• nomina

    BIM December 2021

    Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM December 2021
  • klasson1999

    Min mens tog slut igår. Vi har börjat ha sex nu varannan dag, fram tills ägglossningsstickan blir positiv. När den blir positiv ska vi ha sex 3 dagar i rad, vila en dag och sex en till dag.

    Alltså sperm meets egg metoden. Egentligen har vi ju kört liknande de tidigare 8 månaderna. Men nu kör vi strikt har vi sagt.

  • Minmillis

    Mitt första ägglossnings test jag tog här om dagen va ganska starkt men inte positivt. Testen där efter har bara blivit svagare o svagare. Översta testet är här om dagen o understa idag. Ska man tolka de som att ägglossningen redan varit o att jag inte han få med de på testen bara?

  • nomina
    Minmillis skrev 2021-11-24 12:51:29 följande:

    Mitt första ägglossnings test jag tog här om dagen va ganska starkt men inte positivt. Testen där efter har bara blivit svagare o svagare. Översta testet är här om dagen o understa idag. Ska man tolka de som att ägglossningen redan varit o att jag inte han få med de på testen bara?


    Det verkar ju så iallafall... kanske började du testa för sent. Hoppas ni gjorde aktiva försök och prickade rätt ändå :)
  • Ollebollen

    1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

    1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet)

    3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet)

    3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

    3/12 Messo (37 år, första försöket, 3:e barnet)

    4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

    5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet)

    6/12 LinneMarie

    7/12 pepsin (fjärde försöket, andra barnet)

    8/12 ollebollen (tredje försöket, första barnet)

    9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

    9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

    12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

    12/12 klasson1999 22år (8e försöket, första barnet)

    14/12 evelinagra1 (10:e försöket, första barnet)

    14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

    14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

    17/12 bez (femte försöket, första barnet)

    17/12 Tjoo91 (fjärde försöket, andra barnet)

    18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

    18/12 Länken (10:e försöket, tredje barnet 2 MF)

    19/12 Emmissss 30 år (andra försöket efter mf, andra barnet)

    22/12 Fyran4 37år (10:e försöket, fjärde barnet)

    23/12 Spökplumpan 37 år (andra försöket, andra barnet)

    25/12 Sofian81 (fjärde försöket, tredje barnet)

    25/12 Nathaliextnf (andra försöket efter MA, sjunde barnet)

    27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

  • Ollebollen

    Alltså är det bara jag som stressar upp mig själv? Man läser ju överallt att ägglossning sker 12-24h efter peak. Om jag hade min peak på morgonen kan ju liksom ägget ploppats ut tills kvällen. Och så plågar jag mig själv med tankar om att vi bara har kunnat ligga på kvällarna, och att tänk så missade vi äggets överlevnad med bara några timmar osv osv? Längtar tills någon uppfinner något som gör att man kan se eeexakt när ägglossning sker hahhah #besatt

  • evelinagra1

    Nu har jag nog gjort allt för att boosta denna månaden, spolning av äggledare, gjort akupunktur där hon gjorde ett program särskilt för fertilitet och att få kroppen i balans, och börjat med en vitamin som heter tamin så nu får vi se om detta funkar haha.. nu ska jag bara få positivt på ägglossningstesten också

  • klasson1999
    evelinagra1 skrev 2021-11-24 19:53:51 följande:

    Nu har jag nog gjort allt för att boosta denna månaden, spolning av äggledare, gjort akupunktur där hon gjorde ett program särskilt för fertilitet och att få kroppen i balans, och börjat med en vitamin som heter tamin så nu får vi se om detta funkar haha.. nu ska jag bara få positivt på ägglossningstesten också


    Åhh låter lovande. Jag ser att du är på ditt 10:onde försök. Lycka till<3. Vi har bim två dagar emellan varandra.

    Denna månaden kör jag med bisolvon - lite vitaminer - folsyra :)
  • evelinagra1
    klasson1999 skrev 2021-11-24 20:08:43 följande:

    Åhh låter lovande. Jag ser att du är på ditt 10:onde försök. Lycka till<3. Vi har bim två dagar emellan varandra.

    Denna månaden kör jag med bisolvon - lite vitaminer - folsyra :)


    Jaa precis det borde va 10onde försöket nu har tappat räkningen lite hehe, Åå spännande att vi har BIM nära, lika gamla är vi också :)
  • klasson1999
    evelinagra1 skrev 2021-11-24 21:27:20 följande:

    Jaa precis det borde va 10onde försöket nu har tappat räkningen lite hehe, Åå spännande att vi har BIM nära, lika gamla är vi också :)


    Men oj! Spännande att vi nästan försökt lika länge, lika gamla och har bim så tätt inpå, haha!!

    Vi får verkligen följas åt :)
  • evelinagra1
    klasson1999 skrev 2021-11-24 21:37:43 följande:

    Men oj! Spännande att vi nästan försökt lika länge, lika gamla och har bim så tätt inpå, haha!!

    Vi får verkligen följas åt :)


    Ja det får vi verkligen göra!
Svar på tråden BIM December 2021