu jobbigare för er <3

    Är själv lite inne på att boka ultraljud privat men samtidig så känns det så frustrerande att behöva lägga de pengarna själva. Min sambo tycker inte det är värt det och jag förstår vad han menar med det. Tänk om hjärtat inte slår och vi betalar massa pengar för ingenting :(

    Det har varit en tuff och jobbig helg med mycket tankar som snurrar?


    Ja det är ju upp till var och en. Där jag går så betalar vi endast 400kr för ultraljudet. Men vi har även bokat ett nipt test för att kolla efter kromosomavvikelser i v13 och det kostar 6000. Kändes värt för oss.
  • hurtänktedunu
    ElissaLevin skrev 2021-11-09 09:54:37 följande:

    Hur klarar ni av dagarna med illamående? Alltså jag känner mig så deprimerad för jag inte känner mig 100! Presterar inte lika bra på jobbet , är så känslig för lukter så jag kan inte ens pussa o krama på min son !! Utan att vilja spy . De där gör så ont i mitt mamma hjärta att jag vill gå sönder. Han som var min favorit lukt. Nu undviker jag gosa med han o han märker av det . Vill bara gråta och att allt ska bli normalt igen?är bara i v 8 så de lär nog ta ett bra tag till innan man mår bra ! Fy vad ogillar första trimestern ! :(


    Lergigan comp är min räddning. Det hjälper mig mycket. Längtar dock också tills första trimestern är över. Vi gärna komma till halvtid. Det är konstigt det där med vad man mår illa av och inte
  • hurtänktedunu

    Pratade med barnmorskan igår. Hon verkade jätte bra. Hon försökte hitta en tid som passade oss båda redan denna vecka men det var helt omöjligt. Haha. Så jag fick inskrivning 3 december. Men hon skulle skicka remisser så jag fick ta blodprover innan det. Känns riktigt bra.

    När har ni eller har ni haft inskrivning?

  • Mamma91a
    Bunkan skrev 2021-11-08 22:19:28 följande:

    Har försökt skriva till henne men inte fått något svar. Någon som är med i fb-gruppen kanske kan påminna henne om att gå in här och kolla sina meddelanden? :) om ingen annan kan skicka länken förstås :)


    Nu hsr jag skickat länk. Förlåt har glömt bort att kolla och varit rätt sänkt hehe
  • Lolalou
    hurtänktedunu skrev 2021-11-09 10:25:23 följande:

    Ja det är ju upp till var och en. Där jag går så betalar vi endast 400kr för ultraljudet. Men vi har även bokat ett nipt test för att kolla efter kromosomavvikelser i v13 och det kostar 6000. Kändes värt för oss.


    Hade det ?bara? kostat 400kr så hade jag nog gått på två stycken. Men här där jag bor kostar ett privat ultraljud 1100kr
Svar på tråden BF juni 2022