• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Räkmacka

    Är ni vaccinerade? Ser att fler i tråden har anhöriga med covid! 


    varför jag frågar är för att jag själv inte vågar ta min 2 dos och undrar om fler gör som jag . 

  • 180611
    Räkmacka skrev 2022-01-20 19:24:52 följande:

    Är ni vaccinerade? Ser att fler i tråden har anhöriga med covid! 


    varför jag frågar är för att jag själv inte vågar ta min 2 dos och undrar om fler gör som jag . 


    Japp jag har tagit dos tre för ett par veckor sedan. Min tanke är så här att det troligtvis är sämre för barnet att jag får Covid än att jag tar en dos till vaccin. Dessutom får ju barnet del av antikropparna med. För mig känns det tryggt.
  • Räkmacka
    180611 skrev 2022-01-20 19:29:22 följande:
    Japp jag har tagit dos tre för ett par veckor sedan. Min tanke är så här att det troligtvis är sämre för barnet att jag får Covid än att jag tar en dos till vaccin. Dessutom får ju barnet del av antikropparna med. För mig känns det tryggt.

    Tack för svar! 


    jag fick lymfkörte inflammation på min första dos och därför har jag inte vågat ta andra dosen nu eftersom jag inte vet hur jag reagerar.:/  

  • kattnos
    Räkmacka skrev 2022-01-20 19:24:52 följande:

    Är ni vaccinerade? Ser att fler i tråden har anhöriga med covid! 


    varför jag frågar är för att jag själv inte vågar ta min 2 dos och undrar om fler gör som jag . 


    De pratade ju en del om varför det är bra för gravida att vaccinera sig idag på presskonferensen. Om du vill lyssna. Jag har också tagit tre doser, de första var ju innan graviditeten men den sista var för några veckor sedan.
    BF 7/6
  • Räkmacka
    kattnos skrev 2022-01-20 19:50:45 följande:
    De pratade ju en del om varför det är bra för gravida att vaccinera sig idag på presskonferensen. Om du vill lyssna. Jag har också tagit tre doser, de första var ju innan graviditeten men den sista var för några veckor sedan.

    Ja jag lyssnade på den idag och blev så rädd för att jag inte är vaccinerad. 


    jag förlorade ett barn i april förra året och  blev gravid igen o augusti. samma vecka skulle jag tagit min andra dos men vågade inte pga rädd för missfall och sen har jag Inte vågat eftersom allt ser så bra ut med bebisen nu.  


    hittar ingen info om biverkningar på gravida som tagit vaccin.

  • betula
    Räkmacka skrev 2022-01-20 20:10:25 följande:

    Ja jag lyssnade på den idag och blev så rädd för att jag inte är vaccinerad. 


    jag förlorade ett barn i april förra året och  blev gravid igen o augusti. samma vecka skulle jag tagit min andra dos men vågade inte pga rädd för missfall och sen har jag Inte vågat eftersom allt ser så bra ut med bebisen nu.  


    hittar ingen info om biverkningar på gravida som tagit vaccin.


    Tycker du ska be din bm om att få prata m en kunnig läkare. Fick du reaktion på första sprutan kan jag förstå oron och då tror jag det är bättre att prata med någon som har rätt kompetens. 
    Jag ska ta 3e dosen på måndag. Ska bli så skönt tycker jag!
  • hurtänktedunu
    Räkmacka skrev 2022-01-20 19:24:52 följande:

    Är ni vaccinerade? Ser att fler i tråden har anhöriga med covid! 


    varför jag frågar är för att jag själv inte vågar ta min 2 dos och undrar om fler gör som jag . 


    Jag kände mig lite rädd att ta min dos 3. Hade tagit min andra dos 4 februari förra året så det var verkligen på tiden. Men jag läste på och sen gick jag och tog min 3:e dos tisdag förra veckan. Och tur var det för nu ligger hela familjen hemma med covid och jag är så glad att jag tog sprutan innan det. Känner mig mycket tryggare tack vare det. Annars hade jag nog vart mycket mer orolig. Vaccinet går ju inte över till bebisen men antikropparna gör precis som med alla andra antikroppar jag har. Så det känns riktigt bra
  • Chemistryfreak
    Räkmacka skrev 2022-01-20 19:24:52 följande:

    Är ni vaccinerade? Ser att fler i tråden har anhöriga med covid! 


    varför jag frågar är för att jag själv inte vågar ta min 2 dos och undrar om fler gör som jag .


    Jag tog mina två doser innan jag blev gravid och har bokat in en tid för dos tre om 1,5 vecka.
  • slo92

    Hej! Ni som har haft ert RUL redan, fick eran partner följa med? Vi har RUL inbokat om två veckor och min partner får inte följa med. Jag förstår anledningen såklart men det känns väldigt tråkigt och jobbigt att han inte följa med särskilt då det är vårt första barn :(  

  • kattnos
    slo92 skrev 2022-01-21 14:02:01 följande:

    Hej! Ni som har haft ert RUL redan, fick eran partner följa med? Vi har RUL inbokat om två veckor och min partner får inte följa med. Jag förstår anledningen såklart men det känns väldigt tråkigt och jobbigt att han inte följa med särskilt då det är vårt första barn :(  


    Vi gjorde RUL förra veckan och här får partnern följa med, eller fick då iaf. Personligen tycker jag att det är vansinne att hindra partnern från att gå med på något så viktigt som RUL. Det kan ju vara något fel och då är det inte kul att vara ensam om att få det beskedet (Även om det såklart oftast ser bra ut).
    BF 9/6