• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • linden2112
    Hallonglass91 skrev 2022-06-13 22:49:15 följande:
    Åh vad kul! Stort grattis! Så skönt att höra att det kom igång av sig själv och dessutom gick rätt fort. Det gav mig hopp! 
    linden2112 skrev 2022-06-13 14:13:53 följande:
    Ja det har jag spenderat många timmar med vänner o pratat om, dels att det skiljer sig mellan olika BM, att ens känslor ska tas olika mycket på allvar beroende på vem som råkar sitta på andra sidan skrivbordet typ, sen att det fortfarande oxå skiljer så mycket mellan olika landsting när man sätter som gräns att senast sätta igång.. människors behov är ju desamma oavsett om vi bor i Skåne eller Norrland..

    Tack! slemproppen gick i förmiddags med så hoppas det betyder att kroppen oavsett förbereder sig för förlossning på något sätt!

    Och lycka till på ultraljudet, borde vara på torsdag då gissar jag? men förhoppningsvis startar det ju självmant innan dess, jag har inte gett upp hoppet om att bebisen trots allt väljer o komma inatt eller imorgon innan besöket även om det nu börjar kännas omöjligt:)..

    Exakt, håller med dig helt och nu när jag känner att jag inte blir hörd känns det segt MEN ska verkligen försöka göra det bästa med mina extra dagar som gravid och barnfri istället nu haha. UL blir på onsdag!

    Sååå spännande med slemproppen! Hoppas det sätter igång något. Annars, stort lycka till imorgon! Super spännande och inte alls avundsjuk ;) 


    läkaren på förlossningen bedömde att vi får vänta några dagar till, oro eller inte så eftersom bebisen verkar må bra och även jag så kommer de inte sätta igång oavsett hur många krockodiltårar som rann från mig. 
    tappen hade fortfarande samma status som förra undersökningen.

    fick ny till till fredag så får vi ta det därifrån, då sätter jag nog upp ett tält om det inte är nya besked. Då kommer jag vara BF+6.

    så jag sätter mig smått ofrivilligt i båten och hoppas såklart det trots allt ska dra igång innan fredag även fast känslan i kroppen är att det inte komme är hända.. Skäms

  • Hallonglass91
    linden2112 skrev 2022-06-14 14:19:28 följande:

    läkaren på förlossningen bedömde att vi får vänta några dagar till, oro eller inte så eftersom bebisen verkar må bra och även jag så kommer de inte sätta igång oavsett hur många krockodiltårar som rann från mig. 
    tappen hade fortfarande samma status som förra undersökningen.

    fick ny till till fredag så får vi ta det därifrån, då sätter jag nog upp ett tält om det inte är nya besked. Då kommer jag vara BF+6.

    så jag sätter mig smått ofrivilligt i båten och hoppas såklart det trots allt ska dra igång innan fredag även fast känslan i kroppen är att det inte komme är hända.. Skäms


    Hej!

    Jobbigt att det inte blev som du hade hoppats men bra att ni fick en tid på fredag iaf. Hoppas det kommer igång innan fredag då och BF+6 är ju inte allt för illa. Men lider med dig i denna oroliga väntan.

    Här är jag nu i 41+0 och ska på UL idag och sen på igångsättningsbedömning. Känns bra att det kommer sätta en plan ändå, även om de säkert kommer säga att det blir igångsättning i 42+0. Jag är förvånad att förlossningen inte startar av sig själv, trodde ändå den skulle startat nu. :( 
  • linnelakan
    Hallonglass91 skrev 2022-06-15 08:13:02 följande:
    Hej!

    Jobbigt att det inte blev som du hade hoppats men bra att ni fick en tid på fredag iaf. Hoppas det kommer igång innan fredag då och BF+6 är ju inte allt för illa. Men lider med dig i denna oroliga väntan.

    Här är jag nu i 41+0 och ska på UL idag och sen på igångsättningsbedömning. Känns bra att det kommer sätta en plan ändå, även om de säkert kommer säga att det blir igångsättning i 42+0. Jag är förvånad att förlossningen inte startar av sig själv, trodde ändå den skulle startat nu. :( 
    Nu kapar jag lite här haha, har knappt varit aktiv alls i tråden men känner typ att jag behöver ventilera. Är precis som du i 41+0 idag och har tid för UL kl 13, har dock ingen igångsättningsbedömning inbokad? Är det något du frågat efter eller gör man så där du bor bara? Här (sthlm) har min BM sagt att om inget händer ringer jag in på måndag till mitt valda sjukhus och de bokar då in en igångsättning till på onsdagen då jag är i 42+0.

    Känns så hopplöst allting nu, trodde verkligen jag skulle fött vid det här laget :(
  • knyttets

    Grattis till alla som fått sina bebisar!! Vår lille kom till världen förra veckan 39+0. Vi hade också en snabb förlossning med värkar som börjat 3-4 tiden på natten och bebis kikade ut strax efter kl.12. Något omtumlade över hur snabbt det gick, men också tacksam att det inte blev långdraget som förstföderska. 

  • Hallonglass91
    linnelakan skrev 2022-06-15 09:38:56 följande:
    Nu kapar jag lite här haha, har knappt varit aktiv alls i tråden men känner typ att jag behöver ventilera. Är precis som du i 41+0 idag och har tid för UL kl 13, har dock ingen igångsättningsbedömning inbokad? Är det något du frågat efter eller gör man så där du bor bara? Här (sthlm) har min BM sagt att om inget händer ringer jag in på måndag till mitt valda sjukhus och de bokar då in en igångsättning till på onsdagen då jag är i 42+0.

