• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • svansmamman
    MrsXy skrev 2021-12-01 18:53:17 följande:

    Heej hur mår ni ? 

    Mitt illamående har trappats ut litegrann. 

    Gjorde KUB förra veckan, bebisen mådde hur bra som helst 

    //

     och jag är jätteglad, men ändå ligger rädslan ständigt där... 

    Ska man göra ett till UL om några veckor, eller borde man bara lugna ner sig ? 

    Har ni andra gjort ul/KUB ? 


    Vad skönt! Min åksjukekänsla är värre nu än för någon vecka sedan. Utöver det mår jag bra! Jag ska på flera extrakontroller då min BM är orolig över min viktnedgång. Jag har tappat 8 kg och väger bara 48 kg nu. Jag känner själv att orken är sämre bara pga det, vilket är jobbigt då jag är väldigt mycket i farten.

    Jag har gjort två VUL, det senaste i måndags (NIPT) när jag blev framflyttad till vecka 13(12+0). Jag kommer nog inte göra något fler ultraljud förens RUL. Eftersom jag passerat den mest kritiska delen ska jag försöka slappna av lite och börja våga tro att det kan gå vägen. Men först ska jag bara få svar på NIPT, sen ska jag lugna mig, haha.
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-12-01 18:16:03 följande:

    Molvärk i ryggslut och mage idag. Blir nojig varje gång. Någon fler som har det? Vecka 12 (11+4) idag.


    Japp. Typ dagligen. Ser det som positivt då den gången det inte gick vägen hade jag det inte alls.
  • hurtänktedunu
    MrsXy skrev 2021-12-01 18:53:17 följande:

    Heej hur mår ni ? 

    Mitt illamående har trappats ut litegrann. 

    Gjorde KUB förra veckan, bebisen mådde hur bra som helst 

    //

     och jag är jätteglad, men ändå ligger rädslan ständigt där... 

    Ska man göra ett till UL om några veckor, eller borde man bara lugna ner sig ? 

    Har ni andra gjort ul/KUB ? 


    Nu är det nog dags att lugna ner sig faktiskt. Vi kommer efter nipt nästa vecka att vänta till rul. Där emellan får man nog hålla sig. Däremot kan man ju lyssna med doppler. Det gör jag ibland om jag blir orolig.
  • TheSwedishKiwi

    Jag börjar känna mig lite nervös igen. Är idag i v10+5 och illamåendet har nästan släppt helt, lite av det kommer då och då. Men annars så har jag inte några känningar förutom lite ömma bröst. Jag hade inte blött något på många dagar, men imorse vaknade jag med rosa flytningar igen. Den här perioden är väldigt psykiskt påfrestande måste jag säga. Jag ska inte på KUB förrän den 16 december, så innan dess lär man ju inte veta någonting om hur det går.

    Är det någon annan här som i vecka 11 slutat känna symptom och ändå sedan fått bekräftat att allt är som det ska? 

  • hurtänktedunu
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-02 09:38:55 följande:

    Jag börjar känna mig lite nervös igen. Är idag i v10+5 och illamåendet har nästan släppt helt, lite av det kommer då och då. Men annars så har jag inte några känningar förutom lite ömma bröst. Jag hade inte blött något på många dagar, men imorse vaknade jag med rosa flytningar igen. Den här perioden är väldigt psykiskt påfrestande måste jag säga. Jag ska inte på KUB förrän den 16 december, så innan dess lär man ju inte veta någonting om hur det går.

    Är det någon annan här som i vecka 11 slutat känna symptom och ändå sedan fått bekräftat att allt är som det ska? 


    Alltså det är så svårt det där när det pendlar med symtom. Förstår att du blir orolig. Det kan vara riktigt psykiskt påfrestande att vara gravid helt klart.
    Tyvärr inte någon sån erfarenhet. Har haft 2 graviditeter där jag knappt haft symtom alls under hela tiden så det var ju inte så att det försvann utan dom var aldrig där. Vad har du haft för symtom?
    Sen har jag en graviditet där jag hade lite symtom som försvann 10+1 ca och fick en blödning 10+4 så åkte in till akuten och då hade bebisen dött. Men jag kände det nästan på mig. 
    Denna gången mår jag skit rent ut sagt. Men ingen graviditet är den andra lik och jag har läst om flera där symtomen blir bättre runt v.11. 

    Fortsätter det komma mer blod skulle jag åka in.
  • pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2021-12-02 13:46:18 följande:

    Vad roligt. Grattis.


    Tack! Det var helt oplanerat men nu har det landat. Har två söner på snart 5 år och 8 år. :) Hoppas lite på tjej.
  • TheSwedishKiwi
    hurtänktedunu skrev 2021-12-02 13:43:31 följande:
    Alltså det är så svårt det där när det pendlar med symtom. Förstår att du blir orolig. Det kan vara riktigt psykiskt påfrestande att vara gravid helt klart.
    Tyvärr inte någon sån erfarenhet. Har haft 2 graviditeter där jag knappt haft symtom alls under hela tiden så det var ju inte så att det försvann utan dom var aldrig där. Vad har du haft för symtom?
    Sen har jag en graviditet där jag hade lite symtom som försvann 10+1 ca och fick en blödning 10+4 så åkte in till akuten och då hade bebisen dött. Men jag kände det nästan på mig. 
    Denna gången mår jag skit rent ut sagt. Men ingen graviditet är den andra lik och jag har läst om flera där symtomen blir bättre runt v.11. 

    Fortsätter det komma mer blod skulle jag åka in.
    Problemet för mig gällande blödandet är att det har hållit på nästan dagligen sen jag blev gravid och jag har varit inne på UL flera gånger där de sagt att allt ser perfekt ut och de kan inte förklara blödningarna. Så det känns som att jag inte kommer kunna åka in på något mer UL om jag inte mot all förmodan skulle få ordentligt rikliga blödningar. Senast jag var på UL så tog de i alla fall cellprov för att utesluta att det har att göra med livmoderhalscancer, har inte fått svaret på det ännu. Gången innan så sa barnmorskan att hon ser det här problemet jätteofta och att det nästan aldrig finns någon förklaring till det. Inte undra på man blir mentalt trött när man inte kan få ett svar på varför det sker.

    Men jag ska försöka hålla ut de kommande två veckorna innan nästa ultraljud som blir vid KUB. Jag har ju lite illamående då och då och är trött, men innan har jag liksom mått jättedåligt, så jag känner ju verkligen av skillnaden. Jag hoppas att jag bara är nojig över inget!
  • TheSwedishKiwi
    pinkrain skrev 2021-12-02 13:52:20 följande:
    Tack! Det var helt oplanerat men nu har det landat. Har två söner på snart 5 år och 8 år. :) Hoppas lite på tjej.
    Stort grattis! Håller en tumme för dig att det blir en liten tjej denna gången! :)
Svar på tråden BF juni 2022