• Wed 20 Oct 2021 13:16
    71010 visningar
    332 svar
    -2
    332
    71010

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Sun 24 Oct 2021 18:54
    #11
    Isolines skrev 2021-10-24 16:22:52 följande:

    Känns såå overkligt att vara gravid, hade ett missfall förra månaden och att det skulle bli ett nytt plus såhär snabbt känns nästan för bra för att vara sant! Magiskt med en julibebis.


    Jag håller helt med dig, kan inte förstå att jag är gravid. Känns helt magiskt och som att det är någon annan nära mig som blivit det. Men det tar väl en stund tills det sjunkit in och man förstår att det är sant haha.. Hur berättade ni för er partner eller var han/henne med vid testet? :)

    Är du/ni oroliga för missfall?
  • Sun 24 Oct 2021 18:58
    #12

    Jag har molvärk och är pmsig. Har inte passerat bim ännu så vi får väl se hur det blir sen. Hade MA i vecka 11 i mars. Efter det tog vi paus i väntan på vaccin. Har mått fördjävligt de andra tre graviditeterna illamående kräkningar och tidiga sammandragningar så tror inte det blir bättre den här gången. Sista var typ jobbigaste när jag mådde illa förjäves. Men första målet är passera bim. Sen komma förbi vecka 9+2 då fostret dog. Ja sen är det många fler milstenar. Men en dag i taget.

  • Sun 24 Oct 2021 19:01
    #13

    Min man frågade hur det var med mig. Jag sa vet inte... han sa aha är du gravid ;)

    Är lite orolig för missfall men vi är ju också i läget att vi är äldre och velar över om det är en bra idé med en till så blir det ingen så är vi lyckliga över våra två fina stora barn. Men vi längtar bägge efter en liten sladdis. Men tänk om det blir två...gulp, är ju mkt högre risk i min ålder.

  • Sun 24 Oct 2021 19:05
    #14
    skaviblifyra skrev 2021-10-24 19:01:05 följande:

    Min man frågade hur det var med mig. Jag sa vet inte... han sa aha är du gravid ;)

    Är lite orolig för missfall men vi är ju också i läget att vi är äldre och velar över om det är en bra idé med en till så blir det ingen så är vi lyckliga över våra två fina stora barn. Men vi längtar bägge efter en liten sladdis. Men tänk om det blir två...gulp, är ju mkt högre risk i min ålder.


    Haha vad charmigt ändå! Förstår det, håller verkligen tummarna! Jag är också nojig för MA även om jag inte fått det, är så ivrig att berätta för alla men kommer inte våga ens tro på detta först v 12 är över.. och dit känns det typ som en evighet till..
  • Sun 24 Oct 2021 19:54
    #15

    Tog testet själv innan sambon vaknat, tänkte hålla mig och berätta på något fyndigt sätt, men det gick ju inte. Grät och skakade när jag tog med mig testet till sängen för att visa honom. Båda superglada, men väldigt overkligt. Kommer väl ta några veckor innan det sjunkit in och man kanske vågar slappna av lite.. :)

  • Mon 25 Oct 2021 15:38
    #16

    Hoppar in här, plussade i fredags :)

    Bf är 3 juli, det blir vårt femte barn. Har redan hunnit bli riktigt illamående. Det har aldrig börjat så här tidigt förr.

  • Mon 25 Oct 2021 22:39
    #17
    PuffZin skrev 2021-10-25 15:38:15 följande:

    Hoppar in här, plussade i fredags :)

    Bf är 3 juli, det blir vårt femte barn. Har redan hunnit bli riktigt illamående. Det har aldrig börjat så här tidigt förr.


    kanske två ;) grattis oavsett!
  • Tue 26 Oct 2021 09:51
    #18
    skaviblifyra skrev 2021-10-25 22:39:53 följande:

    kanske två ;) grattis oavsett!


    Är jag galen som hoppas på det? Har alltid velat ha tvillingar haha
  • Tue 26 Oct 2021 11:35
    #19

    Jag med. Men nu känns två lite många. Får se hur det blir om det skulle vara två. Gulp fyra kids. Min man skulle svimma av tror jag...

  • Tue 26 Oct 2021 12:13
    #20

    Fick d



    Fick detta resultat i morse.



    Ser ett svagt positivt på de ena å har pratat med en barnmorska som sa att de där är positivt

Svar på tråden BF juli 2022