    Känns så hopplöst allting nu, trodde verkligen jag skulle fött vid det här laget :(

    Hej! Ingen fara! Förstår dig helt med frustrationen och kul att vi är exakt lika gravida :)

    Jag bor också i Stockholm och ärligt talat så tjatade jag mig till en tidigare bedömning pga oro när jag var hos BM igår. Så det var inte enligt det normala förloppet eller vad man ska säga. Jag tryckte mycket på min oro att gå över 42+0 och att det ju kan ta 3 dagar när man blir igångsatt så vill liksom inte börja igångsättningen i 42+1 eller 42+2. Så då sa hon att hon kunde skicka en remiss eller meddelande till förlossningen och att jag skulle ringa dem efter mitt UL. Så det var så vi gjorde.

    Var precis på igångsättningsbedömningen på förlossningen och eftersom allt såg fint ut med bebisen på UL (vatten mängd var på 45 - minns du vad de sa till dig?) så sa de att det inte finns något medicinskt men att jag kan få stå i kö för att bli igångsättning måndag 41+5 eller tisdag 41+6 (men de var tydliga med att jag inte kommer bli prioriterad). För mig som är så orolig kändes det som en enorm lättnad att veta att det nu finns en plan - även om det är långt till måndag.

    När jag var på förlossningen fick jag även min första hinnsvepning och de sa att jag kunde få göra en till på fredag. Råkade höra när jag var där att det var en tjej som kom in för sin tredje hinnsvepning. Hade jag varit dig hade jag kanske ringt förlossningen eller din BM och bett om en hinnsvepning iaf! Min BM har inte velat göra någon hinnsvepning på mig men på förlossningen var de dem som föreslog det! Jag har hört att det faktiskt kan trigga igång förlossningen på vissa.

    Jag är egentligen sååå emot att man ska behandlas olika beroende på hur mycket man klagar eller tjata för nästan alla är ju super trötta, sover dåligt, har ont, är jätte oroliga osv men kände igår att jag bryr mig inte nu om att det känns fel och säger jag vad jag känner. Så jag tycker det är fel men känns som man måste ligga på för att få exempelvis en hinnsvepning. Hör så många som får det så jag tror de flesta klagar väldigt mycket och vi som då biter ihop får inte samma vård. Hur upplever du det?


    Jag hoppas att vi båda föder innan 42+0 utan igångsättning! <3

  • hurtänktedunu

    Bf på fredag och var på ultraljud igår och bebis ligger på den nedre kurvan så hon är väldigt liten. Fick en hinnsvepning men tyvärr gav det inget resultat, än i alla fall. Dock ringde doktorn direkt till förlossningen och bokade tid för igångsättning I morgon kl 09. Så då ska vi befinna oss på förlossningen. Galet nervös alltså.
    Helt sjukt att vi förhoppningsvis har en bebis i morgon.

  • betula
    hurtänktedunu skrev 2022-06-15 18:49:37 följande:

    Bf på fredag och var på ultraljud igår och bebis ligger på den nedre kurvan så hon är väldigt liten. Fick en hinnsvepning men tyvärr gav det inget resultat, än i alla fall. Dock ringde doktorn direkt till förlossningen och bokade tid för igångsättning I morgon kl 09. Så då ska vi befinna oss på förlossningen. Galet nervös alltså.
    Helt sjukt att vi förhoppningsvis har en bebis i morgon.


    All lycka till imorgon! <3
  • Hallonglass91
    hurtänktedunu skrev 2022-06-15 18:49:37 följande:

    Bf på fredag och var på ultraljud igår och bebis ligger på den nedre kurvan så hon är väldigt liten. Fick en hinnsvepning men tyvärr gav det inget resultat, än i alla fall. Dock ringde doktorn direkt till förlossningen och bokade tid för igångsättning I morgon kl 09. Så då ska vi befinna oss på förlossningen. Galet nervös alltså.
    Helt sjukt att vi förhoppningsvis har en bebis i morgon.


    Lycka till imorgon! Hoppas det inte blir en fin förlossning!

    Även om det kanske är jobbigt att höra att hon är liten, så måste det ju vara lite skönt i själva förlossningssammanhanget nu att hon är lite mindre :) 
  • Hallonglass91
    Hallonglass91 skrev 2022-06-15 21:16:35 följande:
    Lycka till imorgon! Hoppas det inte blir en fin förlossning!

    Även om det kanske är jobbigt att höra att hon är liten, så måste det ju vara lite skönt i själva förlossningssammanhanget nu att hon är lite mindre :) 
    Skulle såklart stå ?hoppas det blir en fin förlossning!?
    skrev först ?hoppas det inte blir en utdragen förlossning? men jag tänker att en utdragen inte alltid är så dumt det heller då man har mer kontroll då osv.

    Lycka till! 
  • Hallonglass91
    Hallonglass91 skrev 2022-06-15 21:19:17 följande:
    Skulle såklart stå ?hoppas det blir en fin förlossning!?
    skrev först ?hoppas det inte blir en utdragen förlossning? men jag tänker att en utdragen inte alltid är så dumt det heller då man har mer kontroll då osv.

    Lycka till! 
    Och alla frågetecken är citattecken. Gah, så jobbigt med familjeliv ibland att man inte kan redigera sina inlägg!