• linden2112

    Graviditetstest efter missfall

    Hej!

    För tre veckor sedan fick jag missfall i vecka 6+0. Ca 9 dagar senare testade jag för sista gången med graviditetstest RFSU för att vara säker på att allt var klart. Fick ett väldigt svagt streck (svagare än på bilden nedan).

    3 dagar senare på min vanliga ägglossningsdag kände jag i kroppen att ägglossningen var på gång o mycket riktigt, bekräftat med ÄL test 100%. Nu är det ÄL+10 och RFSU gravtest visar nedan. Frågan blir, har någon vart med om att HCG håller sig på denna nivå efter missfall och ändå fått ägglossningen? Som ni förstår är såklart min stora fråga om detta är ett nytt positivt test eller rester av den gamla graviditeten. Men någon med erfarenhet? <3

  • Svar på tråden Graviditetstest efter missfall
  • linden2112
    Långbenopluto skrev 2021-09-25 14:44:07 följande:

    Jag ser ingen bild.

    Mitt g-test var pos 7 veckor efter mitt MA.


    Konstigt, jag ser den, lägger till igen!

  • linden2112

    Nu blev de ännu konstigare. I fredags dagen innan jag testade med RFSU testade jag toknegativt med clearblue early men idag positivt 1-2 veckor med CB digitalt. Jag fattar ingenting. Det är ju såklart bara o vänta o se men det jag lite är ute efter är att veta om jag är gravid igen eller inte för o veta om en blödning i veckan som kommer är mens eller ett nytt missfall?

  • linden2112

    Nu blev de ännu konstigare. I fredags dagen innan jag testade med RFSU testade jag toknegativt med clearblue early men idag positivt 1-2 veckor med CB digitalt. Jag fattar ingenting. Det är ju såklart bara o vänta o se men det jag lite är ute efter är att veta om jag är gravid igen eller inte för o veta om en blödning i veckan som kommer är mens eller ett nytt missfall?

  • Stinajohannas
    linden2112 skrev 2021-09-26 11:29:16 följande:

    Nu blev de ännu konstigare. I fredags dagen innan jag testade med RFSU testade jag toknegativt med clearblue early men idag positivt 1-2 veckor med CB digitalt. Jag fattar ingenting. Det är ju såklart bara o vänta o se men det jag lite är ute efter är att veta om jag är gravid igen eller inte för o veta om en blödning i veckan som kommer är mens eller ett nytt missfall?


    Hur gick det för dig ? Jag är i liknande situation. Har ett MA  bakgrunden och testade neg med clearblue som en ej är digital 9 dagar efter  skrapning , men nu 1 vecka efter det testet testar jag pos 1-2 veckor på det digitala ? Men blöder i samband med det också idag. 
  • linden2112
    Stinajohannas skrev 2022-06-07 11:58:04 följande:
    Hur gick det för dig ? Jag är i liknande situation. Har ett MA  bakgrunden och testade neg med clearblue som en ej är digital 9 dagar efter  skrapning , men nu 1 vecka efter det testet testar jag pos 1-2 veckor på det digitala ? Men blöder i samband med det också idag. 
    Jag var mycket riktigt gravid, faktiskt BF idag :).. mensen kom aldrig och testerna ökade både digitalt o ?vanliga?. vågade ju knappt tro det direkt efter missfallet.

    Håller tummarna för att det är samma för dig :)
Svar på tråden Graviditetstest efter missfall