• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-03 07:01:30 följande:

    Vad roligt att de är så jämngamla med mina söner. Jag blev gravid på p- piller så detta är en bonus som jag säger men då sa min man att det låter som han inte är pappan haha men det blir liksom extra speciellt när vi inte skulle ha denna bebis. Så jag blir glad vilket som men klart kul med en dotter också. :)


    Haha ja verkligen. Är du med i fb gruppen? Ja då förstår jag. Den här var planerad om än lite tidigare än tänkt då vi hade tänkt vänta ett år till. Haha.

    Ska bli kul att se vad det blir. Alla har sagt tjej men jag tror faktiskt pojke.
  • xnfsm
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-03 08:06:45 följande:

    Så här ser min mage ut när jag vaknar på morgonen. Känner mig rejält svullen!


    Relaterar till svullenkänslan. Känns som någon blåst upp min mage. Vilken vecka är du i nu?
  • slo92
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-03 08:06:45 följande:

    Så här ser min mage ut när jag vaknar på morgonen. Känner mig rejält svullen!


    Gick in i v11 idag och min mage är också supersvullen, kan typ inte knäppa mina byxor längre. Är också väldigt trög i magen vilket är väldigt jobbigt :/
  • TheSwedishKiwi
    xnfsm skrev 2021-12-03 08:20:23 följande:

    Relaterar till svullenkänslan. Känns som någon blåst upp min mage. Vilken vecka är du i nu?


    Jag är i v10+6 idag då går in i v12 imorgon.
  • TheSwedishKiwi
    slo92 skrev 2021-12-03 08:51:14 följande:

    Gick in i v11 idag och min mage är också supersvullen, kan typ inte knäppa mina byxor längre. Är också väldigt trög i magen vilket är väldigt jobbigt :/


    Det känns jobbigt att använda de byxorna jag har just nu, så när jag är hemma går jag konstant runt i mjukisbyxor eller pyjamas. Magen har varit lite upp och ner för mig, trög ibland, men motsatsen andra dagar!
  • slo92
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-03 10:51:08 följande:

    Det känns jobbigt att använda de byxorna jag har just nu, så när jag är hemma går jag konstant runt i mjukisbyxor eller pyjamas. Magen har varit lite upp och ner för mig, trög ibland, men motsatsen andra dagar!


    Ja samma här! Men alltid en struggle när man ska till jobbet och ska välja byxor... Ingenting sitter bekvämt men klänning är det som funkar bäst. Mina bröst har också blivit större så även lite svårt med bh... Jag tror dock att det inte endast är svullna tarmar utan att jag även lagt på mig lite eftersom att jag måste äta mycket oftare pga illamående och jag blir även sjukt hungrig. Har tidigare haft lite problem med min kroppsuppfattning så det känns mentalt rätt jobbigt alltihop, även om jag försöker tänka att det är ett liv som håller på att skapas och några kg hit eller dit är en bagatell i det stora hela.
  • TheSwedishKiwi
    slo92 skrev 2021-12-03 11:10:44 följande:
    Ja samma här! Men alltid en struggle när man ska till jobbet och ska välja byxor... Ingenting sitter bekvämt men klänning är det som funkar bäst. Mina bröst har också blivit större så även lite svårt med bh... Jag tror dock att det inte endast är svullna tarmar utan att jag även lagt på mig lite eftersom att jag måste äta mycket oftare pga illamående och jag blir även sjukt hungrig. Har tidigare haft lite problem med min kroppsuppfattning så det känns mentalt rätt jobbigt alltihop, även om jag försöker tänka att det är ett liv som håller på att skapas och några kg hit eller dit är en bagatell i det stora hela.
    Klänning tycker jag känns alldeles för kallt nu när det är typ -8 grader ute dagligen, annars hade jag också hoppat på det alternativet!

    Ja man får ju ställa in sig på att det är helt normalt att gå upp i vikt under graviditeten. Jag har dock inte börjat gå upp ännu, troligtvis för att jag haft svårt att äta under tiden jag mått illa. Så jag har stannat vid min vanliga vikt än så länge. Men jag har förberett mig på att gå upp i vikt, få bristningar och allt annat skoj som följer med en graviditet, haha! Det är det helt klart värt om man tänker på vad resultatet är. :) Och det känns som att det är en del av livet helt enkelt!
  • MrsXy

    Hej !
    Inte bekväm med magbild, iaf inte än, men ser också ut som ni typ !
    Väldigt svullen men inget knappt ovanför blygdbenet förutom lite hårdare. 
    Så känns mest som magen, inte bebisen än hehe. 
    Känner ni att det hårt ovan blygdbenet? 
    Hur mår ni alla annars ? Nu i dagarna har jag precis kunnat börja äta lite kött igen, inte ätit det på över 3 månader och känner att järnet börjar sina, haha. 

  • pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2021-12-03 08:19:03 följande:

    Haha ja verkligen. Är du med i fb gruppen? Ja då förstår jag. Den här var planerad om än lite tidigare än tänkt då vi hade tänkt vänta ett år till. Haha.

    Ska bli kul att se vad det blir. Alla har sagt tjej men jag tror faktiskt pojke.


    Inte med i den vad heter den?

    Spännande ju! Undra om man kan känna på sig. :) med sönerna var jag säker nu mer osäkert.
  • pinkrain

    Vad gäller svullen mage har jag börjat använda gravidbyxor så skönt :) Varit extremt illamående mycket värre denna gång än två tidigare graviditeter. Sen lågt hb på det. Är i vecka 14 nu.

Svar på tråden BF juni 2022