• nomina

    BIM December 2021

    Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM December 2021
  • värmlandsjänta
    Ollebollen skrev 2021-11-24 19:50:23 följande:

    Alltså är det bara jag som stressar upp mig själv? Man läser ju överallt att ägglossning sker 12-24h efter peak. Om jag hade min peak på morgonen kan ju liksom ägget ploppats ut tills kvällen. Och så plågar jag mig själv med tankar om att vi bara har kunnat ligga på kvällarna, och att tänk så missade vi äggets överlevnad med bara några timmar osv osv? Längtar tills någon uppfinner något som gör att man kan se eeexakt när ägglossning sker hahhah #besatt


    enligt instruktionen till CB digitala ägglossningstest så är man mest fertil den dagen man får fast glad gubbe, och den dagen ska man alltså ligga. den instruktionen tyckte jag var tydlig och bra :) värre med de där stickorna som man ska ta massor av och sen jämföra
  • madde90

    Allt känns jobbigt just nu. Har mer eller mindre haft konstant svag molande mensvärk sen ägglossning. Aldrig haft såhär innan. Har inte fått något pms humör som jag haft dom senaste gångerna o då menar jag extremt dåligt humör.

    Känner mig mer glad men sjukt trött.

    Men känner mig så Depp för är rädd att de inte blir denna månad heller.

    Vet att de kan ta tid att bli gravid men vill ju nu. :(

    Har testa tidigt tester hemma men vet inte när ja ska våga testa :(

    Förlåt behövde bara skriva av mig.

  • svansmamman
    madde90 skrev 2021-11-25 14:32:22 följande:

    Allt känns jobbigt just nu. Har mer eller mindre haft konstant svag molande mensvärk sen ägglossning. Aldrig haft såhär innan. Har inte fått något pms humör som jag haft dom senaste gångerna o då menar jag extremt dåligt humör.

    Känner mig mer glad men sjukt trött.

    Men känner mig så Depp för är rädd att de inte blir denna månad heller.

    Vet att de kan ta tid att bli gravid men vill ju nu. :(

    Har testa tidigt tester hemma men vet inte när ja ska våga testa :(

    Förlåt behövde bara skriva av mig.


    Ursäkta dig inte, det är ju detta som dessa trådar är till för - att få ventilera! Hur många dagar är du efter ÄL och när är du i förhållande till BIM? 
  • madde90
    svansmamman skrev 2021-11-25 15:21:08 följande:

    Ursäkta dig inte, det är ju detta som dessa trådar är till för - att få ventilera! Hur många dagar är du efter ÄL och när är du i förhållande till BIM? 


    Jo visst är dessa trådar för att kunna skriva av mig men känner mig ändå så dum.

    Min äl kom 2 dagar tidigare så bim flyttades från 3 till den 1 december. Är på äl +9.
  • svansmamman
    madde90 skrev 2021-11-25 15:42:21 följande:
    Jo visst är dessa trådar för att kunna skriva av mig men känner mig ändå så dum.

    Min äl kom 2 dagar tidigare så bim flyttades från 3 till den 1 december. Är på äl +9.
    Åh jag förstår dig men tycker inte du ska känna så ändå! Hjärta

    Du borde ju kunna testa på söndag och få relativt tillförlitligt resultat. De symptom du beskriver kan ju mycket möjligt vara kopplade till en graviditet. Jag håller tummarna för att det tagit sig och att det är en liten räka där inne som gör att du mår som du gör! 
  • madde90
    svansmamman skrev 2021-11-25 15:51:26 följande:

    Åh jag förstår dig men tycker inte du ska känna så ändå! 

    Du borde ju kunna testa på söndag och få relativt tillförlitligt resultat. De symptom du beskriver kan ju mycket möjligt vara kopplade till en graviditet. Jag håller tummarna för att det tagit sig och att det är en liten räka där inne som gör att du mår som du gör! 


    Tack <3

    På ett sätt hoppas jag verkligen de för denna molande värk dagligen börjar bli jobbigt.
  • madde90

    Lite komiskt. Våra små vet inget om att vi försöker för ett syskon till. Men idag kom min 6 åriga tjej hem från skolan o lånat denna bok. Lite komiskt o kan ju hoppas detta är ett tecken. :) hihi

  • nomina
    madde90 skrev 2021-11-25 19:50:17 följande:

    Lite komiskt. Våra små vet inget om att vi försöker för ett syskon till. Men idag kom min 6 åriga tjej hem från skolan o lånat denna bok. Lite komiskt o kan ju hoppas detta är ett tecken. :) hihi


    Hihi de kanske vet mer än ni anar ;)
  • madde90
    nomina skrev 2021-11-25 20:13:36 följande:

    Hihi de kanske vet mer än ni anar ;)


    Ja man vet ju aldrig. Våra två stora vet att vi vill ha ett barn till o mitt äldsta barn frågade i tisdags om de kommer ett syskon. Han längtar efter ett syskon till ännu mer om de blir en pojk då han är själv pojk. ;) haha
  • Kiiwii

    Hej, denna månad hoppas jag verkligen att det inte dyker upp någon mens! Jag har inte stenkoll på ägglossning och BIM men tror att jag hade ägglossning för några dagar sedan och att BIM blir kring 5 dec. Hade varit såååå mysigt att vara relativt ny-gravid kring jul ????

Svar på tråden BIM December 2021